بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
سخنان رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رد و از نظام سوریه و حزب الله لبنان و غزه حمایت کرد ، باعث خشم برخی رسانه‌ها شد.
کد خبر : ۱۳۴۵۸۴

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری سانای فلسطین ، رئیس جمهور آرژانتین گفت :« یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.»

فرناندز افزود: «نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»

رئیس جمهور آرژانتین گفت : «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی روی داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد»

وی تصریح کرد: «شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!»

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

فرناندز گفت :«امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است !»

برخی شبکه های تلویزیونی ماهواره ای از پخش مستقیم این سخنرانی خودداری و ترجمه آن را قطع کردند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
قابل توجه برخي از اين دولتمردان كه جراتشان از اين زن كمتره. اف بر شما
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
من هم خیلی خوشم اومد از حرفاش....چند سال احمدی نژاد همین طور حرف زد و هولوکاست و ... رو علم کرد...وضعمون شد اونی که می بینی... و شونصد تا تحریم.... ایران همین جوری در دنیا به این حرفا و جهت گیری ها شناخته شدس... با اینکه موافق حرفای رییس جمهور آرژانتین هستم ولی موافق ادامه این گفتمان توسط ایرانی ها نیستم... دیگه تحمل تحریم بیشتر نداریم
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
الان مثلا 2 سال از این حرفا نزدیم وضعیت فرق کرده ؟ دانشجوهارو که اخراج میکنن ساختمان منهتن که مصادره کردن . تحریم جدید وضع کردن . نماینده سازمان ملل هم که به آمریکا راه نمیدن . خب الان چه تفاوتی کرده ؟ اصلا قبل احمدی «ژاد مگه وضعیت خیلی فرق میکرد ؟ مگه قبل احمدی ایران محور شرارت نشده بود ؟
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
ایول به این شیر زن.مردانگیش هزار میلیارده.دمش گرم.
سالار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
بابا از این خانم بعید بود که اینجوری امپریالیسم و صیهونیسم رو بکوبه.ایول به شما.جسارت و جرات شما ستودنیه.جسارت و جراتی که مسئولین ما فقط اداشو در میارن.از ما لایک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
ایول که از ایران حمایت کردن . بعضیا که فقط بلدن بخندن
پویان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
یاد احمدی نژاد عزیز افتادم . یادت بخیر
سهراب
United States of America
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
یاد دکتر احمدی نژاد افتادم با صحبت های این خانوم، وقتی میومد نیویورک میرفتیم استقبالش . کجایی دکتر ؟ ای دل غافل
ملیکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
باشد که داخلی ها هم چیزی یاد بگیرن از این مَرد به تمام معنا تنها مَرد امسال در سازمان ملل این خانوم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
آقا این چه سازمان مللی که همه ساله در آمریکا برگزار میشه ؟؟ چرا در کشور های دیگه به صورت چرخشی برگزار نمیشه ؟
مبینا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
احمدی نژاد امسال جات واقعا خالی بود در سازمان ملل