بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
در راستای اکتشاف بلوک زاگرس انجام گرفت:

آغاز همکاری شرکت ملی نفت ایران با یک شرکت اروپایی

مذاکره با 18 شرکت خارجی برای حضور در 40 بلوک اکتشافی جدید نفت و گاز ایران در نهایت منجر به همکاری شرکت ملی نفت ایران با یک دانشگاه و همچنین یک شرکت اروپایی در راستای اکتشاف بلوک زاگرس نهایی شده است.
کد خبر : ۱۳۳۸۷۵
نویسنده :
محمدآموخته
مذاکره با 18 شرکت خارجی برای حضور در 40 بلوک اکتشافی جدید نفت و گاز ایران در نهایت منجر به همکاری شرکت ملی نفت ایران با یک دانشگاه و همچنین یک شرکت اروپایی در راستای اکتشاف بلوک زاگرس نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به فعالیت ها و اهداف پیش روی این بخش از بدنه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: امور اکتشاف زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در راستای نظارت و کنترل پروژه های اکتشافی میادین نفت و گاز فعال است.

هرمز قلاوند کشف میادین جدید به عنوان جایگزین میادین استخراج شده را از وظایف امور اکتشافی دانست و خاطر نشان کرد: گزارش کشف یک میدان جدید نفت و گاز از سوی امور اکتشافات در اختیار شرکت ملی نفت قرار گرفته و پس از بررسی و تأیید میدان فوق در نهایت پس از توسعه میدان در اختیار شرکت بهره بردار قرار می گیرد.

وی به میزان سرمایه گذاری های انجام گرفته شده در بخش اکتشافات اشاره کرد و افزود: در 12 سال گذشته حدود یک میلیارد و 40 میلیون دلار در 15 بلوک اکتشافی نفت و گاز ایران سرمایه گذاری انجام شده است که از این تعداد 3 بلوک به دلیل اعمال تحریم ها نیمه کاره رها شده که اخیراً امور اکتشاف شرکت نفت عملیات استخراج یکی از 3 بلوک رها شده را برعهده گرفته است.

قلاوند از همکاری شرکت ملی نفت ایران با یک شرکت اروپایی خبر داد و گفت: مذاکره با 18 شرکت خارجی برای حضور در 40 بلوک اکتشافی جدید نفت و گاز ایران در نهایت منجر به آغاز همکاری شرکت ملی نفت ایران با یک دانشگاه و همچنین یک شرکت اروپایی در راستای اکتشاف بلوک زاگرس نهایی شده است.

وی در خصوص تعداد اکتشافات انجام گرفته طی یکصد سال اخیر در ایران گرفت: 4 هزار و 365 افق در کشور شناسایی شده است که از این تعداد 830 افق مورد حفاری قرار گرفته است و مابقی افق ها در اولویت اکتشاف قرار ندارند.

این مقام مسئول، سرمایه گذاری مدیریت اکتشاف میادین نفت و گاز را 150 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ضریب موفقیت اکتشافات نفت و گاز ایران 70 درصد می باشد که با توجه به عمر مخازن و همچنین کاهش تعداد میادین جدید شناسایی شده، این امکان وجود دارد که در سال های آینده ضریب موفقیت اکتشافات به حدود 50 درصد نیز برسد.

در خاتمه، قلاوند درباره آمار اکتشافات در سال جدید گفت: در صورت صلاحدید آمار اکتشافات سال جاری از سوی وزیر نفت به اطلاع عموم خواهد رسید؛ ولی هم اکنون 6 دکل خشکی و یک دکل دریایی در مناطق مرزی کشور در حال حفاری هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
دوستدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
فکر میکنم همه چی داره درست میشه