بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر : ۱۳۴۶۵۸
نویسنده :
کیوان فر
سیل انتشار گزارش های عملکرد شش ماهه شرکت ها در حالی به راه افتاده که طی روز جاری پتروشیمی شیراز نیز آمار تولید و فروش محصولات خود را اعلام کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز، طبق این آمارها که در جدول زیر قابل مشاهده است "شیراز" میزان تولید برآوردی خود را طی دوره شش ماهه اول سال مالی 93 در مجموع 51 درصد پوشش داده است.

کارنامه 6 ماهه پتروشیمی شیراز چطور بود؟

همچنین در بخش فروش نیز از یک میلیون و 105 هزار تن مقدار برآوردی فروش در بودجه سال مالی جاری در مجموع نزدیک به 624 هزار تن انواع محصولات به فروش رسیده که معادل 56 درصد کل فروش برآوردی است.

کارنامه 6 ماهه پتروشیمی شیراز چطور بود؟

در جدول فوق نیز محصول نیترات صنعتی در حالی با پوشش 1138 درصدی مقدار فروش طی عملکرد دوره شش ماهه همراه بوده که بایستی به این نکته توجه داشت که فروش محصول نیترات به دو صورت داخلی و خارجی انجام می شود. بطوریکه "شیراز" برای سال مالی جاری فروش حدود 227 هزار تن از این محصول را پیش بینی کرده که در سه بخش نیترات صنعتی، نیترات و کود مخلوط و نیز نیترات آمونیوم صادراتی طبقه بندی می شود.

بدین ترتیب در صورتی که شرکت مذکور موفق به فروش این محصول در یک بخش مثلاً صادرات نشود، میزان فروش در نظر گرفته شده برای این بخش را به دو بخش دیگر منتقل می کند. به عبارتی از کل 227 هزار تن محصول نیترات برآوردی برای فروش در کل سال، طی دوره شش ماهه نخست حدود 140 هزار تن به فروش رسیده که حاکی از پوشش 62 درصدی آن است.

کارنامه 6 ماهه پتروشیمی شیراز چطور بود؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر