بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر : ۱۳۳۷۵۲
معاون سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار سهام به کف منطقی رسیده است، گفت: عدم وجود فروشنده و اخبار مثبت از شرکت‌های نفتی و گزارش‌های ۶ ماهه از جمله دلایل روند مثبت بورس به شمار می‌رود.

به گزارش شبکه خبری اقتصاد ایران ایران اکوناسعید شیرزادیبا بیان اینکه قیمت‌ سهام شرکت‌ها در بازار به کف منطقی رسیده است و علاوه بر این فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد، اظهار داشت: خبرهای سیاسی هم در کنار اخبار مثبت بازار در گروه‌های نفتی، روغنی و تایرسازها در روند مثبت بازار اثرگذار بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان تسویه اعتبار کارگزاری‌ها با شرکت‌های سرمایه‌گذاری به اتمام رسیده، کف منطقی قیمت‌ها موجب بازگشت کلیت بازار شد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه اتمام 6 ماهه اول سال 93 منجر به کاهش فشار مالی بر شرکت‌های حقوقی برای فروش سهام می‌شود، گفت: در روند مثبت بازار تنها اخبار سیاسی مؤثر نبود، بلکه قیمت‌ها در صنایع مختلف از جمله فولادی‌ها، پتروشیمی‌ها، نفتی‌ها و دیگر شرکتها جذاب شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های 6 ماهه‌ای که تاکنون منتشر شده، بسیار مثبت و امیدوارکننده است، تأکید کرد: در بحث میزان تولید و فروش و هم در انعقاد قراردادهای جدید شرکت‌ها حاضر موفق عمل کردند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در 6 ماه باقیماندهامسال سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش نرخ محصولات و تولید افزوده شود.

منبع :فارس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
پیشنهاد می کنم این کارشناس محترم دارائی خود و فامیل دور و نزدیک خود را نقد کرده و تبدیل به سهام هایی با کف قیمتی نماید