بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
چشم انداز شرکت کیمیدارو مطلوب ارزیابی می شود چراکه "دکیمی" در چند محصول لیدر بازار است همچنین شرکت کیمیدارو در حال راه اندازی فاز دوم کارخانه تولید شیمیایی می باشد بطوریکه احتمال می رود در 6 ماهه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.
کد خبر : ۱۳۳۹۴۰
نویسنده :
جمشیدی
براساس آخرین اطلاعات درج شده در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت کیمیدارو برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 1417 ریال بوده این در حالی است که درآمد هر سهم "دکیمی" براساس عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری به میزان 219 ریال می باشد در نتیجه این شرکت طی مدت مذکور توانسته 15 درصد بودجه خود را پوشش دهد.

در همین راستا، شیرازی، معاونت مالی شرکت کیمیدارو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: چشم انداز شرکت کیمیدارو مطلوب ارزیابی می شود چراکه "دکیمی" در چند محصول لیدر بازار است همچنین شرکت کیمیدارو در حال راه اندازی فاز دوم کارخانه تولید شیمیایی می باشد بطوریکه احتمال می رود در 6 ماهه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.

شیرازی تصریح کرد: شرکت کیمیدارو به دلیل مشخص نبودن سهمیه مربوط به مواد اولیه، تأثیر سودآوری ناشی از بهره برداری فاز دوم کارخانه تولید شیمیایی را در بودجه خود لحاظ نکرده لذا چنانچه سهمیه مواد اولیه این شرکت مشخص گردد، میزان سودآوری شرکت کیمیدارو نیز تعیین می گردد و شاهد افزایش در میزان سودآوری از این محل طی نیمه دوم سال خواهیم بود.

معاونت مالی شرکت کیمیدارو عنوان کرد: بطور کلی عملکرد شرکت های دارویی 40 به 60 است بطوریکه 40 درصد سود پیش بینی شده آنها در نیمه اول سال و 60 درصد این سود طی نیمه دوم سال محقق می گردد لذا "دکیمی" تا پایان سال بودجه خود را پوشش خواهد داد. گفتنی است شرکت کیمیدارو در نظر دارد سهم خود را در بازار افزایش دهد همچنین "دکیمی" در سه ماهه نخست سال جاری به حجم تولید خود شدت بخشیده است.

شیرازی در خصوص افرایش نرخ محصولات دارویی بیان کرد: اگرچه فرآیند افزایش نرخ محصولات دارویی در جریان می باشد، اما تاریخ دقیق اعمال آن مشخص نمی باشد همچنین این احتمالاً افزایش نرخ محصولات دارویی در حدود 10 الی 15 درصد می باشد به نظر می رسد افزایش نرخ مذکور در پاییز اجرایی شود.

وی در خاتمه در خصوص تأثیر رفع تحریم ها بر عملکرد "دکیمی" افزود: رفع تحریم ها در وهله نخست، روی کیفیت محصولات تأثیر مثبت خواهد داشت بطوریکه در زمان تحریم ها، شرکت کیمیدارو مجبور به واردات مواد اولیه از کشورهای چین و هند بود اما در صورت رفع تحریم ها، واردات مواد اولیه از اروپا نیز انجام می گردد و در نتیجه کیفیت محصولات افزایش می یابد در وهله دوم اگرچه با رفع تحریم ها، محصولی با کیفیت بالاتر تولید می شود اما شرکت کیمیدارو به دلیل ارتقای کیفیت مواد اولیه، با افزایش بهای تمام شده مواجه می گردد. اما در مجموع رفع تحریم ها، تأثیر مثبتی بر "دکیمی" خواهد گذاشت. چراکه برخی مواد اولیه انحصاراً باید از اروپا وارد شود که در زمان تحریم ها این فرآیند با واسطه خریداری می شد لذا با لغو تحریم ها "دکیمی" قادر به تأمین مواد اولیه خود با سهولت بیشتری خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
دارویی ها برای گزارش های 9 ماهه مناسب هستند که فروش دارو در سه ماهه پاییز زیاد میشه نه الان .

الان نوبت تجهیزاتی هاست که در سه ماهه تابستان فروش کالای زیاد مثل کولر یخچال داشتند . و در گزارش شش ماهه خودش رو نشون میده .

تعدیل در نماد های لسرما و لبوتان چند روز دیگه دیدنیه .