بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
کد خبر : ۱۳۳۹۱۵
به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

درخواست هولناک داعش از تکفیری‌های سراسر جهان
به گزارش مهر ، «ابو محمد العدنانی» سخنگوی گروه تروریستی داعش در یک نوار صوتی که به چند زبان دنیا ترجمه و منتشر شده است از همه تکفیریها در سرتاسر دنیا خواست که غیر نظامیانی که جزء شهروندان کشورهایی محسوب می شوند که در ائتلاف بین الملی علیه داعش مشارکت کرده اند، به قتل برسانند.در این نوار ویدئویی تاکید شده که تکفیری‌ها برای کشتار این افراد بویژه آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها از هر وسیله ای که می توانند استفاده کنند.

وکیل جوانفکر حکم دادگاه را اعلام کرد
به گزارش ایسنا، قهرمان شجاعی وکیل‌مدافع علی‌اکبر جوانفکر با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده موکلم به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و با اعلام جرم مدعی‌العموم به دلیل مصاحبه با روزنامه اعتماد در تاریخ 28/ 8/ 90 با عنوان «اصولگرایان نفهمیده‌اند که قافیه سیاست را باخته‌اند» تشکیل شد.وی با بیان اینکه این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: مطابق رای دادگاه بدوی و تایید آن در شعبه دیوان عالی کشور موکلم به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس به مبلغ 5 میلیون تومان محکوم شد.وکیل‌مدافع جوانفکر یادآور شد که رای صادره 8 شهریور ماه سال جاری به وی ابلاغ شده است.

چنددرصد ایرانی‌ها خودروهای لوکس دارند؟
به گزارش حبرآنلاین، چند روزی از سخنان رئیس کل گمرک ایران درباره مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس بالای 2500 سی‌سی نگذشته است که زمانی افشار، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور از بی تاثیر بودن ممنوعیت این خودروها بر بازار داخلی خودرو خبر می دهد.به گفته مسعود کرباسیان، پیش از این 63درصد خودروهای وارداتی، خودروهای بالای 2500 سی‌سی بودند که ارزش آن به‌طور متوسط در سال‌های قبل حدود 600 میلیون دلار بوده است، در حالی که این رقم امسال به هفت میلیون دلار هم نمی‌رسد. با این حال بالا و پایین کردن آمارهای گمرک نشان می دهد که سهم خودروهای 2500 سی سی آنقدری نیست که در تحول بازار خودرو ایران به چشم بیاید.بر اساس آمار گمرک سال 90 حدود 40 هزار خودرو به ارزش 824 میلیون دلار وارد کشور شد که درصد تغییرات آن نسبت به سال قبل از لحاظ تعداد و وزن حدودا 9 درصد ، و از نظر ارزش نیز 8 درصد افت پیدا کرده است.در سال 91 نیز واردات انواع خودروهای سواری با رشد 11.3 درصدی نسبت به سال 90 بالغ بر 44 هزار و 341 دستگاه شد و ارزش واردات خودروهای سواری به کشور نیز با افزایش 30.59 درصدی به یک میلیارد و 84 میلیون دلار رسید. بررسي ها نشان مي دهد طي ده سال گذشته به طور متوسط ساليانه 20 هزار دستگاه خودروي خارجي وارد کشور شده است. در برخي سال هاي خاص مانند 90 و 91 نيز اين ميزان به 26 تا 30 هزار دستگاه رسيده است. در صورتي که متوسط ساليانه 20 هزار دستگاه ملاک قرار گيرد، در حال حاضر 200هزار دستگاه خودروي خارجي طي اين سال ها وارد کشور شده است.براين اساس از بازار 15 ميليوني خودروي ايران تنها 1.3 درصد بازار در اختيار خودروهاي خارجي است.

شغل جدید هافبک استقلال در کیش
به گزارش افکار نیوز، جاسم کرار برای صدور پروانه کارش، در جزیره کیش بیزینس به راه انداخت. این بازیکن عراقی در این جزیره مغازه عطر و ادکلن فروشی افتتاح کرد تا هم پروانه کارش صادر شود و هم اینکه یک بیزینس دیگر به باقی بیزینس هایش اضافه کرده باشد.ظاهرا همین به سوژه بازیکنان برای سر به سر گذاشتن کرار تبدیل شد و گویا آنها در تمرین روز گذشته و پس از دیدن هم تیمی عراقی شان، به او سفارش ادکلن و عطر دادند!البته کرار هم از سفارش آنها استقبال کرد و از آنها خواست تا لیست تهیه کنند و در اختیارش بگذارند.

جدول جهاد نکاح داعشی ها/عکس




ساعت 25هزاردلاری کفاشیان! + عکس
به گزارش عصر ایران،بعد از انتشار شایعه اهدای ساعت 25 هزار دلاری از سوی فیفا به کفاشیان مسئول روابط عمومی وزارت ورزش تصویر ساعت رئیس فدراسیون فوتبال را منتشر کرد.شایعه شد کفاشیان ساعت بیست و پنج هزار دلاری از فیفا گرفته بهش گفتم ساعتش را نشان دهد و گفت این ساعت من ده دلار هم نمی ارزد . هر چند گفت ساعتی که از فیفا گرفتم مارک داره اگر اینقدر گرونه همان جا می فروختمش.


دجال به داعش پیوست؟! /عکس
به گزارش ابنا، گروه تروریستی ـ تکفیری داعش با انتشار تصویری از نوزادی یک چشم در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که این نوزاد «المسیح الدجال» (مسیح دروغین) است.داعش با سوءاستفاده از این تصویر، از آن به‌عنوان ابزاری برای جذب افراطی‌های مسلمان بهره می‌برد.گروه تروریستی داعش اعلام کرده که این نوزاد یک چشم در اسرائیل به دنیا آمده و مدعی شده که تولد این نوزاد نوید آخرالزمان و پایان جهان را می‌دهد.داعش همچنین مدعی شده است که این نوزاد یک چشم اکنون در اختیار آنان است.گفتنی است، در سال 2006 در هندوستان و در سال 2008 در بولیوی دو کودک یک چشم به دنیا آمدند که پس از تحقیقات مشخص شد این دو کودک دچار یک نقص ژنتیکی به نام سایکلوپیا (Cyclopia) بوده‌اند و در اثر استفاده از داروهای ضدسرطانی یک چشم متولد شدند.



رونمایی از استراتژی‌ احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس
به گزارش نامه نیوز، هرچه به اسفند 94 نزدیک می‌شویم افراد و گروه‌های سیاسی به دنبال چینش مهره‌های خود برای یک رقابت نفس گیر هستند. رقابتی که می‌تواند یکی از رقابتی ترین انتخابات‌های تمام ادوار مجلس شورای اسلامی باشد. در کنار اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان محمود احمدی نژاد زمین بازی سیاسی را برای خود ترسیم کرده است، زمین بازی که قرار است در انتخابات مجلس دهم شکل بگیرد. رئیس جمهور پیشین ایران که حداقل نشان داده است در فضای انتخابات، بازی را خوب بلد است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن آن را اداره کند، در حال تدوین استراتژی‌های سیاسی خود است.شهردار سابق تهران، برای این کار جلسات منظمی را با نیروهای نزدیک به خود ترتیب داده است. نیروهایی که می‌توانند بازوهای اجرایی او در این انتخابات باشند. احمدی نژاد از آنها خواسته است در اولین اقدام خود بانک‌های اطلاعاتی خود را کامل کنند. این بانک اطلاعاتی، شامل ظرفیت شهرهای مختلف ایران برای حمایت از احمدی نژاد، گزارش‌های کاملی از عملکرد دولت روحانی و نقاط ضعف و قوت دولت تدبیر و امید است.رئیس دولت‌های نهم و دهم از این گروه خواسته است که فعالیت‌هایشان را در شهرستان‌ها بیشتر کنند. احمدی نژاد اعتقاد دارد که او به واسطه سفرهای استانی و حضور در شهرها و روستاهای کوچک محبوبیت فراوانی در شهرستانها دارد. از همین رو تمام تمرکز خود را به این سو سوق داده است.احمدی نژاد استراتژی دیگر خود را بر روی پنهان بودن نام خود طراحی کرده است. احمدی نژاد از نزدیکان خود خواسته است تمام کارهای خود را بدون نام احمدی نژاد انجام دهند. رئیس جمهور سابق ایران دوست ندارد نامی از او در این فعالیت‌ها برده شود. شهردار سابق تهران هنوز دوست دارد، او را « سیاستمدار سکوت» بنامند.

شایعه حضور دایی در ملوان
به گزارش تسنیم، سیروس محجوب درباره شایعه مذاکره با زلاتکو کرانچار برای جانشینی نصرت ایراندوست سرمربی تیم ملوان اظهار داشت: با کرانچار مذاکره‌ای نداشتم و این خبر صحت ندارد. ما برنامه‌ای برای تغییر کادر فنی نداریم و نمی‌دانم این خبرها از کجا می‌آید.مالک باشگاه ملوان انزلی در خصوص شایعه مذاکره‌اش با علی دایی تصریح کرد: من با دایی دوست هستم و روزی 5 بار با او صحبت می‌کنم اما دلیل نمی‌شود با هر کسی که صحبت می‌کنم برای هدایت ملوان باشد.

پرونده مرتضوی به وزارت اطلاعات فرستاده شد
مصطفی ترک‌همدانی یکی از وکلای شاکی در پرونده سعید مرتضوی با بیان این‌که «پیش از این به همراه دو نفر دیگر از شاکیان مرتضوی ( پیمان حاج محمودعطار و علیرضا دقیقی) و طبق قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب سال 90، خواستار رسیدگی این پرونده توسط وزارت اطلاعات شده بودیم» اظهار کرد: در مراجعه‌ای که امروز به دادسرای کارکنان دولت داشتم اعلام شد که پرونده مرتضوی برای ادامه تحقیقات به وزارت اطلاعات فرستاده شده است.سعید مرتضوی دهم شهریورماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حاضر شد و به گفته خودش برای توضیح در رابطه با سه پرونده از جمله تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و شکایت وکلای عباس پالیزدار به دادسرا آمده بود.

دستگیری توهین‌کنندگان به امام(ره) در فارس
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: 11 فریب خورده فعال در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه که مطالب توهین آمیز نسبت به امام راحل (ره) تولید و باز نشر می‌کردند، با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس شناسایی و دستگیر شدند.سرهنگ پاسدار اسماعیل‌ محبی‌پور اعلام کرد: با ارائه مدارک رصد شده به مقام قضایی، دستور دستگیری این افراد صادر شد که پس از دستگیری، همه متهمان به اشتباه خود اعتراف کردند.

اخطار محیط زیست به شهرداری و وزارت جهاد برای کنترل مگس سفید
به گزارش مهر، امیر عباس احمدی رییس اداره محیط زیست طبیعی استان تهران با بیان اینکه در صورت افزایش یکباره دما در پایتخت احتمال طغیان مجدد مگس سفید وجود دارد گفت: محیط زیست به شهرداری و وزارت جهاد اخطار جهت کنترل و شناسایی این آفت اخطار داده است.وی افزود: تماس های مکرر شهروندان به ویژه از مناطق 10 و 11 تهران در طی ده روز اخیر مبنی بر افزایش آفت مگس سفید در این مناطق منجر به ارسال نامه ای از سوی محیط زیست استان تهران به شهردار پایتخت و اداره آفات وزارت جهاد کشاورزی شد.به گفته وی، در این نامه محیط زیست اخطار داده است تا اقدامات لازم نسبت به شناسایی منبع و راهکارهای کنترل این آفت هر چه سریعتر انجام شود.

چند اسیر عراقی دوران دفاع مقدس+عکس
به گزارش جهان، چند اسیر عراقی در عملیات بازی دراز - غرب کشور توسط رزمندگان اسلام به اسارت گرفته شدند.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر