بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد؛

ادامه ثبات قیمت محصولات پتروشیمی

به نقل از سنا: دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: قیمت پایه محصولات پتروشیمی تا اطلاع ثانوی تغییر نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۳۳۹۵۰

دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: قیمت پایه محصولات پتروشیمی تا اطلاع ثانوی تغییر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نظر به ضرورت حفظ ثبات در بازار محصولات پتروشیمی و همچنین توافقات به عمل آمده، قیمت مردادماه ۹۳ همچنان مبنای قیمت پایه در بورس کالا خواهد بود و در صورت اعلام قیمت جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

پیرو جلسه نهم تیرماه جاری شورای عالی بورس و حسب نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و جلوگیری از دلالی و واسطگی، و ملاحظه درصدی تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می شود:

معادل ریالی ارز آزاد * 95% * میانگین قیمت فوب خلیج فارس = قیمت پایه در بورس

در این ابلاغیه همچنین آمده است با توجه به تعدیل نرخ های پایه و همچنین به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات حود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر