بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
مدرس گیلانی گفت: وکلای تحت نظر کانون هر نوع اقدام تبلیغاتی که برای اخذ وکالت انجام دهند تخلف انتظامی محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۳۳۹۳۰
"شهرام مدرس گیلانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در مورد تبلیغات وکلا و حقوقدان‌ها که در سطح شهر دیده می‌شود اظهارداشت: وکلایی که تحت نظارت کانون وکلا فعالیت می‌کنند تابع قانون استقلال وکلای دادگستری مصوب سال 1333 و آیین نامه اجرایی آن مصوب سال 1334 هستند.

وی افزود: براساس قانون وکلای تحت نظر کانون وکلا هر نوع اقدام تبلیغاتی که برای اخذ وکالت انجام دهند تخلف انتظامی محسوب می‌شود. 

رئیس شعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلا تصریح کرد: مطابق بند4ماده51 قانون وکالت مصوب سال1315 مجازات این افراد ممنوعیت وکالت از3 ماه الی 2 سال تعیین شده است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: گروه دیگری از وکلا تحت عنوان وکلای ماده 187 یا همان مرکز امور مشاوران قوه قضاییه هستند که پروانه وکالت خود را از همان مرکز دریافت می‌کنند و منعی برای تبلیغات ندارند و به نظر می‌رسد بیشتر تبلیغاتی که روی در و دیوار شهر می‌بینیم تبلیغات این دسته از وکلا باشد.  
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مراد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
با سلام نه برادر عزیزم تخلف اتفاقا مربوط به همان بچه های کانون وکلا است که شما از ان دفاع می کنید در این اثناء چندین برگه تبلیغی به دفتر من وکیل همان وکلای مد نظر شما از لای درب به داخل انداخته اند این یعنی چه ؟می تواننید تحقیق کنید