بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
در بررسی بازدهی صنعت دارو مشخص شد:

شیرین ترین و تلخ ترین دارویی ها در شهریور ماه

صنعت مواد دارویی دارای دو طبقه سایر محصولات دارویی و دارو از جمله صنایعی است که علیرغم حاکمیت روند منفی بر کلیت معاملات بورس طی شهریور ماه امسال، توانست در پی رشد قیمتی اغلب زیر مجموعه های خود بازدهی مثبت به سهامدارانش اعطا کند.
کد خبر : ۱۳۴۶۳۶
نویسنده :
جمشیدی
صنعت مواد دارویی دارای دو طبقه سایر محصولات دارویی و دارو از جمله صنایعی است که علیرغم حاکمیت روند منفی بر کلیت معاملات بورس طی شهریور ماه امسال، توانست در پی رشد قیمتی اغلب زیر مجموعه های خود بازدهی مثبت به سهامدارانش اعطا کند.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت دارو در حالی بازدهی مثبت 6.62 درصدی را طی معاملات ماه گذشته به دست آورده که بورس در مدت مذکور بازدهی مثبت 0.66 درصدی را محقق ساخته است.

علاوه براین، دارویی ها طی معاملات شهریور ماه سال گذشته نیز 6.27 درصد بازدهی مثبت برای سهامداران خود به ارمغان آورده بودند.

بازدهی منفی تنها چهار مجموعه دارویی

علاوه بر این، سهام 29 شرکت فعال در صنعت دارو طی معاملات شهریور ماه امسال در بورس معامله می شدند که از میان آنها بازدهی مثبت رهاورد 25 مجموعه یعنی 86 درصد از شرکت های دارویی بود و تنها چهار مجموعه بازدهی منفی محقق کردند.

پربازده ترین سهام در گروه دارو

شرکت دارو امین با کسب بازدهی مثبت حدود 28 درصدی جایگاه نخست پربازده ترین سهم دارویی ها را طی ماه گذشته از آن خود ساخت و پس از آن شرکت های دارو داملران رازک و دارو اسوه رتبه های دوم و سوم پربازده ترین را به دست آوردند.


کم بازده ترین سهام

شرکت های کی بی سی، سینادارو، پخش البرز و داروپخش نیز تنها مجموعه های بورسی فعال در صنعت دارو هستند که طی مدت مذکور از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و بازدهی منفی کسب کردند.


البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که سهام شرکت کی بی سی طی نیمه دوم سال گذشته پا به فرابورس گذاشته و طی شهریور ماه 92 در بازار سهام معامله نمی شد.

عنوان نقد شونده ترین و پر گردش ترین سهم از آن هلدینگ دارویی ها

براساس اطلاعات موجود، عنوان نقدشونده ترین سهام در گروه دارو به شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین با رتبه 22 اختصاص می یابد و در مقابل آن شرکت داروسازی تولید دارو در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از منظر نقدشوندگی جای می گیرد.

در پایان این گزارش می افزاید، مجموع طی شهریور ماه امسال تعداد 11 هزار و 528 کد معامله با جابه جایی بیش از 259 میلیون و 490 هزار سهم طی 41 هزار و 730 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ بیش از یک هزار و 756 میلیارد ریال را رقم می زند و سهام شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین با حجم معاملات بیش از 162 میلیون و 508 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم گروه دارو و در مقابل آن شرکت تهران شیمی به عنوان کم گردش ترین سهم مطرح می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
البته اشاره ای به شرکت هایی که نمادشان مدتی است به دلایل نا معلوم متوقف شده مثل اکسیر نشده است!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
سلام بورس نیوز عزیز بخاطر خداپیگیر باش یا اگر تونستی یه خبری بمون بده که چرا داروسازی اکسیر (دلر) الان نزدیک به دوماه ونیمه بسته شده وسرمایه ما بلوکه شده ومتاسفانه یا تلفن را جواب نمیدهند یا اگر جواب بدهند موقع وصل کردن به امور سهام کسی دراتاق نیست یا اگر با بدبختی موفق بشی صحبت کنی میگن توهمین هفته باز میشه الان یکماه ونیمه که قراره تا چندروز ذیگه باز بشه . از لطف وهمکاریتون و اینکه به ما توان تحمل این بازار ویروس نوسانگیر زده رو میدیدکمال تشکر وامتنان رو داریم