بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر : ۱۳۳۹۱۰

42 سال پیش پلنگ صورتی در کارتون پرطرفدار خود از اردک ماجراجویی میزبانی می‌کند که از سفر دور دنیا برگشته و روی چمدانش از بین کشورهایی که رفته، نام «ایران» نیز خودنمایی می‌کند.

به گزارشدزفول امروزبه نقل از صراط: این کارتون محبوب در دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی خلق شد و بسیار خوش درخشید، تا آنجا که یک قسمت از مجموعه آن در سال ۱۹۶۴ جایزه اسکار گرفت. اما صرف نظر از موضوع داستان، نکته آن است که ایران ۴۰ سال پیش آنچنان شاخص و شناخته شده بود که از این کارتون محبوب سردرآورد.

۴۲ سال پیش پلنگ صورتی در کارتون پرطرفدار خود از اردک ماجراجویی میزبانی می‌کند که از سفر دور دنیا برگشته و روی چمدانش از بین کشورهایی که رفته، نام «ایران» نیز خودنمایی می‌کند.

در قسمت ۱۱۷ کارتون پلنگ صورتی به نام «Pink Quackers»، محصول ۱۹۷۲ گربه لاغر کوهی صورتی رنگ که نمایانگر رابطه کاریکاتوری آدم‌ها در عصر خود است، میزبان اردکی می‌شود که از سفر دور دنیا برگشته و چمدانی را هم به این نشانه همراه خود دارد.

123521 441 ماجرای نام ایران در پلنگ صورتی +عکس

در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.

جوجه اردک، نماد یک انسان ماجراجو و جهانگرد است که به ایران، یونان، انگلیس، مکزیک، ایتالیا، پاریس و ژاپن سفر کرده که این ماجراجویی مایه‌ی شگفت پلنگ صورتی شده است.

این کارتون محبوب در دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی خلق شد و بسیار خوش درخشید، تا آنجا که یک قسمت از مجموعه آن در سال ۱۹۶۴ جایزه اسکار گرفت. اما صرف نظر از موضوع داستان، نکته آن است که ایران ۴۰ سال پیش آنچنان شاخص و شناخته شده بود که از این کارتون محبوب سردرآورد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
یاد اون دوران بخیر