بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱
وابسته کار ایران در کویت در گفت‌وگو با تسنیم:

ایران و کویت ۶ سند همکاری اقتصادی امضا کردند

خبرگزاری تسنیم: وابسته کار ایران در کویت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار تبعه ایرانی در کویت زندگی می کنند گفت: امضای شش موافقت نامه تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف بین ایران و کویت نوید بخش گشودن صفحه جدیدی از گسترش همکاری های دو جانبه است.
کد خبر : ۱۳۴۰۰۳

علی حسین شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری تسنیم،‌ خواستار بررسی امکان تسهیل در اقدامات مربوط به روادید خانوادگی، گردشگری و تجاری  بین دو کشور ایران و کویت شد.

وی ادامه داد:ایران و کویت دارای مشترکات سیاسی، اقتصادی، تجاری، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی هستند. سوابق تاریخی و اجتماعی نشان می دهد، ایرانی ها چندین دهه در کویت زندگی کرده و نقش موثری در ساختن کویت جدید داشته و همواره در روزهای تلخ و شیرین ، کنار ملت و دولت کویت بوده اند .

شهریور تاکید کرد: به رسمیت شناختن استقلال کویت در روز های آغازین ، ایجاد روابط دیپلماتیک دو جانبه با  کویت از سال 1962  ، اعلام مخالفت و محکومیت تجاوز اگوست 1990 عراق به کویت ، حمایت از قطعنامه 660 شورای امنیت سازمان ملل که خواهان عقب‌نشینی بی‌قید و شرط عراق از کویت شده بود ، گواه و موید این مدعاست.

وابسته کار ایران در کویت افزود: سفر امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح به ایران، نوید بخش آغاز فصلی تازه در توسعه روابط سیاسی، تجاری و فرهنگی کویت و ایران است. در این سفر 6 سند  برای همکاری در زمینه های حمل و نقل هوایی، گمرکی، امنیتی، ورزشی، گردشگری و زیست محیطی، به امضاء رسید که نشان دهنده  وجود اراده و عزم جدی در میان سران دو کشور برای گسترش همکاری های دو جانبه است.

وی اظهار کرد: اقدام بسیار مؤثر و سازنده‌ برخی از شخصیت‌های تراز اول، تأثیرگذار و سرشناس از اقشار گوناگون جامعه کویت در تاسیس انجمن دوستی ایران و کویت و همچنین تاسیس شورای مشترک بازرگانی ایران و کویت توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز  بیانگر درک پیام سفر امیر کویت و ضرورت تحکیم مناسبات و گسترش روابط صمیمانه بین دو ملت دوست و مسلمان است.

 شهریور با اشاره به اینکه بیش از 50 هزار تبعه ایرانی در کویت زندگی می کنند گفت: با توجه به تغییر فضای جهانی و تمایل طرفین به توسعه روابط دو جانبه ، همکاری و استفاده از ظرفیت های متقابل دو کشور در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، خدمات فنی و مهندسی ، صادرات و واردات کالا و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور و همچنین امکان تردد خانواده های قریب به 50 هزار نفر ایرانی که در کویت زندگی و کار می کنند،  نیازمند اتخاذ سیاست های گسترده تر است.  به نظر می رسد در شرایط کنونی ، نخستین و مهمترین گام تسهیل در صدور روادید ایرانیان برای سفر خانوادگی، گردشگری، بازرگانی و کار از سوی دولت کویت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر