بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان اعلام کرد

کاهش سقف پرداختی مردم به ۸.۸ درصد

در هتلینگ بیمه‌ها ۴۷ هزار تومان به اعضای هر تخت می‌پرداختند که در سال ۹۲ با قیمت تمام شده ۱۲۸ هزار تومان شد.
کد خبر : ۱۳۴۶۷۳
مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به بیمه شدن ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرها، گفت:‌ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بستری در سال گذشته بوده است.
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، انوشیروان محسنی بندپی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها همزمان با ابلاغ فاز سوم طرح تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، گفت: نظام سلامت از حمایت‌طلبی اعتباری برخوردار نبود به طوری که سطح یک تا سوم روستاییان با اعتبار سرانه 4 هزار و 500 تومانی مواجه بود یعنی برای هر روستایی در سال این رقم بسته پیشگیری، خود مراقبتی و خدمات تخصصی بود.

وی افزود:‌ در هتلینگ بیمه‌ها 47 هزار تومان به اعضای هر تخت می‌پرداختند که در سال 92 با قیمت تمام شده 128 هزار تومان شد در k جراحی و بیهوشی این عددها قابل مقایسه نبوده است. همچنین در تمام بخش‌ها قیمت تمام شده وجود داشت اما در سلامت همیشه دولت کم می‌آورد.

محسنی بندپی افزود: در سال 92 سازمان‌های بیمه‌گر رشد تعرفه‌ها را تا 44 درصد پذیرفتند که همزمان با آن چند اتفاق رخ داد این رشد با دو نگاه ویژه به خدمات سرپایی و ویزیت در بخش خصوصی با 85 درصد و افزایش قیمت هتلینگ در بخش دولتی با 60  درصد رشد مواجه شد.وی ادامه داد: همچنین رشد k جراحی و بیهوشی فعلاً به مدت 6 ماه متوقف شد که به دنبال اصلاحات آن رفتیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان افزود: 5 میلیون و 600 هزار نفر در حاشیه کلانشهرها بودند که مستعد انواع بیماری‌ها به دلیل سوتغذیه و نداشتن مسکن بودند که بیمه شده‌اند.


وی ادامه داد: 7 بسته خدمتی در طرح تحول نظام سلامت دستاورد دیگری بوده که با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم تا 10 درصد آغاز شد که اکنون به 8.8 درصد رسیده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان آخرین اقدام در طرح تحول را بازنگری کتاب «ارزش نسبی خدمات» اعلام کرد و گفت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تخلف در منابع مالی و در نظر نگرفتن قیمت واقعی، مردم را رنج می‌داد.وی گفت: 2 هزار و 100 میلیارد تومان هزینه بستری در سال 92 بوده که 47.7 درصد آن به kهای جراحی برمی‌گردد. بنابراین رشد 48 درصدی را برای k در نظر گرفته بودیم که اجرایی نشد اما رشد 2.2 درصدی در این کتاب در نظر گرفته شده است که 3 هزار و 500 میلیارد تومان بار مالی داشته است با این وجود امیدواریم سهم نظام سلامت را از درآمد ناخالص ملی افزایش دهیم.

محسنی بندپی گفت: امکان تشدید تقاضای القایی که چشمگیر بوده است برای کدهای جدید باید با راهنمایی‌های بالینی طراحی شود همچنین کدینگ 6 رقمی جدید که طراحی شده به همراه بازنگری در نقشه نرم‌افزاری را می‌طلبد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان افزود:‌ قیمت‌ها واقعی نیست و نیازمند آن هستیم برای اطمینان از انطباق ارزش نسبی خدمات آن را با قیمت واقعی مقایسه کنیم و مبنای کار قرار دهیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر