بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر : ۱۳۴۶۲۴

به گزارش فرهنگ نیوز، ایرباس ۳۸۰ یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای دو طبقه مسافربری جهان است که لقب غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان را یدک می‌کشد که تا ۵۵۰ مسافر را حمل کند و برای نشست و برخاست به فرودگاه‌های مجهز، به باند پروازی با طول بسیار بالا، راه‌های خزش عریض، جت‌وی‌های (JetWay) مخصوص برای تخلیه مسافران طبقه دوم و امکانات اضطراری ویژه نیاز دارد. 

خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت بخش‌های فرودگاهی باعث شده تا هواپیمایی امارات با غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس ۳۸۰ در هشتم مهرماه عازم ایران شود زیرا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به راحتی این هواپیما را پذیرش کرده و به مسافران و خدمه پرواز آن سرویس دهد. 

 
در سراسر جهان بیشتر از چهل هزار فرودگاه ساخته شده که طبق آخرین آمارها در سال ۲۰۱۴ فقط ۴۱ فرودگاه توانایی پذیرش ایرباس A۳۸۰ را دارند و فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان چهل و دومین فرودگاه در سطح جهان بوده که قابلیت پذیرش این هواپیما را پیدا کرده است و ورود ایرباس A۳۸۰ به فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز یک تحول جدید در صنعت حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران است. 

اما چرا ورود غول‌پیکر‌ترین هواپیمای مسافربری جهان به ایران برجسته شد؟ 
 
این روزها ترافیک هواپیماهای عبوری از آسمان کشورمان نسبت به سال گذشته دو برابر شده و باتوجه به ایمنی آسمان ایران شرکت‌های هواپیمایی دارنده ایرباس A۳۸۰ برای ایمن بودن مسافران و همچنین عدم ایجاد مشکل برای این هواپیما پروازهای خود با A۳۸۰ را از فراز ایران انجام می‌دهند ، اما برخی از رسانه‌های غربی از عدم توانایی ایران برای سرویس دهی به این هواپیما در شرایط اضطراری پرواز در کشورمان خبر می دهند که نشست و برخاست ایرباس A۳۸۰ هواپیمایی امارات در فرودگاه امام خمینی تهران این شبهه را از بین می‌برد. 

نکته دوم اینکه تنها حدود یک هزارم فرودگاه‌های جهان به امکانات مناسب برای پذیرش ایرباس A۳۸۰ مجهز شده اند و اینکه نام کشور ما در بین کشورهای پذیرنده ایرباس A۳۸۰ قرار گرفته نمایانگر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در صنعت حمل و نقل هوایی و به‌ویژه بخش‌های فرودگاهی است. 
 

مضاف بر این دو علت با توجه به گسترش روز افزون طرح شهر فرودگاهی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و تبدیل این فرودگاه به قطب ترانزیت هوایی منطقه و برای جلب نظر شرکت‌های هواپیمایی خارجی نسبت به انجام پرواز به ایران با ایرباس A۳۸۰ که بیش از ۵۰۰ مسافر را حمل می‌کند، برجسته کردن این خبر امری قابل توجه محسوب می‌شد. 
 
گفتنی است؛ طبق اعلام برنامه پروازی این شرکت، ایرباس   فردا هشتم مهرماه A۳۸۰ ساعت ۱۶ در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
یه جور می کین در تهرانه انگار هواپیما برای
ابرانه! هر موقع تونستیم خودمون هم داشته
باشیم انوقت پز بدین.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
یعنی اینقد بدبختیم که افتخار می کنیم به نشستن این هواپیما تو کشورمون؟ بورس نیوز کارایی میکنیا!!!پس اون کشوری که اینو ساخته چی باید بگه...مرگ بر...
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
زمان قبل ازانقلاب اتفاقاً يكي از طرحهاي بزرگ در ترانزيت بين المللي، احداث وتوسعه فرودگاه بين المللي در موقعيت فعلي بود.چرا كه باتوجيه اقتصادي بالا ازنظر ميزان مصرف سوخت وهمچنين موقعيت بسيارعالي صرفه اقتصادي بين شرق وغرب جهان كارشناسان ومتخصصان ايران تهران را ميخواستند محور ترانزيت بين المللي شرق وغرب قراربدهند. به دو دليل:يكي اينكه نسبت به ساير فرودگاههاي منطقه سرراست ترين مسير است دوم اينكه بجهت ارتفاع قابل توجه از سطح دريا فرود وپروازهواپيماها با كمترين زمان وباحداقل مصرف سوخت توجيه پذيرمي باشد.در زمان دولت خاتمي به اين موضوع مهم توجه شد وحتي وزير وقت راه(خرم)به اين مسئله دقت داشت وفاز اول فرودگاه را افتتاح كرد منتها باكمال تأسف جريانهاي تماميت خواه وانحصارطلب مانع از اين شدند كه اين افتخار نصيب دولت خاتمي بشود.بعداز آن دركمال تأسف شاهدبوديم بجاي فرودگاه تهران ناچاراً هواپيماها فرودگاه دبي را براي ترازيت وسوخت گيري كه سطح فرود وپرواز آنجا نسبت به فرودگاه تهران اصلاً قابل مقايسه نمي باشدانتخاب كردند.الآن هم بخاطر حوداث اكراينه كه موقتاً ترافيك هوائي ما افزايش قابل توجهي پيداكرده كه بعداز پايان مناقشه شرق وغرب برسرموضوع اوكراين همه چي سرجاي خودس برميگردد.
کمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
دم خلبان گرم اما خدا کنه بتونیم خودمون اونو بسازیم