بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر : ۱۳۴۸۱۹

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

کیهان: روایت روزنامه سعودی از شکست پیشاپیش استراتژی آمریکا

روزنامه کیهان نوشت: یک روزنامه سعودی چاپ لندن استراتژی آمریکا علیه تروریسم داعش را اشتباه، ناقص، سردرگم و خنده دار خواند.

روزنامه الحیات در ارزیابی نطق اوباما پیرامون تروریسم داعش نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا استراتژی خود را علیه تروریسم همزمان با سالروز 11 سپتامبر اعلام کرد. استراتژی او شامل چهار محور می شود که همگی غامض، ناقص، پر از اشکال و متزلزل است.

مسئله ای که می تواند به شکست استراتژی آمریکا در جنگ با داعش منجر شود و به جای ناکام کردن آن آشوب و اغتشاش را به سراسر دنیا گسترش دهد. بعضی از کشورهای منطقه در برابر این استراتژی سکوت اختیار کرده اند و بر این باورند که عواقب وخیمی در انتظار این استراتژی از پیش شکست خورده است. برای همین حتی عربستان نیز گفته است که در برابر استراتژی اوباما بی طرف می ماند و بیشتر نقش هماهنگی تا هم پیمانی را در آن ایفا خواهد کرد تا شاید بتواند خطر داعش را حداقل از جانب خود دفع کند.

الحیات با طرح این سؤال که چگونه رئیس جمهور آمریکا یا کاخ سفید استراتژی جنگی را تعریف می کنند در حالی که همه می گویند پیچیده است و قبل از هر چیز تعریف صحیحی از تروریسم در آن مشاهده نمی شود؟ می نویسد: همین عدم شفافیت سبب شده است تا سایه شوم تروریسم بر بسیاری از مناطق و کشورهای جهان سایه بیندازد و خطری برای همگان شود.

روزنامه چاپ لندن تصریح کرد: استراتژی «ریموت کنترل» و هدایت عملیات از راه دور، عقیده سیاسی- نظامی شکست خورده ای است که ایالات متحده در طول دو دهه گذشته با هدف کاستن از شمار کشته شدگان سربازان آمریکایی و به دنبال آن کاستن از خشم داخلی در جامعه آمریکاست.

الحیات ادامه داد: مسائل غامضی که بر ماهیت داعش سایه انداخته و این که چه کسی آن را به وجود آورده و چگونه توانسته به سرعت رشد کند و به اهدافش برسد، سبب شده است تا ناظران با حیرت به این شبکه بنگرند. هوشیاری ناگهانی آمریکا در برابر خطر آن، ما را به یاد آن چه در افغانستان و جنگ علیه طالبان به بهانه تروریسم گذشت، می اندازد. کاملاً روشن است که استراتژی اوباما خاورمیانه را به یک آشوب سراسری می کشاند و جنگ های پراکنده باعث می شود تا برخی حکومت های متزلزل که بعد از بهار عربی به آشوب کشیده شدند نیز در آتش آن بسوزند. حقایق تاریخی به ما می گویند که استراتژی آمریکا تاکنون در افغانستان و عراق و سوریه و لیبی و یمن و سومالی شکست خورده است. بنابراین چگونه می توانیم باور کنیم استراتژی اوباما این بار حتی به نسبت بسیار کم موفق شود؟

این روزنامه خاطرنشان کرد: دور کردن روسیه و ایران و سوریه از استراتژی اوباما سبب می شود که این استراتژی ناقص و «خنده دار» شود، به دو دلیل؛ اول، هر کدام از این سه کشور کاملاً یک طرف تحرکات جدی برای جنگ با داعش هستند. دلیل دوم این که کاخ سفید با این کشورها از پشت پرده مذاکره می کند و از آنها می خواهد که به طور غیرعلنی با حمله به داعش موافقت کنند، اما از سوی دیگر از این که آنها را وارد پیمان بین المللی خود کند، اجتناب می کند، برای همین می بینیم که مقام های آمریکایی به صراحت به تناقض گویی افتاده اند.

الحیات نوشت: عربستان سعودی و دیگر کشورهای بزرگ منطقه ای باید به هوش باشند که از تکرار خطاها خودداری کنند و وارد سراشیبی مصالح آمریکا که تنها مصالح خود را دنبال می کند و به فکر هیچ کس نیست، نشوند. کاملاً روشن است که نگرش آمریکا بسیار با استراتژی ای که به سود منافع عربستان باشد فاصله دارد.

خطای بزرگ وزیر خارجه

کیهان آورده است: روزنامه رسالت اظهارات وزیر خارجه در شورای روابط خارجی آمریکا را خبط عظیم در گفت وگوهای هسته ای توصیف کرد

محمدکاظم انبارلویی با بیان اینکه «اشتهای آمریکایی ها در گرفتن امتیازات نقد همچنان بالاست، اما در لغو تحریم ها با خساست عمل می کنند. آنها حداکثر می گویند تحریم های یکجانبه را برمی داریم. اما ساختار تحریم ها بویژه آنچه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده به قوت خود باقی خواهد ماند. همین زیاده خواهی امکان هرگونه توافق را طی یک سال گذشته به بن بست کشانده»، نوشت: تیم مذاکره کننده ایران در گفت وگوها چارچوب های خطوط قرمز ایران را تاکنون حفظ کرده اند و از این بابت باید از آنها تشکر کرد.

سردبیر رسالت با اشاره به سخنان رئیس جمهور در کنفرانس خبری مبنی بر اینکه «نرمش بیش از حد زیر پا گذاشتن حقوق ملت است و نوبت طرف مقابل است که باید تصمیم سخت بگیرد و تهدید و تحریم راه درستی نیست.» می افزاید: «موضوع مذاکرات هسته ای یک موضوع ملی است و باید از رقابت های سیاسی در داخل دور بماند... نکته مهم در این میان سخنان غیرمسئولانه رئیس دیپلماسی در مذاکرات هسته ای در دیدار شورای روابط خارجی آمریکاست که باید به نوعی تصحیح شود. آقای ظریف در این دیدار مطالبی گفته است که با استقلال و منافع و مصالح ملی مغایرت دارد. وی در پاسخ به سؤالی در این نشست گفته است مذاکرات تاثیر مستقیم بر مسائل داخلی ایران خواهد داشت و در صورت شکست مذاکرات، دوستان او انتخابات مجلس آینده را به جریان غرب ستیز واگذار خواهند کرد.

نویسنده خاطرنشان کرد: این یک اظهارنظر غیرمسئولانه است که نتایج مذاکرات را به نتایج انتخابات گره می زند و این خطای عظیمی است بویژه آنکه در شورای روابط خارجی آمریکا این پاسخ را در طرح سؤال کسی بدهیم که همکار جورج سوروس است و مسئول بخش خاورمیانه وودرو ویلسون! اشراری که در فتنه 88 در اقدامات مداخله جویانه در ایران نهایت خباثت خود را نشان دادند.

انبارلویی تاکید می کندکه این نوع اظهارنظرهای غیرمسئولانه این تصور را تقویت می کند که نوعی بده بستان سیاسی در پوشش گفتگوهای هسته ای در جریان است که ناظر به توفیق یک ضلع رقابت در انتخابات آینده است. مردم سالاری دینی در ایران به این دلیل بکر و باارزش است که مصون از دخالت های بیگانه است و ما نباید اجازه بدهیم بیگانگان حتی به ذهنشان خطور کند که بتوانند در رقابت های سیاسی به نفع یک یا چند ضلع رقابت خود را اثرگذار معرفی کنند.

نویسنده یادآور شد: ذکر برخی حرف های بی ربط به مذاکرات مثل همین اظهارنظر آقای ظریف نوعی گدایی سیاسی است که به اعتبار و مشروعیت سیاسی یک جناح سیاسی در کشور فوق العاده آسیب می رساند.

این چندمین بار است که رئیس دیپلماسی ایران در گفتگوهای هسته ای رفتار و گفتاری غیرمسئولانه از خود نشان می دهد. اگر این رفتار تداوم یابد تز «نرمش قهرمانانه» را تبدیل به «سازش ذلیلانه» خواهد کرد.

اصلاح طلبان سبک سر و سنگین پا به روایت آقای نظریه پرداز

کیهان نوشت: مشاور خاتمی در دولت اصلاحات می گوید اصلاح طلبان سنگین پا و سبک سر مانع حرکت اصلاح طلبی هستند.

محمدرضا تاجیک در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته است: امروز دو گروه از اصلاح طلبان که من نام آنان را «اصلاح طلبان سَلفی» و «اصلاح طلبان سِلفی» می گذارم سایه سنگین خود را بر جریان و جنبش اصلاح طلبی انداخته و دامان فراخ خود را بر هر گوشه و کنار آن افکنده اند.

وی ادامه می دهد: این به اصطلاح اطلاح طلبان سنگین پا و سبک سر - که دیری است در پستوهای تنگ و تاریک خود و قرائت ناثواب و ناصواب خود از اصلاح طلبی خزیده اند و از هر نور و هوای تازه در هراس شده اند - درها و پنجره ها و روزنه های نظری و عملی اصلاح طلبی را به روی خود و دیگران بسته اند و نه خود در می گشایند و نه اجازه گشودن به دیگران می دهند. اینان همان حاملان و عاملان واقعی فصل و شقاق و فاصله و شکاف در میان اصلاح طلبان هستند.

تاجیک در پاسخ این سؤال که چرا اصلاحات در طول 17 سال گذشته تعریف واحدی نداشته است؟ می گوید: شاید نزد نسل نخست اصلاح طلبان مفهوم اصلاحات از چنان وضوح و بداهت معنایی برخوردار بود که نیازی به ایضاح مفهومی آن نمی دیدند، شاید تکثر و تنوع منظرها و نظرها از ارائه چنین تعریفی مانع می شد، شاید اساسا ابهام و ایهام مفهومی جزء برسازنده جریان اصلاح طلبی بود، و شاید چنین تعریفی وجود داشته باشد و من و شما از آن بی خبریم. نمی دانم.

او می گوید: نسل جدید اصلاح طلبی مجاز و محق است که تعریف خود از اصلاح طلبی را داشته باشد و گفتمان خود را پیرامون این تعریف تقریر کند.

مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات که مدتی است عبارت نواصلاح طلبی را مطرح می کند، در پاسخ این پرسش که چرا تشکل های جدید مانند «ندای ایرانیان» اصلاح طلبی به مفهوم بازخوانی اصلاحات را مطرح می کنند؟ چه نیاز به بازخوانی اصلاحات داریم؟ گفته است: بعید می دانم این تشکل های جدید به دنبال بازتعریف و بازسازی اصلاحات باشند. اساسا بعید می دانم که دل آشوبه اصلی و بنیادین چنین تشکل هایی ارائه خوانشی دیگر از گفتمان اصلاح طلبی و دقایق آن باشد. اکثر این تشکل ها بیشتر و پیش تر زاده نیازها و ضرورت های پراتیکی هستند. لذا پیش بینی من این است که در زمینه های نظری، اندیشگی و گفتمانی با رونوشت و طرح جدیدی از سوی این تشکل ها مواجه نخواهیم بود، و در آخر روز، جز عزمی دیگر برای «بازخوانی» بر دفتر «عزم ها» افزوده نخواهد گشت.

«به عنوان یک تئوریسین چقدر بازخوانی دوباره اصلاحات را قبول دارید؟» تاجیک در پاسخ این سؤال گفت: من در همان خوان «خوانی» متوقفم و هنوز فرسنگ ها تا خوان «بازخوانی» فاصله دارم. به بیان دیگر، اصلاح طلبی برای من یک پروژه ناتمام، یک کتاب نیمه خوانده و یک متن به پایان نرسیده است. آنانی که در اندیشه بازخوانی هستند، نخست باید مشخص کنند که «چه چیزی را می خواهند بازخوانی کنند»، و آن متن که می باید بازخوانی شود «کجاست»؟ اگر گشتید و نیافتید، شاید با من هم صدا و همنوا شوید که «آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست»، و شاید از من بپذیرید که نواصلاح طلبی تلاشی است برای همین «یافتن»(!؟)

وی این را هم گفته که من یک اصلاح طلبم و برای بیان آنچه جنبش اصلاح طلبی از من طلب می کند، منتظر خواست و اراده کسی نمی مانم. اگرچه نمی خواهم از ایده «اصلاحات بدون اصلاح طلب» دفاع کنم، اما باید تصریح کنم که از گذشته تاکنون، جز به اقتضا و طلب جنبش و جریان اصلاح طلبی و نقد خود (خود اصلاح طلب)، زبان نگشوده و قلم نزده ام، خواه دوستان پند گیرند خواه ملال.»

حکم تازه برای متهم پرمشغله

کیهان آورده: در شرایطی که انتقادات از محمدباقر نوبخت به خاطر انتصاب «حمید- پ» به معاونت خود ادامه دارد، در اتفاقی عجیب، فرد مذکور بار دیگر حکم دیگری دریافت کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که وی با حمایت برخی «جریان های غیرمرتبط با رئیس جمهور و اعتدال»، به ابوالمشاغل دولت تبدیل شود!

سایت «انتخاب» از سایت های حامی دولت ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: وی که پیش تر «معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری» با حکم باقر نوبخت، «عضویت شورای گفت وگو» و «عضویت کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی» با حکم اسحاق جهانگیری را دریافت کرده بود، در تازه ترین رشد خود در دولت یازدهم، «دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه» شده است! این در حالی است که فرد مذکور، متهم دستگاه قضایی در پرونده معروف به «سه هزار میلیاردی» است. وی که در دولت قبل قائم مقام بانک مرکزی بود، بازداشت شده و با قرار وثیقه سنگین آزاد شد، اما هیچ گاه قرار منع تعقیب برای وی از سوی دستگاه قضایی صادر نشده است!

انتخاب نوشت: جناب نوبخت و همکارانشان در دولت گذشته، نسبت به ادامه فعالیت نامبرده در دولت گذشته (پس از بازداشت وی) به دولت دهم اعتراض و انتقاد داشته اند!

بی معرفت ... بی چشم و رو و بی وطن!

کیهان نوشت: «آقای کیارستمی، اخیرا در دهان کجی به ابراهیم حاتمی کیا و ساخته هایش از جنگ، بی اخلاقانه 8 سال دفاع مظلومانه رزمندگان ایرانی را «جنگی نامفهوم» قلمداد کردند و متعاقب آن، ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز موضعی عجیب تر در دفاع از وی اتخاذ کرد»!

داریوش سجادی با انتشار این مطلب در «انتخاب» نوشت: بالغ بر ده سال پیش که به اتفاق خانواده در مجتمع تفریحی See World و در جمع به انتظار آغاز نمایش و هنرنمایی «کوسه» معروف آن مجتمع بودیم ناگهان در بلندگو اعلام شد، «مطلع شدیم در میان جمع دو نفر از سربازان اعزامی ارتش آمریکا به عراق نیز حاضرند و برای گذراندن مرخصی اکنون بین ما هستند از حضار می خواهیم به احترام ایشان برخاسته و برای این دو کف بزنند»! درخواستی که با استقبال شورمندانه حضار مواجه شد!

وی می افزاید: تشویق و احترام به سربازان جنگ آن هم جنگی هژمونیک و سلطه طلبانه توسط ارتش ایالات متحده هر چند قابل تامل است اما به هر حال موید احترام سربازان آمریکایی نزد مردمانش می باشد. این احترام تا آنجاست که در رقابت های انتخاباتی دو دوره قبل در آمریکا یکی از افتخارات «جان کری» که آن را مدام بر سر «جورج دبلیو بوش» می کوبید «سابقه حضورش در جنگ ویتنام» بود.

سجادی می نویسد: علی رغم چنین بداهتی جای کمال تاسف است که هنوز کسانی در ایران هستند که دفاع مظلومانه رزمندگان ایرانی در جنگ 8 ساله عراق با ایران را نامفهوم معرفی کرده و همه خاطره شان از جنگ خاطره تلخ بر هم خوردن جشن تولدهای فرزندانشان با آژیر قرمز است!... این کمال بی معرفتی است تا با چشم پوشیدن از جان نثاری و سلحشوری جوانان مملکت در حفظ و صیانت از دین و ملت و کشورشان، آنکه جماعتی شناخته شده اما ناتوان از شناخت آن رزمندگان و آن سلحشوری ها را تحقیر و تخفیف کنند!

ایران: افشای یک عکس تحریف شده

روزنامه ایران نوشت: یک هفته بعد از هیاهوی حامیان دولت قبل درباره «چشم غره احمدی نژاد به سایمون گس» معلوم شد عکس مورد استناد تحریف شده بود.

ماجرا از آن جا آغاز شد که بعد از دیدار روحانی با نخست وزیر انگلستان اینستاگرام منتسب به احمدی نژاد عکسی را منتشر کرد که در آن رئیس دولت قبل با مردی که پشتش به دوربین بود دست داده و به وی اخم کرده بود.زیر این عکس هم توضیح داده شده بود که این تصویر ملاقات احمدی نژاد با سایمون گس است.سایت های هواداران دولت قبل با آب و تاب فراوان این عکس را منتشر کردند.
اما دیروز اصل این عکس منتشر شد.عکسی که نشان می دهد فردی که احمدی نژاد با او دست داده و به او اخم کرده سایمون گس نیست چون در عکس واقعی سایمون گس در همین تصویر کنار احمدی نژاد ایستاده است. اما منتشرکنندگان عکس، تصویر سایمون گس را کات کرده و مدعی شدند فردی که پشتش به دوربین بود سایمون گس بوده است.

توصیف دیلی استار از روحانی

ایران آورده است: روزنامه دیلی استار چاپ لبنان از حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری قدرتمند و جویای صلح یاد کرد.به گزارش انتخاب این نشریه نوشت:عرصه سیاسی ایران به طرز شگفت انگیزی غیرقابل پیش بینی است، اما هفتمین رئیس جمهوری ایران با مهارت، شکیبایی و شهامت در حال غلبه بر مشکلات خود است.

واریز هزار میلیارد تومان به حساب یک خانم

ایران نوشت: از حساب بابک زنجانی عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس خبر داد از حساب بابک زنجانی اخیراً 1000 میلیارد تومان به حساب یک خانم واریز شده است. امیر عباس سلطانی در گفت و گو با یک روزنامه درباره بلوکه شدن حساب های وی گفت: «مدعی اند که حساب های داخل کشور زنجانی بلوکه شده، اما این چه بلوکه شدنی است که به همین تازگی هزارمیلیاردتومان به حساب یک خانم واریز شده است.»

جولان لیزینگ های کلاهبردار خودرویی

ایران به نقل از ایسنا نوشت: تازه ترین خبرها حکایت از این دارد که شرکت لیزینگی «خودروی نگین آفتاب» مبلغ 19 میلیارد تومان از مشتریانش دریافت کرده است بدون اینکه به تعهدات خود عمل کند. دادسرای ناحیه 2 تهران این شرکت را پلمب کرده و حساب های آن را مسدود کرده است.

خبرگزاری ایسنا در همین زمینه به تجمع مالباختگان مقابل مجلس اشاره کرده و گزارش داده است: در این شرایط اطلاعی از سرنوشت وجوه واریزی خریداران به حساب شرکت لیزینگ خودروی نگین آفتاب، در دست نیست و مسئولان دادگستری نیز تاکنون اعلام نکرده اند که چه میزان پول در حساب های توقیف شده این شرکت موجود است، چه تعداد از خریداران موفق به دریافت خودرو یا وجوه واریزی خود نشده اند و در نهایت سرنوشت وجوه واریزی مالباختگان چه خواهد بود؟

آخرین وضعیت رانت 7 هزار میلیاردی دولت قبل

ایران در پایان آورده: بررسی پرونده رانت 7 هزار میلیاردی دولت قبل کلید خورد.به گزارش ایسکانیوز نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص رانت 7 هزار میلیارد تومانی سه صراف در دولت دهم گفت: این پرونده سال گذشته در کمیسیون باز شد و تاکنون به دنبال جمع آوری مستندات کافی برای ارائه به قوه قضائیه بودیم.

محمدرضا پورابراهیمی توضیح داد: رانت 7 هزار میلیارد تومانی در سال 90 انجام شده و توسط چند بانک و با عاملیت بانک مرکزی محقق شده بود.این نماینده مجلس همچنین گفت: «گزارش هفته پیش نهایی شد و توسط رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه غیر علنی صحن قرائت شد. پس از قرائت به قوه قضائیه ارسال شد تا پیگیری های قضایی انجام شود.»

آرمان: شکایت نماینده خرم آباد از نماینده اردبیل

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت : از کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل به دلیل رفتارش، به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردم و در بیرون از مجلس نیز به قوه قضاییه شکایت خواهم کرد. ایرنا نوشت؛

«ابراهیم آقامحمدی» اظهارداشت: کمال الدین پیرموذن به نقل از من و در جلوی اسم من نوشت که نمی خواهم نطق داشته باشم یعنی آقای پیرموذن جعل کرده است. وی تاکید کرد: من این موضوع را پیگیری خواهم کرد. کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل دیروز پس از ایراد نطقش با ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد درگیری لفظی پیدا کرد که باعث شد آقامحمدی به پیرموذن ناسزا گوید. این درگیری لفظی به دلیل ایراد نطق پیرموذن به جای آقامحمدی در جلسه علنی مجلس بود که ظاهرا پیرموذن بدون هماهنگی با آقامحمدی نام خود را به عنوان ناطق می نویسد و سخنرانی می کند.

عکس «اخم احمدی نژاد» تقلبی است؟

آرمان آورده است: شنیده شد که همزمان با برخی انتقادات از بی احترامی کامرون، نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهور کشورمان، محمود احمدی نژاد در اینستاگرام عکسی از اخم خود را منتشر کرد؛ یک عکس کات شده که واقعیت را وارونه جلوه می دهد. خبرآنلاین با این مقدمه نوشت؛ زیر این عکس توضیح داده شده که این تصویر در دیدار با سایمون گس، دیپلمات انگلیسی گرفته شده است؛ عکسی که اکنون مشخص شده بیننده را به اشتباه می اندازد. اصل عکسی که احمدی نژاد منتشر کرده اکنون در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. در اصل این عکس، سایمون گس، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در کنار احمدی نژاد دیده می شود و فردی که احمدی نژاد به او اخم کرده، سایمون گس نیست. بنابراین احمدی نژاد هرگز به نماینده انگلیس در 1+5 چشم غُره نرفت!

خبر بد برای قراردادی های شرکتی

آرمان نوشت: شنیده شد که فعلا قراردادی ها به فکر استخدام نباشند. خراسان در اینباره نوشت؛ پس از ارسال گزارش هایی از سوی تعدادی از دستگاه های اجرایی به مدیران ارشد اجرایی مبنی بر درخواست مکرر نیروهای قرارداد شرکتی شاغل در واحدهای استانی برای تغییر وضعیت استخدامی آنها به قراردادی یا عناوین مشابه، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی تاکید شده است که موضوع تبدیل وضعیت فعلا قابل اقدام نبوده و دستگاه های مذکور هیچ گونه تعهد استخدامی به این نیروها ندارند.

جریمه 21 میلیون دلاری فوکر برای ایران

آرمان آورده: شنیده شد که شرکت هواپیماسازی «فوکر» به دلیل نقض تحریم های ایران با جریمه ۲۱ میلیون دلاری روبه رو شده است. تسنیم نوشت؛ مقامات آمریکا و شرکت «فوکر» توافق کرده اند با جریمه ای به ارزش 21 میلیون دلار مناقشات پیرامون تخطی این شرکت هواپیماسازی هلندی از قوانین تحریم های آمریکا علیه ایران را حل و فصل کنند. دادستان های فدرال آمریکا می گویند با این شرکت به دلیل آنکه در ژوئن سال 2010 داوطلبانه تخلفاتش را افشا کرده بود، مدارا شده است.

دلالی به کتاب های درسی هم رسید

آرمان نوشت: شنیده شد که مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب های درسی نیز همانند سایر اقلام از چشم دلالان دور نمانده و برخی از آنها کتاب ها را با چندبرابر قیمت پشت جلد به فروش می رسانند. ایرنا نوشت؛ سیداحمد حسینی با بیان اینکه پنج هزار و 400کتابفروشی امسال کار توزیع کتاب های درسی را به عهده داشتند، اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف کتابفروشی های سراسر کشور در ارتباط با گرانفروشی ارائه نشده است. وی با بیان اینکه کتابفروشی ها موظف به فروش کتاب های درسی بر اساس قیمت پشت جلد هستند، اضافه کرد: در ارتباط با دلالانی که ممکن است کتاب را به قیمت پشت جلد از کتابفروشی ها خریداری کرده و در بازار آزاد با چند برابر قیمت به فروش برسانند، نمی توانیم کنترلی داشته باشیم.

همسر سابق اولاند با افشاگری میلیاردر شد!

آرمان آورده: شنیده شد که ولری تریه وله، همسر سابق رئیس جمهوی فرانسه بعد از کتاب خاطراتش از اولاند هم ثروتمندتر شده و از فروش کتابش پول زیادی به دست آورده است. مهر به نقل از تلگراف نوشت؛ ولری تریه ولر بانوی اول سابق فرانسه که ادعا کرده بود اولاند او را به خاطر پس زمینه ساده اش مورد تمسخر قرار داده بود، حالا با کتاب خاطراتش که نگاهی به دوران پردردسری که با او گذرانده می کند، حتی از رئیس جمهور هم ثروتمندتر شده است. کتاب «برای این لحظه ممنون» تبدیل به یکی از پرفروش های آمازون شده و به گفته ناشر این کتاب، از زمان انتشارش در ابتدای ماه سپتامبر تا به حال بیش از 442 هزار نسخه فروخته است. این کتاب خاطرات داستان رابطه 9 ساله او با اولاند، 18 ماهی که او در کاخ الیزه گذراند و همچنین جزئیات جدایی تلخ آنها را تعریف می کند. رابطه این دو وقتی به اتمام رسید که یک مجله خبر رابطه اولاند با بازیگری که 20 سال از او جوان تر بود را منتشر کرد.

نه تائید و نه تکذیب کرد!

آرمان نوشت: شنیده شد که وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد احتمال ریاستش بر سازمان صدا و سیما را نه تائید و نه تکذیب کرد. ایلنا نوشت؛ سیدمحمد حسینی در حاشیه مراسم درگذشت همسر حجت الاسلام سعیدی در پاسخ به این سوال که شنیده شده ریاست سازمان صدا وسیما را برعهده خواهید گرفت، گفت: بنده این خبر را نه تائید و نه تکذیب می کنم. وی همچنین ادامه داد: در شرایط کنونی بنای صحبت درباره این موضوع را ندارم.

انتقاد امام جمعه اصفهان به یک پوشش

آرمان آورده است: شنیده شد که امام جمعه موقت اصفهان معتقد است که نباید حجاب را به گونه ای نشان داد که غیر عادی جلوه کند. خبرآنلاین نوشت؛ حجت الاسلام والمسلمین رهبر درباره نمایش خانواده روحانیون در تلویزیون با پوشیه گفت: به نظر من هم اینگونه موارد غیرعادی است. یعنی اگر یک روحانی با یک نکته ها و رفتارهایی که افکار عمومی آن را رد می کند و از نظر آنها کار غیرعادی است، جالب نیست. خانواده روحانی هم باید در کنار او یک پوشش و حجاب اسلامی در حد آن مقداری که شرع مقدس الزام کرده است داشته باشد. زیادتر از آن اگر باشد یک مقدار غیرعادی جلوه می کند و با افکار عمومی و با فرهنگ عمومی ما در تضاد است و ممکن است موجب برداشت های متفاوتی درباره اینها بشود. حجاب و پوشش باید عادی باشد؛ چراکه پوشش غیرعادی ممکن است تبعات منفی در جامعه داشته باشد.

مگر می شود نرخ رشد 4.6 شده باشد؟

آرمان نوشت: شنیده شد که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نطق میان دستور خود به بحث تورم و خروج از رکود پرداخت و گفت: دولت باید جلوی رشد بی رویه نقدینگی را بگیرد. نرخ ۳۱ درصد یک سال گذشته نمی تواند به کاهش بیشتر رشد تورم و دست یافتن به تورم یک رقمی منتهی شود. اما نرخ رشد 4.6 درصد اعلام شده که در مطبوعات ذکر شده به شدت غلط و غلط انداز است. مگر می شود نرخ رشد 8.5- درصد سال گذشته در سه ماهه اول سال ۹۳ به 4.6 + رسیده باشد؟


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
ای خادم ملت با این همه اختلاس چه جوابی برای مردم ایران دارید واقعا پول نفت کجارفت سفرها خالی