بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر : ۱۳۳۹۶۳
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با خالد سلیمان جارالله قائم مقام وزیر امور خارجه کویت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اهمیت سفر رییس جمهوری به نیویورک اظهار داشت: فصل کنونی، موقعیت زمانی مهم و حساسی بوده و فرصتی برای کشورها است که علاوه بر بیان دیدگاه های جهانی خود، ملاقات های دو جانبه نیز داشته باشند.

ولایتی افزود: بدون تردید آنچه دکتر روحانی انجام می دهد در راستای دیدگاه های رهبری و بر اساس توسعه روابط بر پایه احترام متقابل است.



** زیربار تحمیل های خارج از قواعد بین المللی نمی رویم

ولایتی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اینکه برخی رسانه های آمریکایی پیشنهادی را عنوان کردند که ایران 1500 سانتریفیوژ فعال را نگه دارد و بقیه را به صورت غیرفعال گفت: ما هم مثل شما این خبر را شنیده ایم اما مواضعی که توسط رهبری بارها اعلام شده جز این است که آمریکا دنبالش است.

وی ادامه داد: مواضع ایران این است که بتواند از انرژی هسته ای به صورت صلح آمیز جهت مصارف صنعتی استفاده کند و از این نیروی مهم، انرژی تولید کند.

ولایتی با اشاره به اینکه استفاده صلح آمیز از این انرژی حق مسلم کشورهای امضا کننده ان.پی.تی است، گفت: این حرف آمریکا تازه نیست و ایران به هیچ وجه زیر بار تحمیل های خارج از قواعد بین المللی نخواهد رفت.



** جلسه فوق العاده عدم تعهد می تواند مفید باشد

رییس مرکز بررسی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره ظرفیت جنبش عدم تعهد برای مقابله با داعش گفت: بدون تردید با توجه به حضور حدود 120 کشور در این جنبش و ریاست دوره ای ایران بر آن ، مشورت بین کشورهای عضو در این زمینه مهم است.

وی ادامه داد: حتی تشکیل جلسه فوق العاده برای مقابله با افراطی گری و ایجاد اختلال در زندگی عادی مردم بی گناه کشورهای جهان سوم که مورد تعرض گروه های تروریستی قرار گرفته اند، می تواند مفید باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
مگه رفته کشتی بگیره که آـرزو میکنه با پیروزی برگرده ؟