بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سرلشکر قاسم سلیمانی با هواپیما در دل یک محاصره می‌نشیند و حرکت می‌کند، گفت: هر فردی که او را نگاه می‌کند، می‌گوید او یک اعجوبه است و روحیه تحمل‌پذیری، شهادت‌طلبی، استقامت و انرژی دارد.
کد خبر : ۱۳۳۷۰۵
به گزارش نامه نیوز،  محسن رضایی شامگاه شنبه در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان، هفته دفاع مقدس را یکی از مهمترین حوادث تاریخ ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: هرچه از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، بر عظمت آن دوران برای ملت و سایر ملل جهان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در گزارش کسب و کار جهانی، ایران به عنوان باثبات‌ترین کشور منطقه در ابعاد مختلف امنیتی به سبب اینکه جنگ هشت‌ساله را با موفقیت گذرانده، معرفی شده است، افزود: بر اساس این گزارش ریسک امنیتی ایران پایین‌تر از کشورهایی از قبیل عربستان، عراق و سوریه است و این مسئله به سبب زحمات رزمندگان آن دوران بوده که امروز بر اقتصاد ایران اثر گذاشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره علل چرایی موفقیت رزمندگان در جنگ تحمیلی گفت: در عملیات فتح‌المبین بنده به عنوان فرمانده سپاه 27 سال سن داشتم و برای آن عملیات حداقل به 11 تیپ نیاز بود، ما به‌دنبال افرادی بودیم که بتوانند تیپ تشکیل دهند که یکی از آن‌ها حاج قاسم سلیمانی با 19 سال سن بود.

رضایی با اشاره به اینکه موفقیت افرادی همانند حاج قاسم و شهید باقری در یک کلمه سه حرفی که همان انس با خدا و خودمان بوده نهفته است، خاطرنشان کرد: امام راحل در عملیات طریق‌القدس در پیامی فرمودند تحول امروز جوانان که بزرگترین سرمایه است، از انس با خدا و خودشان سرچشمه گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین دستاورد انس با خدا و خود است، بیان کرد: انس فاصله‌ها را کم کرده و سبب وحدت و کمک به یکدیگر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در زمان جنگ و در موقع عملیات‌ها فرماندهان لشکر می‌آمدند و درباره طرح‌ها انتقاد داشتند، اما در آن هنگام، هیچ فردی سوءظن نداشت و این بحث‌ها برای تضعیف یکدیگر و یا شخصی و جناحی نبود.

وی با بیان اینکه در آن هنگام، تدبیر جنگ در میان انبوهی از چالش‌ها و بحث‌ها پیدا می‌شد، گفت: دومین دستاورد انس با خدا و خود، داشتن روحیه شجاعت و شهادت طلبی و ایثار و است.

رضایی با تاکید بر اینکه صبر، استقامت و اعتماد دستاوردهای دیگر انس با خدا و خود بود، اظهار کرد: انس چشمه‌ای بود که از دل آن ده‌ها چشمه دیگر می‌جوشید و سبب شد تا نیروهای صفر کیلومتر کشاورز، دانشجو و کارگر در این محیط راه صد ساله را یک شبه بروند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز هر یک از رزمندگان در امور سیاسی، اقتصادی، صنفی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند، تحولی به وجود می‌آورند، افزود: باید فرهنگ جهاد و شهادت در همه امور کشور جریان یابد و از فرهنگ ادعاهای مدعیان که وارد جامعه شده دوری کرد.

رضایی با اشاره به اینکه امروز سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که افتخار نظام است، در عراق و سوریه یک تنه می‌جنگد و مبارزه می‌کند، بیان کرد: هر فردی که او را نگاه می‌کند، می‌گوید او یک اعجوبه است و روحیه تحمل‌پذیری، شهادت طلبی، استقامت و نیز انرژی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه حاج قاسم سلیمانی با هواپیما در دل یک محاصره می‌نشیند و حرکت می‌کند، رمز موفقیت است و باید فرهنگ جهاد و شهادت به امور کشور سرایت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرهنگ جهادی تنها دنبال رضایت خدا و خدمت است، گفت: امروز باید با تولید ثروت که مانند "آر.پی‌.چی" و تانک است، به بدنه تحریم‌های اقتصادی ضربه وارد کرد تا با شایستگی تحریم‌ها را فرو بریزیم که این مسئله روحیه جهادی و انقلابی می‌خواهد.

رضایی با اشاره به اینکه همانگونه که در جنگ ثابت کردیم شکست ناپذیریم، باید در اقتصاد هم ثابت کنیم شکست نخواهیم خورد، تصریح کرد: باید آن فرهنگ دوران دفاع مقدس را در امر اقتصاد بازتولید کنیم که اگر آن فرهنگ در شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امروز بازتولید شود، کشور را به جهشی بزرگ می‌رساند.

وی با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند آن فرهنگ برادری و انس با خدا را در اقتصاد، صنعت و خدمات بیاورند، گفت: اینکه مردم چگونه از ثروت برخوردار شوند، اما ثروت آن‌ها را مغفول نکرده و ارتباطشان با خدا و مردم قطع نشود، این همان جهاد اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس آخرین سرمایه‌های این نظام هستند، افزود: آنها باید به میدان بیایند و نباید منتظر دعوت باشند، همانگونه که در دوران جنگ داوطلبانه بر اساس نیاز در خط مقدم حضور داشتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پارمیدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
خدا به همرات حاج قاسم
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
به خدا یک تار مو ازش کم بشه تا سواحل مدیترانه به هیچکی رحم نمیکنم.سردار نوکر خواستی بگو بیام نوکریت.هرچی امنیت تو ایران داریم از صدقه سری سردار سلیمانی و باقی عزیزان سپاه و ارتش و نیروی انتظامیه.دم همشون گرم.درود بر همشون.