بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲
یک کارشناس مسائل خاور‌میانه درباره عدم حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با گروه دولت اسلامی گفت: حضور ایران افشاگر ترفند‌ها و سناریوهای خطرناکی است که پیش از به وجودآمدن بحران سوریه یعنی به دنبال شکست دشمنان در لبنان تحقق یافته است.
کد خبر : ۱۳۳۸۲۰
"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ریشه اصلی و ساختار گروه تکفیری داعش گفت: داعش پدیده‌ای است که ساختار و هدف‌گیری آن توسط غرب و به ویژه آمریکا شکل گرفته و علی‌رغم اشغال تمام نقاط سوریه، مرزهای جنوبی را از درگیری‌ها دور نگه‌داشته؛ این روند نشان‌دهنده حفظ همگرایی این گروه با رژیم صهیونیستی است.  
 
وی افزود: سال گذشته شاهد عیادت نتانیاهو از مجروحین داعش، جبهةالنصرة و جبهه‌های تروریستی دیگر در بیمارستان بودیم؛ وزیر بهداشت این رژیم نیز، ماه گذشته برای عیادت از این مجروحین در بیمارستان حضور یافت.  
 
وی ادامه داد: آمریکا نیز در تلاش برای کنترل و دور کردن این مجموعه‌های تکفیری از مناطق نفتی تحت نفوذ خود از جمله اردن و عربستان است.
 
وی در ‌‌پایان خاطرنشان کرد: سازنده این بحران غرب است، در حالیکه خود را به عنوان منجی مطرح می‌کند و ایران این نام را شایسته غرب نمی‌داند؛ مخالفت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با حضور کشورمان در اجلاس ائتلاف ضد داعش نیز در این راستا قرار دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر