بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
خبرگزاری تسنیم: براساس مصوبه مجلس ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی از مالیات معاف شد.
کد خبر : ۱۳۳۷۳۳

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بندهایی از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن را مورد بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان ضمن بررسی بند 38 این لایحه، یک متن را جایگزین ماده 141 قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره‌های آن کردند.

به موجب این مصوبه مجلس مقرر شد 100 درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و 20 درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند. فهرصت مواد خام و کالاهای نفتی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و نفت و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به تصویب هیئت دولت می‌رسد.

همچنین در تبصره یک این ماده مصوب شد درآمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که به صورت ترانزیت به ایران وارد می‌شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری بر روی آن صادر می‌شوند مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

در تبصره 2 این ماده نیز مقرر شد مفاد این ماده پس از اتمام دوره اجرای قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15 دی 1389 لازم‌الاجرا می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر