بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
دو هنرمند برجسته مجسمه سازی دنیا در دومین سمینار تخصصی سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ایران را یکی از قطب‌های مهم مجسمه سازی دنیا در آینده دانستند.
کد خبر : ۱۳۴۸۵۹

به گزارش ستاد خبری ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران؛ در این سمینار دو هنرمند برجسته مجسمه سازی از کشورهای مکزیک و آلمان، در خانه هنرمندان ایران به ارایه نظرات خود در خصوص جایگاه مجسمه سازی در دنیای امروز و وضعیت کنونی مجسمه سازی ایران در هنر معاصر جهان پرداختند.

در بخش نخست این سمینار کارلوس مونگه، هنرمند مجسمه‌ساز و مدرس هنر از مکزیک درباره مجسمه‌سازی طی سخنانی با اشاره به اینکه به شرکت در سمپوزیومی در کشور چین،گفت : برایم خیلی جالب بود که آنها با دیدن تصویر یکی از آثار قدیمی من در اینترنت، از من برای شرکت در سمپوزیوم دعوت کردند و اصرار داشتند که همان کار قدیمی را به سمپوزیوم ببرم، طرح را فرستادم و وقتی به چین رسیدم در کمال تعجب دیدم که اثر را ساخته‌اند و من فقط پولم را گرفتم و از دیدنی‌های شهر دیدن کردم و به خانه بازگشتم. البته ترجیح می‌دهم خودم کارم را بسازم ولی شاید سالی یک بار این شیوه عجیب، بد نباشد.

مونگه با اشاره به ماهیت سپوزیوم و تفاوت‌هایش با بینال، افزود: زمان در کار سمپوزیوم بسیار تعیین کننده و یکی از تفاوت‌های مهم این کار با بینال‌ها و یا کار در آتیله است. یک هنرمند که برای بینال کار می‌کند، در آتلیه‌اش کار را می‌سازد و می‌فرستد به بینال، هنرمند معمولا از طرف یک دولت به بینال دعوت می‌شود که به سیاست فرهنگی آن کشور مربوط می‌شود. در صورتی که سمپوزیوم‌ها معمولا از سوی هنرمندان شکل می‌گیرد و آزاد‌تر است و بیشتر در شهرهای کوچک اجرا می‌شوند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش با اشاره به ششمین سپوزیوم بین‌المللی ایران، اظهار داشت: این اولین بار است که به ایران می‌آیم، آثار هنرمندان ایرانی در این سمپوزیوم با این که هنوز به اتمام نرسیده است اما مشخص است که بسیار حرفه‌ای و جالب هستند و مطمئنا آینده خوبی در انتظار مجسمه سازی ایران قرار دارد.

وی افزود: در این سمپوزیوم هرچه که ما نیاز داریم هست و سعی شده کار برای هنرمند آسان باشد، با توجه به تجربه طولانی من در شرکت در سمپوزیوم‌ها باید بگویم این سمپوزیوم یکی از سه سمپوزیوم اول دنیا محسوب می‌شود و باید از کسانی که من را دعوت کرده‌اند تشکر کنم زیرا از لحاظ ارتباطات تجربه متفاوتی برای من رقم زده شده است.

در ادامه این سمینار، فالکر اشنوتگن از آلمان سخنانش را با تاریخچه‌ای از نخستین سمپوزیوم‌های برگزار شده در دنیا آغاز کرد با اشاره به تلفیق هنرهای مختلف با هم و هماهنگی سبک‌های مختلف موسیقی با فرهنگ کشورهای مختلف گفت: سمپوزیوم تهران یکی از سمپوزیوم‌های خوب در سطح جهان به حساب می‌آید و از اینکه در آن شرکت دارم بسیار خوشحالم.

این هنرمند و استاد مجسمه‌سازی در ادامه با نشان دادن تصاویری از کارهای مختلف از سبک‌های متفاوت و نیز تصاویری از آثار خویش، به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برگزاری سمپوزیوم در فضای باز باعث ترویج فرهنگ مجسمه‌سازی و برقراری ارتباط میان هنرمندان با یکدیگر و مردم در سطوح مختلف می‌شود. برگزاری هنرهای خیابانی، کارگاه ها و سیمنارهایی مثل سمیناری که در آن هستیم، همگی اثر مثبتی بر جامعه دارد و اثر مستقیمی روی عملکرد یک سمپوزیوم دارد.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از سوی سازمان زیبا سازی تا15 مهر در بر میلاد تهران در حال برگزاری است. بازدید از این سمپوزیوم برای عموم علاقه مندان آزاد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر