بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مستطيل شيشه اي تالار

گروهی در سرزمین عجایب

آخرین روز از معاملات هفته جاری با افت بیش از 23 واحدی شاخص کل به پایان رسید، فعلاً بازار شایعات داغ است و کوچک ترهای بورس در حال جولان قیمتی ولی نکته قابل توجه در خصوص این شرکت ها وضعیت بنیادی خوب اغلب شرکت ها مذکور است که در شرایط فعلی موجب اقبال بازار به سمت آنها شده است.
کد خبر : ۱۳۴۷۶۳
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.07.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 52 واحد افت به رقم 52501 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 175 واحد رشد عدد 142667 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 23 واحد کاهش به رقم 71640 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شخارک" با 31 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افت به رقم 826 واحد رسید.

در این شرایط امروز "وگردش" با 0.15 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "پترول" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1867 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 751 میلیارد ریال رسید.

بنابه گزارش بورس نیوز، آخرین روز از معاملات هفته جاری با افت بیش از 23 واحدی شاخص کل به پایان رسید، فعلاً بازار شایعات داغ است و کوچک ترهای بورس در حال جولان قیمتی ولی نکته قابل توجه در خصوص این شرکت ها وضعیت بنیادی خوب اغلب شرکت ها مذکور است که در شرایط فعلی موجب اقبال بازار به سمت آنها شده است.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع

"زامیاد": یک چند روزی است با نوسانات زیادی همراه می باشد که به نظر می رسد عمده دلیل آن نیز موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است، روند صعودی این شرکت سهام سایپا را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. اهالی تالار معتقدند در شرایط مطلوب بازار زامیاد می تواند به لیدر گروه خودرو تبدیل شود.

"پتایر": تحلیل های متفاوتی از وضعیت بنیادین این شرکت منتشر شده که تمامی آنها حکایت از رشد سودآوری سهام شرکت مذکور دارد. این شرکت ها هنوز از محل افزایش 8 درصدی نرخ فروش محصولات تغییری را در سود خود اعلام نکرده اما گفته می شود با احتساب افزایش قیمت محصولات و نیز اجرای طرح افزایش ظرفیت، "پتایر" می تواند به سودی بالاتر از 120 تومان طی سال مالی 94 دست پیدا کند این در حالی است که تحلیل رشد سودآوری در مابقی همگروهی های پتایر نیز به گوش می رسد.

"وبانک": بزودی این سهم با بمباران خبری مواجه خواهد شد، اهالی تالار "وبانک" را یکی پرپتانسیل ترین سهامی عنوان می کنند که می تواند بازار سرمایه را با اخبار خود شگفت زده نماید، مواظب فنر فشرده "وبانک" باشید.

"فلامی": اخبار رسیده از این شرکت حمایت از احتمال درخواست افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد. اما مشکل بزرگ این شرکت عدم تعامل مدیران با خارج از شرکت می باشد یعنی اگر اجبار نبود امکان داشت به کدال هم گزارش ندهند. این روزها حجم معاملات و نحوه خرید و فروش های شرکت کمی مشکوک می زند.

"کفپارس": فعلاً تنفس تنها خبری است که از مجمع این شرکت بگوش می رسد، اهالی تالار معتقدند همه چی پس از تعیین تکلیف نتیجه دادگاه این شرکت مشخص می شود.

سرما آفرین: خبر رسیده این شرکت قصد دارد بزودی درخواست افزایش سرمایه خود از محل سود انباشته را راهی سازمان بورس نماید، همچنین گفته می شود وضعیت خوب قراردادهای این شرکت در نیمه دوم امسال ممکن است سود "لسرما" را دستخوش تغییر نماید.

سیمانی ها: از این گروه تنها این را بدانید که اگر در جلسه اواسط مهر ماه جاری بحث تغییر جاده های کشور از آسفالت به بتن تصویب شود این گروه دست نیافتنی خواهند شد.

ساختمانی ها: آلیس در سرزمین عجایب داستابی بر گرفته از این گروه بورسی است در بازار منفی اغلب با صف خرید همراهند و در بازار مثبت متعادل منفی معامله می شوند.

اما قصد آنجایی جالب تر می شود که در عین ناباوری می بینی آ. س. پ با پی بر ای 2 در نوسانات منفی معامله می شود و "ثنوسا" با پی بر ای 82 با صف خرید بیش از دو میلیون سهمی مواجه است. عجب!

در پایان خبر دیگری ندارم جز آنکه بگوییم هر لحظه منتظر خبری باشید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
باسلام حقوقی ثنوسا وساخت مخواهد قیمت پایین باشد ولی خریدار پیدا شده
امید
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
خبرهای خوش پس کی می یاد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
یک کارشناس اگر راجب ایرادی بخواهد اطلاع رسانی کند بهتر است بصورت غیر مستقیم بیان کند تا مخاطب دلخور نشود.(ثنوسا)
از مطالب خوبت ممنونم
ساري
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
با سلام به نظر شما بورس نيوز با اين اوظاع احوال بورس خبر تواق هسته اي بعيد مي دونم بورس و تكون بده چطور بتونه اين خبرا اين سهامارو دچار تغيير وتحول كنه؟؟؟؟؟؟
علمدار
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مگه گروه لاستیک مجوز افزایش نرخ گرفته که می فرمایید افزایش نرخ رادر گزارش سود خود اعمال نکرده اند!؟ لابد اخبار وبانک را هم نگهداشته اید تا بعد از اینکه سهم صف خرید شد و یه بیست سی درصدی رشد کرد بعد از ان بمباران را شروع کنید .
ارمان
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
سلام . من یه چندتا نکته بگم یه زحمت بکشین خودتو جمع و جور کنید یه مطلب بذارید. تو کشور ما هرچی بدبختیه و ضرره واسه قشره بیچاره و متوسطه وگرنه پولدارا هیچ تکونی نمیخورن. مثلا همین اخریا که واردات ماشبن بالای 2500 ممتوع شد حداقل هفتاد میلیون رفت روی قیمت ماشینا.این نشونگر همون تمثیله که میگه خواست ابروشو درست کنه چشمشو کور کرد. ماشین هست که الان پانصد میلیون گرونتر شده اخه بابت چی؟
هژار
Germany
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
با سلام بورس نیوز گرامی حرکت لاکپشتی گروه کاشی وسرامیک به سوی قله رو از قلم انداختی
امیدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
صرفا"جهت اطلاع یا تحریک وهیجان کاذب برای خرید؟؟
امیدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
صرفا"جهت اطلاع یا تحریک وهیجان کاذب برای خرید؟؟