بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
وزیر خارجه عراق تصریح کرد که بغداد خواهان مشارکت نیروهای زمینی آمریکا و دیگر کشورهای هم پیمان برای جنگ علیه داعش نشده است.
کد خبر : ۱۳۳۹۲۴

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد بهبود روابط ایران و عربستان سعودی به نفع منطقه خواهد بود.

 


الجعفری همچنین گفت: هر نوع همکاری خارجی برای مبارزه با داعش با هماهنگی ارتش عراق خواهد بود.

 

 

وزیر خارجه عراق تصریح کرد که بغداد خواهان مشارکت نیروهای زمینی آمریکا و دیگر کشورهای هم پیمان برای جنگ علیه داعش نشده است.

 

 

وی افزود: ما از واشنگتن و کشورهای هم‌پیمانش نخواستیم که نیروهای زمینی برای جنگ با گروه داعش به عراق اعزام کنند و همکاری این کشورها با ما تنها به حمایت لجستیکی و استفاده از جنگنده‌ها برای انجام حملات علیه داعش محدود می‌شود.

 

 

وی افزود: ما در پیام خود اعلام کردیم که باید حاکمیت عراق حفظ شود و حمایت لجستیکی نباید به ایجاد پایگاه‌هایی بر روی خاک عراق منجر شود. ما در این زمینه با مشکلات مواجه نیستیم چرا که نیروهای ارتش، پیشمرگ‌ها، گارد ملی و داوطلبان توانایی کافی برای مقابله با داعش را دارند. ما تنها به حمایت و سلاح با در نظر گرفتن حفظ حاکمیت عراق نیاز داریم.

 

 

وی با بیان اینکه داعش نه تنها عراق بلکه تمامی جهان را تهدید می‌کند از جامعه جهانی خواست تا به انجام حملاتی علیه پایگاه‌های داعش بپردازند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر