بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
این شرکت در فصل بهار به دلیل مشکلات مربوط به برنامه حمل در تعطیلات نوروزی به تناژ پیش بینی شده نمی رسد در نتیجه وضعیت "توریل" در عملکرد سه ماهه نخست سال، به دلیل افزایش ریسک های بیرونی قادر به پوشش درصد بیشتری از بودجه خود نیست.
کد خبر : ۱۳۴۲۹۳
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات درج شده در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت توکاریل برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 641 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم "توریل" براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 117 ریال می باشد بنابراین "توریل" توانسته طی مدت مذکور 18.25 درصد بودجه خود را پوشش دهد.

در همین راستا، سخایی، مدیر مالی شرکت توکاریل در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اگرچه "توریل" در عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری موفق به پوشش 18 درصدی بودجه خود شده اما عملکرد سه ماهه را نمی توان ملاک ارزیابی عملکرد قرار داد؛ چراکه پیشینه عملکرد شرکت توکاریل در سه ماهه نخست هر سال نشان دهنده این است که این شرکت در فصل بهار به دلیل مشکلات مربوط به برنامه حمل در تعطیلات نوروزی به تناژ پیش بینی شده نمی رسد در نتیجه وضعیت "توریل" در عملکرد سه ماهه نخست سال، به دلیل افزایش ریسک های بیرونی قادر به پوشش درصد بیشتری از بودجه خود نیست.

سخایی تصریح کرد: در مقابل، عملکرد "توریل" در سال های گذشته نشان می دهد که این شرکت با توجه به افزایش میزان حمل و نقل طی سه ماهه پایانی سال، با افزایش در سودآوری همراه است همچنین با توجه به اینکه مبنای عملکرد "توریل" در 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری بستگی به میزان تخلیه بار در شرکت فولاد مبارکه دارد، در نتیجه وضعیت گزارش 6 ماهه شرکت توکاریل تا آخرین زمان کارکرد در 31 شهریور مشخص می گردد.

مدیر مالی شرکت توکاریل عنوان کرد: "توریل" قراردادی با شرکت فولاد مبارکه در سال 90 منعقد کرده بود که مدت قرارداد مذکور 5 ساله است و قسمتی از تأثیر سودآوری ناشی از این قرارداد، در بودجه امسال شرکت توکاریل دیده شده است.

همچنین با توجه به مذاکره صورت گرفته"توریل" با شرکت فولاد مبارکه در شهریور ماه سال جاری و حصول توافق اولیه با "فولاد"،احتمال دارد"توریل" از محل قرارداد مذکور با تعدیل سودآوری همراه شود؛ اگرچه شرکت توکاریل برای نهایی شدن این تعدیل، نیازمند تأیید نهایی از شرکت فولاد مبارکه است.

سخایی بیان کرد: همچنین براساس قرارداد منعقده بین "توریل" و شرکت واگن پارس مقرر شده که این شرکت 400 دستگاه واگن به "توریل" تحویل دهد که در مرحله اول با توجه به توافقات 200 دستگاه واگن باید به شرکت توکاریل تحویل داده شود که در حال حاضر 140 واگن تحویل داده شده و تا پایان آبان ماه باقی دستگاه ها تحویل "توریل" خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تأثیر دریافت این 200 دستگاه واگن در بودجه شرکت، لحاظ شده است. افزون بر این طی مرحله دوم 200 دستگاه واگن باقی مانده از 400 دستگاه نیز دریافت خواهد شد که تأثیر آن بر بودجه امسال "توریل" دیده نشده است.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی چشم انداز شرکت توکاریل با توجه به برنامه ریزی دولت در خصوص توسعه بخش حمل و نقل ریلی مثبت ارزیابی می شود؛ بطوریکه به دلیل حمایت های دولت از صنعت حمل و نقل ریلی و توسعه زیرساخت هایی که در این خصوص در حال انجام است، اثر مثبت و مستقیمی بر وضعیت سودآوری شرکت توکاریل خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر