بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر : ۱۳۳۷۷۲
به گزارشخبرنگار حوزه نفت و نیروی باشگاه خبرنگاران؛ در جلسه صمیمانه اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، مهندس شعری مقدم معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مهندس معظمی در مهمانسرای وزارت نفت برگزار شد در ابتدا دکتر مهدوی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه در سال گذشته به خاطر قطع گاز در مجتمع‌های پتروشیمی در حدود 800 میلیون دلار این صنعت متضرر شد گفت: از وزیر نفت درخواست کردیم با برنامه‌ریزی منظم تلاش شود در زمستان امسال شاهد این اتفاق در صنایع پتروشیمی نباشیم.

وی در ادامه گفت: انجمن صنفی کار فرمایی صنعت پتروشیمی عضوی از خانواده بزرگ صنعت نفت است و می‌‌تواند با وجود شرایط مناسب از نظر امنیت اقتصادی و فضای خوب کسب و کار سرمایه‌گذاری خارجی وارد پتروشیمی کند و در این میان به کمک وزارت نفت در این باره برای مرتفع کردن مشکلات نیازمند است.

بیژن نامدار زنگنه بعد از شنیدن صحبت‌های دبیرکل انجمن و تعدادی از اعضای انجمن که درباره مشکلات و درخواست‌هایشان برای برطرف شدن برخی موانع در این صنعت صحبت کرده بودند گفت: قبول داریم که سال قبل مشکل خوراک تولیدکنندگان در صنایع پتروشیمی را اذیت کرد اما امسال قول می‌دهیم حداکثر ممکن خوراک را به مجتمع‌های پتروشیمی داده و شما از این بابت مشکلی نداشته و خوراک امسال قطع نخواهد شد.

وزیر نفت برای حل مشکلات این صنعت راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی ارائه کرد که به عنوان مثال برنامه کوتاه مدت وزیر این بود که میزان تولید در صنایع پتروشیمی به حداکثر ممکن رسیده و وزارت نفت مشکلات برسر راه این تولید را یک به یک حل خواهد کرد. همچنین طرح‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی که با پیشرفت‌های 60 و 70 درصدی مواجه هستند هرچه زودتر به تولید رسیده و تولید آنها به ظرفیت فعلی اضافه شود.

زنگنه گفت: بخش پتروشیمی این روزها با 70 درصد توان تولید می‌کند و این مشکل که بیشتر به خاطر کمبود خوراک است نگران کننده است و سعی می‌کنیم امسال این مشکل را برطرف کرده تا این مجتمع‌های پتروشیمی با تمام توان در مدار تولید قرار بگیرند.

وی در ادامه قول داد از سال آینده به مجتمع‌های پتروشیمی به اندازه تمام توان اسمی‌شان اعم از مایع وگاز خوراک داده تا بتوانند با تمام توان تولید کنند.

در ادامه این جلسه تفاهم شد با مشورت با بخش خصوصی در بحث قیمت خوراک به یک نرخ واحد رسیده و آن عدد به عنوان مرجع مورد استفاده قرار بگیرد.

به اعتقاد وزیر برای خروج از رکود فعلی اقتصادی نیاز است که هلدینگ‌های بزرگ موجود اعم از پارسیان و خلیج فارس زودتر به بهره‌برداری رسیده که این موضوع می‌تواند برای خروج از رکود اقتصادی فعلی بسیار مثمرثمر باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر