بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر : ۱۳۳۹۰۷

به گزارش سرویس گیشه جام نیوز، وب سایت "دویچه وله" در گزارشی از دست دادن انسان ها در جوامع مختلف و آثار و پیامد های مثبتی که به طرفین انتقال داده می شود، از عدم دست دادن دو شخصیت مشهور جهانی به خاطر ترس از بیماری خبر داد.

این وب سایت می نویسد: «دست دادن نوعی نمایش دادن صلح نیز هست. در قدیم دست دادن با غریبه‌ها نمایانگر این بود که کسی اسلحه با خود حمل نمی‌کند. از لحاظ علمی، دست دادن در مغز انسان باعث ترشح نوعی مواد شیمیایی، همانند هورمون اکسیتوسین، می‌شود که همان هورمون پیوند است و منجر به هارمونی و دوستی می‌شود.»

دویچه وله در ادامه می افزاید: «در جوامع غربی، دست دادن محکم، نمایانگر مصصم بودن است. در کشورهای شرقی اما بیشتر دست دادن به صورت نرم ترجیح داده می‌شود و تلاش می‌شود که به نوعی از به نمایش گذاشتن قدرت جلوگیری شود. ولی امری که مشخص است، این است که با دست دادن، انسان تصویر قوی‌تری از خود در طرف مقابل به‌جای می‌گذارد.»

همچنین در خاتمه با اشاره به دو شخصیت مشهور جهانی تصریح می کند: «شخصیت‌های مشهور همانند بیل گیتز و دونالد ترامپ هیچگاه با کسی دست نمی‌دهند، زیرا می‌ترسند که مبتلا به بیماری شوند. ولی خوب، آنها می‌توانند از مواد ضدعفونی کننده‌ی دست استفاده کنند. احتمالا این کار اما برای تصویر عمومی‌‌ای که از خود جلوه می‌دهند، زیاد مناسب نخواهد بود.»


اشتراک گذاری :
ارسال نظر