بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران گفت: انتظار ما این است که هر چه زودتر تکلیف ریاست دانشگاه تهران مشخص شود.
کد خبر : ۱۳۴۶۷۹

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا نظری در نشست خبری اعضای جامعه اسلامی دانشگاه تهران، اظهار کرد: با تغییر دولت سیاست‌های وزارت علوم هم تغییر کرده و طبیعتا دانشگاه تهران هم تحت تاثیر قرار گرفته است. متاسفانه در بعضی دانشگاه‌ها شاهد برخوردهای غیرعلمی با اساتید و روسای دانشگاه‌ها بودیم. دانشگاه تهران نزدیک به هفت ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. اینکه نماد آموزش عالی کشور هفت ماه با سرپرست اداره شود خلاف مصالح ملی و سدی در برابر پیشرفت علمی کشور است. از وزارت علوم انتظار داریم که تکلیف ریاست دانشگاه تهران را هر چه زودتر مشخص کند.

وی ادامه داد: با توجه به رشد فزآینده علمی کشور نباید به دانشگاه نگاه سیاسی داشته باشیم و دانشگاه‌ها نباید محل جولان احزاب سیاسی کشور شوند چون این مساله خط قرمز فعالیت‌های علمی به حساب می‌آید. دانشگاه در عین پویایی و نشاط فضای سیاسی باید به هدف اصلی که همان تولید علم است بپردازد. متاسفانه بعد از انقلاب احزاب سیاسی و برخی جریانات معاند و گروه‌های منافق درصدد بهره‌برداری از فضای دانشگاه به نفع خودشان بر آمدند.

نظری همچنین یادآور شد: غفلت از نفوذ جریانات سیاسی موجب به حاشیه کشانده شدن دانشگاه می‌شود. همان‌طور که این اتفاق در فتنه‌های 78 و 88 به وجود آمد. در فتنه 78 با برنامه‌ریزی منافقان سعی بر این شد که با تحریک عده‌ای از دانشجویان دانشگاه پایگاه جریان معاند قرار گیرد و در فتنه 88 هم عده‌ای در دانشگاه با خواب‌آلودگی سیاسی این فرصت را در اختیار آمریکا و انگلیس قرار دادند و هشت ماه کشور و دانشگاه را با مسائل فردی و حاشیه‌ای مواجه کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران در پایان اظهار کرد: ما می‌دانیم که رییس‌جمهور هم مخالف حضور افراد حاشیه‌دار در راس وزارت علوم و دانشگاه تهران هستند. از رییس‌جمهور می‌خواهیم هر چه زودتر فرد و مومن انقلابی را برای تصدی وزارت علوم پیشنهاد بدهند، همچنین تقاضا داریم که هر چه زودتر تکلیف ریاست دانشگاه تهران مشخص شود. مسئولین فعلی دانشگاه کارنامه خوبی از خود نشان ندادند و در فاصله دو ماه هفت معاون،‌ مدیرکل و در بعضی موارد رییس پردیس عوض شد. نماد آموزش عالی کشور نباید محل حضور افراطیون باشد بلکه باید افرادی که مرزبندی آشکار با فتنه دارند و متعهد به اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری هستند در آن فعالیت کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر