بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
شرکت سایپا در مجمع فوق العاده مورخ 93.04.31 افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی ها انجام داد ولی تا کنون مقدار افزایش سرمایه به پرتفوی سهام دارها اضافه نشده.
کد خبر : ۱۳۳۹۵۴

پاسخ دادستان بورس در خصوص افزایش سرمایه سایپا چه بوده است ؟

پرسش:

 با سلام با تشکر از راه اندازی این بخش بسیار مفید.

 شرکت سایپا در مجمع فوق العاده مورخ 93.04.31 افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی ها انجام داد ولی تا کنون مقدار افزایش سرمایه به پرتفوی سهام دارها اضافه نشده.

با توجه به اینکه سهام اضافه شده از نوع سهام جایزه است ونیازی به تشریفاتی مثل حق تقدم ندارد و صرفا یه کار نرم افزاری است چگونه می شود این مسئله را پیگیری کرد ؟

آیا این مربوط به سازمان بورس است یا به خود شرکت ؟

آیا در قوانین بورس برای اینگونه موارد جای طرح شکایت قرار داده شده است؟

 مجددا از پیگیری شما کمال تشکر را دارم پیروز باشید


پاسخ دادستان بورس :

البته افزایش سرمایه شرکتها از طریق تجدید ارزیابی داراییها میتواند از نظر زمانی کوتاهتر انجام شود و نیاز به انجام تشریفات قانونی از قبیل ارسال حق تقدم و دریافت پاسخ سهامداران و مهلت شصت روزه ندارد، اما این فراتر از یک کار نرم افزاری صرف است که شما میفرمایید و این افزایش سرمایه باید در اداره ثبت به ثبت برسد.

 به هرحال پس از انجام تحقیات لازم درصورتی که مشخص شد عدم ثبت افزایش سرمایه بدلیل قصور و کمکاری مدیران باشد و این مسأله باعث ورود خسارت به شما شده باشد، حق طرح دعوا برای شما محفوظ خواهد بود.

مجتبی عرفاتی - وکیل دادگستری




اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
عدم تبدیل حق تقدم بسهم باعث میشود تا درصورت احییاج نتواند سهم خود راباضررهم هست نقد کند واین درست نیست وحتی بی انصافی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
یا امام زمان ایا یک نفر پیدا نمیشود جلو ضرر مردم فقیر را که با هزار امید وارد بورس شده اند یاری رسانی کند کجا یند اقتصادیون