بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
این وعده و وعیدهای پوچ که هر بار بر سر میز مذاکرات هسته ای تحویل مقامات ما می دهند و پشت سر با نیش خندی تمسخر آمیز پشت پا به همه توافقات می زنند جز زیر سوال بردن حق و حقوق و شان ملت ایران هیچ نتیجه دیگری ندارد.
کد خبر : ۱۳۴۳۷۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.07.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 60 واحد افت به رقم 52668 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 184 واحد کاهش عدد 142012 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 85 واحد افت به رقم 71702 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شفن" با 16 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.50 واحد افت به رقم 821 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 0.62 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 979 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 660 میلیارد ریال رسید.

صبر هم اندازه دارد، تحمل و انتظار هم حدی دارد، دیگر از این همه صبر بیهوده و انتظار بی پایان خسته شده ایم، یکسال و اندی هست که به امید دستیابی به توافق جامع هسته ای و رسیدن به شرایطی آرمانی فقط در حال شناسایی زیان و ضرر هستیم. این وعده و وعیدهای پوچ که هر بار بر سر میز مذاکرات هسته ای تحویل مقامات ما می دهند و پشت سر با نیش خندی تمسخر آمیز پشت پا به همه توافقات می زنند جز زیر سوال بردن حق و حقوق و شان ملت ایران هیچ نتیجه دیگری ندارد.

بنابه گزارش بورس نیوز، کشورمان، ملتمان و اقتصادمان بیش از 34 سال است که با تحریم خو گرفته و به آن عادت کرده، سال هاست که یاد گرفته ایم باید روی پای خودمان بیاستیم، یاد گرفته ایم که باید درمان دردهایمان را در تمامی زمینه ها در خودمان و توان داخلی جستجو کنیم، ما باور داریم که به این جماعت دو رو و ریاکار اعتماد و اطمینان نباید کرد.

قبول کردیم که اگرچه سخت است اما اقتصاد با تحریم را باید مدیریت کنیم . باید کشور، جامعه و اقتصاد مملکت را همانگونه که هست اداره کنیم اما به راستی چه اتفاقی افتاد که طی یکسال گذشته همه چیز این کشور به مذاکرات هسته ای گره خورد، چه چیزی باعث شده که راه بهشت برین اقتصادی از غرب و مذاکرات هسته ای گذر کند.

مگر تا به امروز دولت های دیگر چه کاری انجام می دادند، مگر در دولت های گذشته که کشور با همین تحریم ها و ناملایمت های طرف های غربی اداره می شد مردم از قحطی و گرسنگی جان سپردند؟ چرا باید بازارهای اقتصادی کشور را به امید دستیابی به یک رویای دور از دسترس اینگونه به ورطه نابودی بکشانیم، چرا باید از راننده تاکسی تا کارخانه دار و سهامدار و پزشک این کشور تمام هست و نیست زندگی خود را در مذاکرات هسته ای و دوستی با دشمنانی بداند که عدوات آنها به این مملکت ثابت شده است.

آقایان لطفاً تمام کنید این بساط اعتماد و اطمینان یکطرفه را، هرچه هویج نشانمان داند و با چماق برسرمان کوبیدند بس است دیگر. هشت سال با زبان تحکم و درشتی با آنها سخن گفتیم وضع و اوضاع خیلی بهتر از امروزی بود که به سمت دنیا دست دوستی دراز کرده ایم و زبان آشتی به کام داریم.

در روزگار، سخت تحریم و در بدترین شرایط تعاملات سیاسی خود حداقل دو بازار داشتیم که می شد روی آنها حساب کرد، لااقل بازار سرمایه ای پویا و صعودی داشتیم، بازار ارز اگر برای هیچکس نوسانات خوشایندی نداشت ولی دست کم صادرکنندگان کشورمان روزگار خوشی داشتند.

آقایان باور کنید که سهامدار و فعال اقتصادی از این وضع خسته شده، از این همه وعده و انتظار به تنگ آمده، بس است هرچه دست دوستی بلندکردیم و سیلی به سوی ما روانه کردند، اگر قرار است هم در دستیابی به آنچه حق مسلم ما است به دل آنها راه بیایم و هم سرمایه های زندگی خود را از دست بدهیم ما راضی به این دوستی و تعامل نیستیم. تا به امروز زبان آشتی که نتیجه ای برای ما در پی نداشته است لطفاً از امروز زبان درشت گویی و تحکم باز کنید شاید که وضع و حالمان بهتر شد.

اگر رشد شاخص های بورس در زمان تحریم و وضع نابسامان اقتصادی سال گذشته غیر واقعی بوده آیا این افت سنگین شاخص های بورس و افت شدید ارزش بازار سرمایه در بهترین شرایط اقتصادی و کاهش تورم و بازگشت به رشد اقتصادی پس از سال ها واقعی است؟

عزیزان مسئول آنچه که تا به امروز تجربه کرده ایم خیر و برکت از تحریم و ضرر و زیان از دوستی و مذاکرات بوده، پس لطف بفرمایید ما را به همان دوران تندی و درشت گویی با همه دنیا باز گردانید، برادر گرامی از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.

این جماعت غرب و آمریکا یکبار دیگر نشان دادند که حرف زورگویی و تندی را بیشتر از زبان نرم و آشتی دوست دارند و می فهمند لذا از آنجاییکه طی یکسال گذشته از تعاملات جهانی و مذاکره با دهان گشادان غربی عایدی نصیب کشور و مردم نشده است تقاضا داریم لااقل در جهت حفظ و اعتلای عزت کشورمان سیاست لبخند را کنار گذاشته و انگشت اشاره را جایگزین آن کنید.

اما کلام آخر، آیا پیامد تعامل با دنیا ، سقوط شاخص بورس است ؟ پس اگر اینگونه است لطفاً از امروز سیاست اقتصادی را بر مبنای همان شرایطی قرار دهید که 8 سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کردیم. اهالی بازار سرمایه امروز با پایان یافتن هفتمین دوره مذاکرات هسته ای بدون هیچ نتیجه ای دیگر به این باور رسیدند که اگر به امید رسیدن به نتیجه ای مثبت در این بازار مانده اند بهتر است با اولین دور برگردان مسیر خود را عوض کنند و هر آنکه در این بازار می ماند قطعاً با سنجش خوب و بد این راه را انتخاب کرده و در آن ثابت قدم خواهد ماند.

شما نیز راه خود را انتخاب کنید، اگر برنامه ای برای این بازار دارید از همین فردا برای اجرای آن دست به کار شوید و اگر برنامه ای برای شرایط به وجود آمده فعلی ندارید و قرار است به امان خدا رها شویم لطفاً با صداقت کامل بیان بفرمایید تا سرمایه گذار بتواند بر مبنای آن تصمیم درست بگیرد اما در نظر داشته باشید که شرایط غیر واقع شیرین سال گذشته برای سرمایه گذار بسیار بهتر از شرایط غیر منطقی امسال است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
ظاهرا متوجه نیستید که اگر توافقات نصفه و نیمه سال قبل انجام نمی شد با توجه به رکود و تورم کشتی اقتصاد ایران به گل نشسته بود!!!! اینو من نمی گم ، نظر بیشتر افتصاددانها این بوده.این چه تحلیلیه که چاپ کردین؟البته، مملکت نه به دلیل تحریم ، بلکه به خاطر 8 سال سو مدیریت داشت به سمت فروپاشی اقتصادی پیش میرفت و اگر از درآمدهای رویایی سالهای قبل درست استفاده می شد صد البته توافق و عدم توافق تاثیری کمی در شرایط کشور داشت.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
برو عمو جون .... اتفاقی که نیفتاده را بااما اگر نبند به ناف مذاکرات !!!!!! میشه بگب دستاورد این مذاکرات برا اقتصاد چی بوده که کشتی عن قریب به گل نشسته را نجات داده ؟؟؟؟؟؟
نه خدا وکیلی بگو مام بدونیم... اون 4 تا قسط بلوکه شده اگه منظورته رقمش اینقدر ناچیزه که دولت ازش برا پرداخت یارانه استفاده میکنه و البته بیشترشم اون مرغ و برنجهای سبد کالا بود که خرج 4 تا مهمونی تو کل کشور شد !!!!!!! تحریمهای قبلی که سر جاشه و یه سری هم جدید اضافه شده ...دلار همچنان بالاست ... و وضع هم توی رکود عمیقی فرو رفته از پارسال و بعد از همین مذاکرات که میفرمایی!!!!!!
شما که متوجه هستی و اونیی که برات مثبت دادن بگن مذاکرات پارسال چه دستاوردی داشته.... بگید... ماهم بدونیم .... برا ما که نداشته ولی اگه برا شما داشته هم ما قبول داریم اونم بگید قبوله !!!!!!!!!!
والااااااااااااااااا
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
ناشناس عزیز
کمترین دستاوردی که مذاکرات داشته اینه که سایه شوم جنگ رو از سر این ملت دور کرده. خوبه که بیشتر از یک سال نگذشته و همه به یاد دارین ناوهای جنگی آمریکا رو و تهدیدهای بیشمار اسراییل رو و اتحاد غرب و این اواخر حتی شرق رو برای حمله به ایران. فراموش کردید که تصمیمات سیاست خارجه دولت قبل (بهتره بگیم دولت تحریم ساز) انقدر هزینه بر بوده که حتی روسیه رو هم از پشتیبانی ایران منصرف کرد؟
دستاورد دیگه ای که برای اقتصاد ایران داشته حداقل ثبات در سیاستهاست. بانک مرکزی بازار ارز رو کنترل کرده و تیم اقتصادی دولت هم تورم رو کنترل کردن. تورم رسمی قریب 50 درصدی رو که خدا میدونه غیر رسمیش چقدر بوده.
در شرایط تورم انفجاری و شرایط هرج و مرج اقتصادی چه کسانی برنده هستند؟ فقط کسانی که دارای سرمایه قابل توجهی باشند و دست به احتکار ارز و کالا بزنند و ...
اگر شرایط رویایی پارسال بورس رو دارید با امسال مقایسه میکنید بهتره بدونید دولت قبل به ما خدمت نکرد . شرایط پارسال نتیجه سقوط ارزش ریال و تورم افسار گسیخته بود و خوش خیالیه اگه بگیم شرایط پارسال ایده آل بوده. دوست من پارسال در بهترین شرایط فعالان بورس فقط ارزش سرمایه هاشون رو برگردوندن به قبل از سقوط ریال.
سومین دستاوردش این بوده که جلوی وضع تحریمهای کمر شکن جدید گرفته شد. تحریمهایی که باعث تورم و هرج و مرج شده بودند.
چهارمین دستاورد این بود که فروش نفت که به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود و شاید فقط در زمان جنگ چنین فروشی سابقه داشته، به 1.5 میلون بشکه رسیده.
دوستان خیلی بی انصافیه که فقط به فکر وضع خودمون در بورس باشیم. اون خانواده ای که دستش از سرمایه و سودهای باد آورده سال قبل کوتاهه آیا شایسته هست که بگیم بورس و تورم به راه خودشون ادامه بدن و من سود کنم ولی اون خانواده زیر فشارها خرد بشه؟
اقتصاد دچار رکود شده درست. اما مگه میشه همراه با تورم 50 درصدی رشد اقتصادی هم داشت؟ اول باید تورم رو کنترل کرد و بعد...
مشکلات کنونی محصول الان نیستند و دولت هم خوشش نمیاد که مردم ازش عصبانی باشن و پایگاه خودش رو از دست بده. این مشکلات و رو کارشناسانی که دولت قبل اونها رو مغرض میدونست و بیسواد خطاب میکرد همون موقع که قطعنامه ها رو کاغذ پاره میخوندن، به ما هشدار میدادن. وضع امروز نتیجه سکوت ما در قبال سیاستهای ویرانگر دولت قبله. خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
در جواب ناشناس دوم...
جنگ مگه الکیه برادر من ؟؟؟؟؟ مگه با 4 تا ناو آوردن میشه جنگ راه انداخت ؟؟؟؟ مگه هزینه را محاسبه نمیکنن و حمله میکنن ؟؟؟؟
به ایران که هیچی ، تمام اتحاد غرب جرات نکرد به سوریه از هم پاشیده حمله کنه !!!!! کمی هم فکر کنید و حرف بزنید والله ضرر نمیکنید !!!!
هر تهدیدی که جنگ محسوب نمیشه !!!!!
در مورد روسیه هم همیشه روسها معرفن به خمنجر زدن از پشت !!!! وقتی تحریمها جدی شد روسیه هم کاسبیشو میکنه .... و اما برگردیم به اصل موضوع
در مورد شرایط بد اقتصادی دولت قبل گفتی... به محضرت عرض کنم که خودتم بهتر از من میدونی که تمام این نابسامانیها که شمردی و کلی زحمت تایپ و نوشتن سطور طولانی به خودت دادی و نهایتا هم احساساتی برخورد کردی و دم از حق حقوق ضعفا زدی، همه این بدبختیها با گرون شدن " دلار " شروع شد و ارزش پول ملیمون کم شد و پشت سرش همه چیز گرون شد .... دلار هم گرون شد چون منابع ارزی بانک مرکزی به شدت کم شد ... چرا ؟؟؟؟؟
نه به دلیل قطعنامه های شورای امنیت و نه به دلیل تحریمهایی که سالهاست باهاشون خو گرفتیم...فقط و فقط به خاطر تحریم بانک مرکزی !!!!! تصمیمی که هیچ ربطی به قطعنامه ها و تحریمهای قبلی نداشت و فقط وفقط به خاطر اشغال سفارت انگلیس اتخاذ شد( توسط انگلستان به شورای اتحادیه اروپا پیشنهاد و تصویب شد و بعد هم آمریکا به اون پیوست)
توی اون قضیه هم دولت قبل نه تنها مقصر نبود بلکه مظلوم و فدایی اون قضیه شد... خائنینی طرح اشغال سفارت را ریختند و با کمک احمق هایی و شعبان بی مخ ها کار را به اینجا رسوندن... حالا برید ببینید کیا بودن بعد از اون قصه شاد بودن و اون اشغال را تایید کردن تا منافقین داخلی را که هزار مرتبه از آمریکا و اسرائیل و اتحاد عرب جاهلی خطرناکتر هستن را بشناسید
و اتفاقا به نظر ما عملکرد دولت توی اون شرایط فجیع ، فوق العاده عالی و معجزه آسا بود ... هر دولت دیگه ای بود کلا نابود میشد و وضع خیلی وخیمی دامن کشور را میگرفت .... محض اطلاعتون به تحریم بانک مرکزی در ادبیات اقتصادی دنیا میگن " قتل عام اقتصادی "
بازم میگم برید ببینید کیا از داخل این خیانت را انجام دادن بعد چپ و راست همه چیز را گردن دولت قبل نندازید .
در مورد شرایط رویایی پارسال گفتی.... داغمون تازه شد.. . البته که منظورت از زمان تحویل دولت بود.... عزیزم اون شرایط کاملا کذب و دروغ بود و خیانا به اعتماد مردم هم شد نتیجش... بورس به خاطر ورود نقدینگی جدید و بسیار زیاد رشد کرد که آمار تازه واردها مشخصه و همچنین معاملات قدیمیها که با رشد بازار حجم هم رشد میکنه طبیعتا.... اما یادت رفته کی بود از مردم دعوت کرد پولشون را بیارن توی بورس ؟؟؟؟ مگه همین دولت و شخص رئیس جمهور روحانی و وزیر اقتصادش نبود ؟؟؟؟ مردم با تحلیل وارد باتلاق بورس نشدن بلکه با اعتماد به رئیس جمهورشون اومدن و سهام را بسیار گرون خریدن و نتیجه را هم که همه داریم میبینیم. پس مقصر بازهم دولت قبل نبود !!!!
گفتی جلوی وضع تحریمهای کمر شکن گرفته شده به خاطرات مذاکرات پارسال !!!!! جل الخالق ... میشه بگب دیگه چی هست که تحریم نشده باشیم ؟؟؟؟؟؟ از چه نظر کمر شکن ؟؟؟ مگه تحریم بانک مرکزی کمرشکن ترین تحریم نیست ؟؟؟؟؟ واقعا رو هوا حرف زدنتون حرف نداره !!!
در مورد کاهش تورم هم راههای مختلفی وجود داره که به اذعان قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی و بی طرف ، فعلا دولت بدترین و ساده ترین راه را که همون سیاست انقباضی شدید پولی هست را انتخاب کرده....
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
چند وقت پیش رفتم نون بخرم گفتم آقا چرا سوخته ؟ گفت تقصیر دولت قبله !
مهدی
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
یاد بچگی ها افتادم وقتی میز نیمکت میشکستیم و ناظم میفهمید میگفتیم آقا کار شیفت قبلی بوده ما نبودی !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
شما از همان افرادی هستید که از تحریم ها سود میبرید....
آخرین سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
درود بر بورس نیوز
آنچه دل تنگ ما می خواست رو ، گفتی .......سپاس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
من تو کامنت روز 4شنبه گفته بودم که از مذاکرات آبی برای بازار ما گرم نمشه ولی بورس نیوز عزیز صلاح ندونستن مطلب بنده تو دید عموم گذاشته بشه.
حرف آخر توافق کامل هسته ای محال است.اینو همه خوب میدونن پس لطفا از فردا به فکر پویای بازار باشید تا شاید کمی دل سهامداران را بدست آورده باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
بخدا من از سال گذشته بیشتر از نصف دارایی ام بر باد رفته هیچ کس پاسخگو نیست حداقل زمان احمدی نزاد یکی بود حال سهامدارو بفهمه الان که هیچ تا کی باید صبر کنم نفروشم فاذر 320تومنیم شده 180تومن میگن نفروش بفروشی چی میخای بخری ضررت برگرده
بابا والله بالله این مذاکره کننده ایی تو نشستی روبروش همون قبلیه دشمنه با تو کنار نمیاد خودت بفکر ملتت باش اونارو به حال خوشدون بذار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
مرسی مرسی مرسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
یادش بخیر اونی که می گفت اینا کاغذ پاره است.کجایی که خیلی دلمون هواتو کرده
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
هموني كه مي گفت آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه دانتان پاره شود حالا بيا وببين قطعنامه ها مارا به چه روز انداخته
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
عشق است آن قبلی . غلط کردم برگرد
علي پور
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
اوني كه عشقت بود گند زد ورفت وبگم بگم هاشو با خودش برد ؟لايد مي خواست مردم را به جان هم بندازه
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
برمیگده جوون منتظر باش
يدالله
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
عشقتون را لو لو برد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
اینجا ایران است سرزمین دلیران.دل بستن به مذاکرات با غرب است نه شجاعت.از فردا دست در دست هم استین ها را برای پویای بازار بالا خواهیم زد .فقط یک یا علی میخواهد و بس.
سهامدار خرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
جانا سخن از زبان ما میگوی. یکی نیست به این اقایان بگوید که مردم را چی فرض کرده اید هر روز از رشد اقتصادی و کاهش تورم می نویسید کدام کاهش و کدام رشد .شما سواد دارید اگر دارید بفرمایید که کاهش تورم یعنی اینکه سال گذشته لاستیک بارز 4 حلقه با نصب زیر ماشین 4500000 ریال و دیروز جمعه 4/07/93 دو حلقه لاستیک بارز بانصب 3300000 ریال یعنی کاهش تورم و یا اینکه کارخانجات شما که در بورس سهام خود را عرضه کرده اند با اعلام سودهای خود در حال رشد هستند . اقایان وضعیت بازار سرمایه را خود شما به این روز انداخته اید نه مذاکرات با تصمیمهای غلط و نا درست خود . شما دنباله رو مدیریت سال 83 بورس هستید همان زمان که رئیس وقت سازمان بورس در اخبار 22.30 اعلام می کرد که بشتابید برای خرید سهام و شرکتهای سرمایگذاری را نیز پیشنهاد میداد وکسانی که در ان زمان سهامدار بودند یادشان هست که چه به روزشان امد .شما کاری کردید که بگوییم خدا پدر دولت مردان قبل را رحمت کند .
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
بیگ لایک .........
ممد
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کاهش تورم یعنی کاهش سرعت رشد تورم و نه خود تورم. یعنی با وضع پارسال باید امسال 50 درصد نسبت به پارسال فیمتها گرون میشد ولی این افزایش قیمت به 25 درصد بسنده کرده.
نکته دوم اینکه تورم رو بصورت بخشی اگر بخوایم بررسی کنیم شاید بعضی بخشها 100 درصد هم رشد قیمتی داشته باشن در حالیکه بعضی بخشهای دیگه فقط 10 درصد یا کمتر.
اینی که شما گفتی ملاک محاسبه تورم نمیتونه باشه.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
برادر نویسنده محترم لطفا تند نروید. شما خودتان چند روز قبل همه را توصیه کردید که بالای سر مریض نروید یا اگر می روید رعایت حالش را بکنید. این نوشته شما فقط حال سرمایه گذاران در این غروب پاییزی را می گیرد. صبوری کنید. منافع سرمایه گذاران با این نطق های آتشین بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد. کارها به موقع انجام می شود اعتماد، سرمایه از دست رفته برای این مذاکرات است. همان طور که در داخل اعتماد ازدست رفته است. لطفا نقش سازنده خود را ادامه دهید. خواهش می کنم ما سهامداران جزء گناه داریم !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
هر رژیمی که عوض شود، هر سیاستی که تغییر کند، هر حرفی که از دهان سیاستمداری بیرون آید، هر خوابی که از طرف مسؤولی بازگو گردد، هر کرشمه‌ای که از سوی دلبری خودنمایی کند و هر.... بالاخره برخی را منتفع می‌کند و برخی را به روز سیاه می‌نشاند. کسانی که اکنون بر طبل مخالفت با توافق می‌کوبند همانها هستند که سودهای آنچنانی برده و کماکان در انتظار سود بیشتر هستند.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
پس شما هم با مذاکره سود میکنی ؟ مگه نه
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
خود كرده را تدبير نيست. از ماست كه بر ماست.عزيزان آن روزهايي كه براي كسي كه قطعنامه ها را ورق پاره مي ناميد و آن .... را لولو برد مي گفت و جامعه جهاني را مسخره مي كرد و به شعور همه توهين مي كرد هورا مي كشيديم بايد فكر عواقبش هم مي بوديم. هنوز هم تكليفمان با خودمان روشن نيست چه انتظاري از ديگران داريم. بخدا اگر ما قدرت وتوان آنها را داشتيم يك روز هم حق حيات به آنها نمي داديم.
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
از بورس نیوز بعیده از این بی اعتدالیهای احمدینژادی چاپ کنه !!!!!!!!
حتما اشتباه شده.... ما هم حقوق هسته ای و همه حقوق خودمون را میخایم هم با دنیا بر مبنای منطق!!!!و احترام متقابل!!!! تعامل سازنده خواهیم داشت !!!!!!!!!!!! و کسی هم با ما دشمن نیست و اگه دشمن تراشی کردیم بخاطر این بوده که بلد نبودیم با دنیا با زبان تعاول و """ اعتداااااااال """ سخن بگوییم
دوران افراط و تفریط به سر آمده و آن " مرد " که افراطی بود رفته است !!!!!
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
سهام های بورسی با توجه به سیاست اقتصادی دولت مردان بیش از ۹ ماه است که روز خوشی را به خود نمی بیند، چرا که دلیل آن را به توافق غنی سازی هسته ای ربط می دهند، بد نیست نظری به این واقعیت داشته باشیم که: دولتهای قلدر جهان برای تست، پیشرفت و سودآوری سیاست و زرادخانه های خود با استفاده از ایادی قدرت طلب خود در جهان، به تغییر حکومت ها و یا ایجاد گروه هایی در مناطق مختلف همانند طالبان و داعش می پردازند، و سپس توسط افراد خودی و غیر خودی اقدام به قلع و قمع آن گروه ها می کنند، با بررسی موضوعی این واقعیت هر حکومتی در این جهان با دور و نزدیک بودن به واقعه می تواند از رخدادها به له و یا علیه کشورش استفاده نماید و یا خود را به کناری کشیده و نظاره گر باشد، حال حاکمان کشوری چگونه باید هشیار باشند و کشور خود را حفظ کنند تا دچار تغییر رژیم نشوند و یا تمام موجودیت خود را از جمله شرکتهای بورسی را در این ورطه وارد نکنند تا آسیبی کلی نبینند خدا داند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
تنها دستاورد این دولت ،کنترل تورم آن هم با ایجاد و حفظ دستوری و محض تورم است.
ساده ترین کار که تعیین تکلیف قیمت هاست را مخصوصا و عمدا به تاخیر می اندازند.
سیمان در هاله ای از ابهام/خودرو بلا تکلیف/نرخ اوره و سایر فرآورده ها لنگ در هوا/نرخ خوراک گازی در کش و قوس مباحثات جدید/مواد غذائی در سکوت و سر در گم/تعیین قیمت دارو بی سرانجام و همه عمدا و عمدا /این کنترل دستوری یا به انفجار یکباره ی قیمت ها ختم می شود یا سقوط کامل اقتصاد داخلی/مسخره کرده اید مردمو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
لطفا مذاکرات را به بازار گره نزنیم . بگذاریم دولت مردان روال عادی مذاکرات را طی کنند. گرهی که 38سال بسته بوده چند ماهه باز نمیشود .لطفا صبور باشیم.انشا الله به خوبی و به نفع ملت ایران ختم شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
برنامه دارن واونم ایهپن هست که بقیه سرمایه سهامدار سوخت بشه
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
با این که کارهای احمدی نژاد رو دوست نداشتم ولی همین که نسبت به مسائل بی تفاوت نبود و زود واکنش نشان می داد عالی بود این آقایان انگار خوابه خوابن هرچی میگی خودشون به نشنیدن میزنن این صد تا ناسزا برآدم هم بدتر لااقل بیا بگو همینه که هس.
سهامدار قديمي
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
زياد سنگ احمدي نژاد را به سينه نزنيد او كسي بود كه مي گفت بورس قمار بازخانه است در طول هشت سال فقط دو ماه آخر بورس مثبت شد هر وقت پول لازم داشت يك شركتي را عرضه اوليه كرده و به مردم يارانه ميداد
مهدی
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کم دروغ بگو سهامدار قدیمی . ایشون شاخص در 9000 تحویل گرفتن با اون وضعیت اسفناکی که در دولت خاتمی برای بورس به وجود اومده بود
سهامدار قديمي
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
شما كم دروغ بگو در زمان احمدي نژاد بارها ديديم كه همه سهام منفي بودن ولي شاخص مثبت مثل همه آمارها
امامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
شك ندارم كه نويسنده محترم از طرفداران دو آتشه احمدي نژاد است فقط مي خواهد القا كند كه دولت قبلي بهتر از دولت فعلي بود شايد از يادش رفته كه فقط دو ماه آخر ان كه قرار بود روحاني امور را بدست بگيرد بازار مثبت شد ضمنا تورم 40 %را نيز فراموش كرده ومي گويد آنزمان وضع مردم بهتربود
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
الان وضعت خوبه دیگه ؟؟؟؟؟ همه چی ارومه و شما خوشبختی و همه بدبختیهای مملکتم تقصیر احمدینژاده !!!!!
آفرین به این بی دردی......
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
در پاسخ به نظر کاربر امامی: اگه یه کم دقت کنی میفهمی چیزی که تو این مطلب گفته شده درد فعلی سهامدار و فعال اقتصادیه نه مقایسه و چیزای دیگه
امير
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
احمدي نژاد كسي بود كه ميگفت بورس قمار باز خانه است بنابر اين نمي توانست به بورس كمك كند
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
القاء چيه با اين وضعيت داره ثابت مي‌شه كه دولت قبلي كارش درست‌تر بود.
بابا آمريكا و اسرائيل و انگليس نرمش حاليشون نيست بايد باهاشون با صداي بلند حرف زد وگرنه بيش‌تر از اين سوارمون مي‌شن.
در پاسخ به ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
شما كه هشت سال تمام وضعتان خوب بود با رفتن دوستتان همه رانتها حذف شد حالا شديد معترض
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
شما هم در 8 سال گذشته دستت از رات قطع شد برای همین انقدر ناراحتی
به ناشناس
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
بزرگترتون بابك زنجاني بود كه دسنگير شد صبر نوبت شماهم ميرسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
دوست عزیز ما نیاز داریم.....ما تحریم شدیم..نه آنها..نباید میگذاشتیم...به این راحتی این همه تحریم..وضع کنند....مساله بعدی یک بام و چند هوا در کشورمان است..با اینکه مقام معظم رهبری میفرمایند شخصا پیگیر مساله هستم..منتها یک عده نخود هر آش هستند و با رفع تحریمها منافعشون به خطر میوفته و با چنگ و دندان مانع رسیده به نتیجه هستند.......ملت ایران نشان دادند که با رای به روحانی خواستار حل مساله هسته ای اند...
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
والا فعلا که به قول خودت ماییم که تحریمیم و ماییم که نیاز داریم
و اونطرفم آمریکاییها هم اندازه تو میفهمند و میدونن که ایران نیاز داره و فعلا که تاقچه بالا میزارن برا روحانی.... وگرنه داخلیها هرچی هم سروصدا کنند دست دولت برا مذاکرات بازه ولی فعلا دیویدکامرون و طرفهای غربی هستن که با این خاست امثال تو موافقت نمیکنن نه داخلیها...
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
دیگران هم به حقوق ملت ایران دهن کجی میکنن یعنی با وضعیت کنونی شما از دیگران چه انتظاری دارید!!!!
خوش نویس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
دوست گرامی که به زعم خود به نمایندگی همه سخن گفتید اگر امروز وضع ما این است نتیجه همین تقابل با دنیاست تفکرات افراد مانند شما که درمان همه دردها را در دشمنی با همه دنیا میدانند باعث شد آنچنان در روابط بین الملل منزوی شویم که نتیجه اش شد این اقتصاد ؛ باورش سخت است که روزی در این بلاد دلار هفت تومان بود ؛ کدام تفکر باعث سقوط آزاد آن تا اینجا شده ؟؟؟ قطعا همین تفکر با دنیا بجنگیم شما ؛ پس خواهشا بیایم همانطور که رهبر معظم فرمودند که به این تیم اعتماد دارم ما نیز برایشان آرزوی موفقیت کنیم . به امید سرافرازی ایران
محمد خان
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
جدی میگی؟
عجب رویی دارید شماها خداوکیلی
اره همش تقصیر احمینژاده... اگه مثل روحانی لبخند میزن اوباما هم براش چشمک میزد.... خب حالا پس چرا اوباما برا روحانی چشمک نمیزنه ؟؟؟؟
خیلی ساده لوح هستید که فکر میکنید مشکل آمریکا احمدینژاد بود و با رفتنش همه چیز حل میشه
بفهمید که آمریکا با ایران و ایرانی مشکل داره .با جمهوری اسلامی مشکل داره . نه با رئیس جمهوری که 8 سال هست و میره دنبال کارش
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
آقای محترم کسی منکر تقابل با دنیا نیست، بحث اینه که نباید کل اقتصاد کشور رو فدای نتیجه مذاکرات کنیم. مساله دیگه اینکه وقتی طرف مقابل اینطور توهین آمیز رفتار میکنه اگه در مقابلش ایستادگی نشه شان و منزلت کشور رو بردیم زیر سوال و این اسمش دشمنی نیست.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
برو عمو کم بهانه بیار مگه برنامه های 100 روزه نداشتن ؟ وعده میدادن کشور گلستان میشه اگه اینا برن ؟
الیاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
توجه به بازار اقتصادی (بازار سرمایه) ضروری است 7 ماه پیش بهر امید وفردای بهتر وحمایت صنعت نساجی سهام پلی اکریل را با قیمت 367 تومان خریداری کردیم بعد از گذشت 7 ماه حالا شده 120 تومان!!!!!!!!!!!!!!!! این شرکت تولید دارد کار وسود دارد ولی به راحتی حقوق سهامدار افت پیدا می کند!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
اینها همش حرفهای سطی و رو هواست و
مشکلی از وضعیت بد بورس را حل نمی کنه،
در ضمن در جواب سوال تون هم باید بگم بله
مردم از تحریم صدمه دیدن و هزینه اش هم
برای کشور زیاده،و از کم بوده بعضی چیزها جان سپردند، مثل دارو- وسایل پزشکی-و غیره.
پلی اکریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
حمایت از صنایع نساجی برای اینده کشور بسیار مهم است بعضی از شرکتهای تولید نخ والیاف فقط با ظرفیت 20 تا30 درصدی کار می کنند در صورتی که می توانند با ظرفیت 100 درصدی تولید کنند ولی به علت واردات بی رویه نخ از کشورهای چین وهند و.... قادر به فعالیت 100 درصدی نمی باشند حمایت از این صنایع نیز مهم است
صفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
واقعا خیلی سخن خوب وبجا گفته نویسنده عزیز. من هم موافق حرفهای منطقی این دوست عزیزمون هستم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
واقعا که
من متعجبم از تفکر بعضی ها
ظاهرا خوابی داداش
برگرد به 8 سال قبل تا بهت بگم چی ازین مملکت میمونه!
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
فقط 2 سال 9 ماه دیگه مونده عزیزم . برمیگردیم
شعباني
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
ناشناس توجه كن خوابديدي خير باشه اگه پشت گوشتوديدي 2 سال ديگه عزيزتو مي بيني
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
شعبانی اندکی صبر .... میایم نجاتتون میدیم از این دولت تزویر و ریا
پیمان
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
بهار می آید
شعباني
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
ناشناس شما اگه زرنگي خودتون را اول نجات بديد چون خوابيده نميتونه ديگري را بيدار كنه
امير
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
بزك نمير بهار مياد كمپوزه با خيار مياد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
حرفهایت بسیار متین هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
دوست عزیز اشتباه به عرض رسوندن. تحریم همین دو سه سال شروع شد و نتیجه اش رو هم همه به چشم دیدن. خودکفایی فقط شعاری برای سرپوش گذاشتن به عقب ماندگیها بود دوست من. همین الانش اگه کشور دوست وبرادر "چین" جنسهای بنجولش رو از ما دریغ کنه باید به عصر پارینه سنگی برگردیم داداش... جالبه در کشوری که چوب بستنی رو وارد میکنه دم از خودکفایی میزنند... کار خرابتر از این حرفهاست. بورس نیوز خطاب به تو مینویسم چون در سانسور کردن کامنتهای بنده ید طولایی داری
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کار سختی نیست تیترهای کذایی یکسال پیش را هرروز تحت عنوان ""درچنین روزی""مجدد چاپ کنید نتیجه :ازماست که برماست
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
ایا ملاک و معیار ارزیابی سیاستهای نظام با منافع شخصی افراد باشد؟! این دیگر چه منطقی است شما را به خدا تند روی و دشمنی با همه دنیا را بس کنید. سیاستهای 8 سال گذشته نطام را به ورطه نابودی کشانده سرمایه که چیزی نیست من حاضرم جانم را بدهم ولی مملکت با تدبیر و تعقل و سلامت اداره شود.
من میلیونها تومان در این بازار ضرر کرده ام ولی اصلا با نظر این سرمایه دار عزیز موافق نیستم. اینده را بسیار روشن میبینم و به دولتم ایمان دارم.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
شما برو سبدت را بگیر یه وقت تموم نشه اون مرغ و برنجهای خارجیش..بدوووو که الان تموم میشه و دکتر روحانی شرمنده شما میشه
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
اون سبد هم واسه دولت قبل بود خدا خیرش بده انقدر جنس وارد کرده بود انبارا جا نداشتن و داشت محموله جدید میومد که گفتن چیکار کنیم ! گفتن سبد کالا بدیم :)
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
همینطوری از همه جا بیخبری که میگی سبد از دولت قبل بودا!!!!!!
خود همین دولت اعتراف کردن که بخش عمده اجناس سبد کالا را به عنوان بخشی از پولهای بلوکه شده ایران که آزاد شده بود ؛ به ایران دادن.... یعنی گوشت مرغ و برنج به جای دلار
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
عزیزم خب منم همینو میگم انبار ها پر بودن وگرنه اینو انبار میکردن و به مردم نمیدادن جا نداشتن . فرافکنی نکن
امير
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
شماهم برو يارانتو بگير يه وقت تموم نشه برو اون پولهاي باد آورده داره تموم ميشه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
تازمانیکه تفکر واردات ورانت حاکم است ازتولید و سرمایه گذاری خبری نیست بدنبال چه هستیم ؟؟؟ ازماست بر...........
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
این مسئولان که در هر مسئله ای دم از حقوق ملت ایران می زنن آیا خودشون این حقوق را برای مردم قائل هستن؟!!! آیا سرمایه های مردم که حاصل زحمت های چندین ساله زندگیشان است در بورس از بین رفت کسی به حقوق ملت احترام گذاشت؟!! یا شاید این ملتی که اینها ازش دم می زنن فقط جنبه استفاده سیاسی داره؟!!
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
این بلایی که سر سرمایه ها اومده به خاطر خودتونه ولاغیر. وقتی خودتون به موضوعی می چسبید و تاکید می کنید که به بازار به خاطر تحریم ها اینجوری شده کسانی هم که قدرت های مالی و وابسته به گروه های قدرتمند هستن از همین موضوع استفاده می کنن و بازار رو به این شکل در میارن و میان مصاحبه می کنن که به خاطرات مذاکرات و تحریم و حرف هایی هست که خود شما در فضای اینترنت به موضوع ها ربط میدید. تا افکارتون رو عوض نکنید تحریم که هیچی، اوباما بیاد ایرانم هیچی درست نمیشه.
انگار تو این همه سال مملکت گل و بلبل بوده که حالا بورس به خاطر مذاکرات اینجوری شده. چرا قیمت مسکن،سیمان، لبنیات، سود وام،کارمزد کارگزاریها و بورس، خودرو، بنزین و ..... به خاطر مذاکرات کاهش پیدا نکردن که هیچ جهش های نجومی انجام دادن و هر روز هم با افزایش همراه هستن. آیا واقعا نزول بورس به خاطر مذاکرات و حرف های کامرون و هزار چرت و پرته دیگست یا از زمان دستگیری عده خاص نظیر ب.ز این وضع به وجود اومد؟! تصمیم با خودتون.
safari
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
تحلیلتون واقعا" دور از واقعیت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
من همه زندگیم رو برای اینکه بتونم یه آپارتمان بخرم گذاشتم تو بورس.پولم تو سه سال گذشته سه برابر شد اما به لطف کردی که حالا سنگش رو به سینه میزنید خونه پنج برابر شد و خریدش یه آرزو.الانم نصف پولم رفته اما شرفم نرفته که فقط به فکر سرمایه خودم باشم و میبینم افرادی که به نون شب محتاج هستند الان به ثبات نسبی رسیدند؛ میبینم بيمارا از بیمه راضی ترند و هزار نکته مثبت دیگه.ناراحتم از پریدن سرمایه اما امیدوارم این بلایي که سر بورس و طلا اومد سر مسکن هم بیاد و شاهد شکست سفته بازها و سوداگراي اون حوزه باشم و با این نصف سرمایه بتونم به هدفم و نیازم برسم.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
اگه قرار بود این بلا سر مسکن بیاد که سر بورس نمیومد برادرم
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
اگه بیمارا راضی هستن واسه اینه که بنزین 90 % گرون شد آقا .. در ضمن مگه ایران چند میلیون بیمار داره که 70 میلیون فدای چند میلیون بیمار بشه ؟ کم شعار بده
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
به داد نمیرسند
تا مسکن راکد میشه انقدر توجه بهش می کنند
ولی تا بورس خراب میشه بیشتر توسرش میزنند
وقتی بورس خوب بود اقتصاد خوب میشه اما گوش کسی بدهکار نیست
karimi2931
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
واقعا درد دل ما راگفتی چندوقت پیش گفتم که ریزش بورس کنترول شده ومی شود.ولی پخش نکردید آیاتعین نرخ برای پالایشگاها که از پاییز پارسال تابحال انجام نشده از طرف دولت اینقدر سخته .مگرمیخوان آپولو هوا کنندکه اینقدر طولش میدن؟ نه میخوان ابهام باشه تا بورس بریزه .آخه ...بورس هم تورم داره باید بیادپایین !!!
یه سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
برید خرخ و مخارج سال 84 رو مقایسه کنید با الان. قیمت سهامها رو با الان. جویای حال پتروشیمیا و کارخانه های در حال ساخت شدید که چند درصد رشد داشتید و در جواب ببینید چی میگن. جوونایی که به دلیل گرونی و تورم قادر به تشکیل خانواده نشدن ونیستن. وامهای ازدواجی که هزاران نفرچشم امیدشون بهش بود چی شد. یه زمانی با ماهی 100 هزار میشد زندگی کرد ولی حالا. اون کاغذ پاره ها و عدم توان در اداره درست کشور و یارانه نابود کردهمه رو.
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
اون وام ازدواج هم مصوبه دولت قبل بود پسرم
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
پروفسور اون زمان که با 100 تومن میشد زندگی کرد درآمد حقوق چقدر بود ؟
زاهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
به خدا دیگر خسته شدیم در طول نزدیک یک سال هر روز ضرر ضرر ضرر آقایان ما هم انسان هستم برای حمایت اقتصاد کشور هر روز باید از اصل پول را فدای سیاست خارجی کنیم کجای تاریخ انها مورد اطمینان بودند حالا باشند ول کنین آقایان
پلی اکریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۱
بازار سرمایه خودش نمی داند کجا می خواهد برود ولی چیزی که مسلم است افزایش قیمت کالا وخدمات در کشور است قطعا بایستی به فکر ارزش پول سرمایه گذار باشیم قیمت پفک در طی 5 سال اخیر قیمش به 1000 و2000 تومان در هر بسته رسیده است انوقت قیمت یک سهام را در طی 20 سال در قیمت 107 تا 145 تومان نگه می داری سهامدار دچار اسیب نمی شود؟ بایستی در بازار سرمایه رشد وحرکت به وجود اید
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
زیاده خواهی یعنی همین
کریم حمیدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
بورس نیوز عزیز دوست ما چرا تقصیر خود را به عهده دیگران می گذارد بازار بورس جایی است که که به هیج کس رحم نمی کند بلکه هرکس در این بازار استراتژی داشته باشد همانطوری که قبلا گفتم اگر همین امروز تحریم برداشته شود تازه بیست سال طول می کشد تا به طور کامل این تحریمها برداشته شود اشتباه ما این بود که گذاشتیم پرونده ما به سازمان امنیت برود وبرگه بد ست امریکا دادیم این که می گوییدند که با برداشته شدن تحریم همه چیز درست می شود یک شایعه است که انان که استراتژی خود را بر اساس اخبار به قول معرف فاندامنتالقرار دادهاند وشایعه یعنی فروش دوستان عزیزایا انها کمتر از ما می دادند که سهم گران می شود پس جرا میفروشند بنابراین اصلا باید این موضوع را فراموش کرد بگذارید برایتان مثالی بگویم روزی یکی لوبیا ی پخته می فروشید وبا صدایی خوش می گفت هرکس لوبیا بخورد مرهم سینه اش است یکی از راه رسید وگفت پدرجان لطفا شما لوبیایت را بفروش دکتری نکن وحالا دوستان سهامدار شما اگر بازار سرمایه را برای پول در اوردن انتخاب کردید به مظنه سهم خود را خرید وفروش کن البته با تحلیلنه با شایعه وسیاست را به سیاستمداران بگذارید هرکس بیاید یکطرز فکری دارد که ان را پیاده می کند واین مردم هستند که باید تاوان بدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
خوب این آقا سهامداره وقتی تکنولوژی را به شرکتی که سهامدارشیم به دلیل تحریم نمی دهند و شرکت محصولاتش به دلیل تکنولوژی قدیمی با شرکت قطری که به دلیل تکنولوژی جدید قیمت تمام شده اش کمتره نمی تواند رقابت کند چه جوری قیمت سهم می خواهد رشد کند یا باید دوباره دلار 2 برابر شود تا همه بازارها تکان بخورند و عده ای بیچاره شوند یا باید تورم پایین بیاید و انتظار کشید که دولت راه دوم انتخاب کرده است
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
راه سوم هم اینه که خوراک پتروشیمیها 5 برابر نشه و غیره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
یک چرتکه به حق ماموریت دلاری آقایان بزنید !!!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
بعضي ها واقعا معني تورم 43 درصدي رو نمي فهمند . شايد اگر مي فهميدند اينطر حرف نمي زدند .
بعضي ها واقعا نمي فهمند كه براي پيشرفت نميشه 100% به داخل چشم داشت بلكه بايد از ظرفيت هاي موجود در دنيا استفاده كرد و اين اسمش وابستگي نيست.
بعضي ها واقعا نمي دانند كه الان در بسياري از كشورهاي دنيا تورم زير يك درصد هست ولي در ايران هنوز بالاي 20 درصد !!!!
و .......
ناشناس
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
همین که تو میدونی کافیه پسرم
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
بعضی ها ه"م اصلا نمیتونن درک کنن که معادله (دنیا = آمریکا+ چندتا کشور غربی ) از بیخ غلطه !!!!!
بعضیها درک این را ندارن بفهمن که رشد اقتصادی بدون تورم یعنی جوووووک... یعنی محاااااااااااااال !!!!!!
بعضیها نمیدونن که شرایطی تورم زای 2 سال قبل به خاطر دلار و تحریم بانک مرکزی بود ولا غیر !!!!!
بعضیها نمیدونن دوران گذار یعنی چی؟؟؟؟؟ همون دورانی که همه کشورهای درحال توسعه باید طی کنن ...مثلا همین ترکیه تورم به جایی رسید که 6 تا صفر از پول حذف شد !!!
بعضیها فقط تا نوک دماغشون را میتونن ببینن و حقشونم همین شرایط با پنبه سربریدنه...
به ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
راستي اون جريان اختلاس 3000 ميليارد توماني از بانك ملي چي شد؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
هر وقت کرسنت مشخص شد 3000 میلیارد هم مشخص میشه . کرسنت کجا 3000 کجا
علي پور
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
ناشناس عزيز لطف كن بگو بابك زنجاني آن دلارهارو از كجا آورده ودر بازار مي فروخت؟
اكبريه
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
بعصي ها اصلا نميتونن درك كنن كه معادله دنيا= روسيه ولبنان وفلسطين از بيخ غلطه
بعصيهادرك اين راندارن كه بفهمن رشد اقتصاد با تورم يعني بديختي وفلاكت
بعصيها نميدونن كه شرايط تورم زاي 2 سال قبل به خاطر سياستهاي غلط اقتصادي ودر افتادن با ابر قدرتها بود ولا غير
بعصيها نميدونن دوران گذار كار وفعاليت وتوليد وصادرات همون دوراني كه كشور ژاپن به جايي رسيد كه با كار وتوليد داره به آمريكا صادرات ميكنه
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
قلمت گلباران عزیز برادر دست خوش که حرف حق همیشه بی جواب است.روی ماهت را می بوسم.
پلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
پول وارد بازار مبل می شود زیرا سود کلان دارد پول وارد بازار گل می شود چون یک شاخه گل رز را به مبلغ 5000 تا 7000 تومان به راحتی در گل فروشی ها بفروش می رساند و..... وانوقت بعضی از سهام 22 سال است فقط 100 تومان قیمت گذاری می شوند! جالب اینکه افزایش سرمایه هم نداده اند
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
بازار سرمایه بایستی به بازارهای جانبی خود نگاه کند بازار روغن بازار شکر بازار قیمت شیرینی وکیک بازار نخ وبازار قیمت خودرو.و............ تا قیمت گذاری سهام مناسب رقم بخورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
این کشور همه توهمی هستند منجمله این بورس نیوز.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
این وضعیتی که الن شاهدش هستیم مربوط به یک ماه و یک سال اخیر نیست بلکه محصول 8 سال بی برنامگی و سرشاخ شدن برای چیزایی که ربطی به ما نداشت (مثل هولوکاست) بوده این نتیجه همون منم منم کردناست که الان باید تقاصشو بدیم
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
نه عزیزم
ما تقاص اینو میدیم که داریم با 4 نفر مثل شماها تو یه کشور زندگی میکنیم
همین
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
همش تقصیر شیفت صبح بوده
بابك
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
خب جناب ناشناس كه در همه چيز اظهار نظر مي فرمايي اگه ايران را دوست نداري مي توني بري كشورهاي لبنان وفلسطين
حيدر نژاد
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
آفرين گل گفتي ولي كو گوش شنوا ؟عشق احمدي نژاد يك عده را كر وكور كرده نمي توانند واقعيتها رو ببينند
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
سلام
هیچ کس توجه نداره شاخص به دفه از 24 پرید89
حالا از 89 اومده 71 همه سر و صداشون در اومده
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
حرف ما اینه چرا جلوشو نگرفتن که نره 89 ؟ یهو یادشون افتاد حباب داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
درود بر مدیریت بورس نیوز بخاطر این تحلیل کوبنده و جواب کاسبان مذاکره ! تحریم را بهانه کرده اند انگار ما از 8 سال قبل تا کنون تحریم شدیم نخیر ما از زمانی که نوجوان بودیم تحریم بودیم آن زمان نه دولت قبل بود نه غنی سازی نه برنامه غنی سازی .. بورس نیوز حمایتت میکنیم . و من الله توفیق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
درود بر این قلم بُرنده ... ظاهرا خیلی به کسایی که از مذاکره سود میبرن و سودشون در مذاکره هست برخورده . مرحبا ، این روزا هر سایت بورسی میریم همه چاپلوسی میکنن احسنت به شما . پایدار باشید
امير
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
آره همه شماها كه از بابت تحريمها ميلياردر شديد حالا داره رانت قطع ميشه پس حق داريد ناراحت باشيد
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
تهمت زدن واسه اینه که چیزی تو چنته ندارین و از موضع ضعیف خودته ، اشکال نداره فرزندم
احمدي
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
لعنت خدا بر قلمهاي فاسد ومزدور بيگانه پرست
ناشناس
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
حالا که بحث لعنت راه انداختی . لعنت خدا بر مزدوران انگلیسی
امير
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
لعنت خدا بر انگليس وروس وآمريكا
نظرزاده
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
تهمت نيست واقعيته اگه چشماتو باز كني مي بيني كه هر روز يك پرونده اختلاس دردادسرا رو ميشود
ناشناس
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
خب پرونده من رو هم رو کن
پروین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
بازار سرمایه بیمار شده است وهر روز مشتریان خود را از دست می دهد در بعضی از شرکتهای بورسی هم سود شرکت نصیب سهامداران به مدت طولا نی نمی شود زیرا کنترل ونظارت وحمایت کم است به راحتی شیرینی فروش از فروش شیر ینی وکیک ساخته شده خود سود می برد کافی است به قیمت شیرینی وکیک و... توجه کنید هر کیلو کیک 18 تا 30 هزار تومان! وانوقت قیمت هر سهم شرکت الیاف 250 تومان و....!
پلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
در بازار سرمایه دل سهامدار خون است زیرا بین 35 تا 68 درصد سرمایه خود را از دست داده است وبازارهم 8 تا 14 ماه است که قفل شده است و90 درصد از شرکتها رشد پیدا نکرده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یحیوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
چرا همه می خواهند سازنده زمین باشند؟ زیرا سود دارد ایا این سود برای کسانی که باغ ترتیب بدهند هم رقم می خورد؟ کسانی که به فکر طبیعت هستند
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
بسمه تعالی
اگر می خواهید مذاکرات به نتیجه برسد باید در کشور بساط چاپلوس پروری برچیده شود .
اگر اثر نحریم 20 درصد بود اثر دروغ و دغل در بازار 300 درصد بود.
توکلیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
وقتی که در بستنی هم روغن پالم می ریزند که چربی ان بیشتر شود وفکر کنی چربی شیر است در این بازار باید توجه بیشتری بعمل اید در بازار املا ک ملکی ها هم بایستی نظارت دنبال شود وخرید وفروشها در مراکز معتبر به ثبت برسد وگرفتن پول دلا لی ها و..... دیگر رخت ببندد وبرود با کمترین هزینه کار مشتری انجام شود دلال بازی ها در افزایش قیمت ها تا ثیر گذار است
پارچه باف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
در اقتصاد جهانی توجه خاصی به بازار نفت وگاز ونساجی می گردد توجه به پتروشیمی ومحصولات ان می شود چند سالی است که به صنایع نساجی در کشور کمتر توجه شده است( به شرکت های تولیدی نخ والیاف وپلی استر و..... داخلی ) امیدواریم به این صنایع هم نگاه شود
یک ورشکسته بورسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
بخدادولت قبلی چهارسال اول حداقل خدمت کرد ولی آقازاده ها که الان صاحب دانشگاه آزاد شده اند ودراولین اقدام شهریه اش را بالا بردند نذاشتن.گرادادن به دشمنان،خروج سرمایه گذاران از کشورو....بخدا به ما بدبختا که الان منتطریم ضررمون برگرده خیانت کردند.خیالتون راحت نزدیک انتخابات این پولهای بلوکه شده را سرازیز میکنن به بازار یه چند روزی بورس رو میکشن بالا همین که خرشون از پل گذشت دوباره آش همان آش وکاسه....
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
4 سال دوم هم خدمت کرد اما مافیای پول که دست ..... بود چوب لای چرخ دولت میکرد ،
حسين پور
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
ولي مافياي پول وثروت كه دست خاوري وبابك زنجاني بودبيچاره ها چوب هم نداشتند
ناشناس
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
زنجانی که از دوران ...... و ...... پا گرفت دهن منو باز نکن یچیزی میگم واسه بورس نیوز بد میشه ها :)
ناشناس
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
همه میدونن مافیای پول و ضد احمدی نزاد کیه خودتو به اون راه نزن
به ناشناس
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
همه ميدونن مافياي پول وضد مردم كيه خودتو به اون راه نزن
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
رفتیم اسم فرزند خود را در دبیرستان دولتی بنویسیم مدیر دبیرستان گفت باید برای ثبت نام 1000000 تومان پول پرداخت کنید چک هم قبول می کنیم وبرای فوق برنامه های مدرسه هم جداگانه بین یک تا چهار میلیون باید مجددا پول پرداخت کنی واقعا فکر کردم اسم مدرسه اینجوری دولتی است در اینده خیلی ها دیگر نمی توانند به مدرسه ودبیرستان بروند
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
سهام شپلی را 370 تومان خر یداری کردیم برای رشد وفردای بهتر 5000 سهم این شرکت نزدیک 1/800/000 تومان خریداری کردیم بعد از 10 ماه که گذشت قیمتش شد 114 تومان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایا در بورس ارزش پول حفظ می شود؟ تمام پس انداز خود را از دست دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
درود بر اسطوره ی همیشه جاویدان تاریخ ایران احمدی مچکریم