بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
مدیر سرمایه گذاری و سهام شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

رکورد در تقاضای محصول مس طی 10 سال اخیر

قیمت جهانی محصول مس تا پایان سال 2014 میلادی در حدود 6 هزار و 500 تا 7 هزار دلار ثبت شده است و سایر فلزات نیز در نوسانی 500 دلاری قرار خواهند گرفت.
کد خبر : ۱۳۵۴۷۲
نویسنده :
محمدآموخته
هفته اخیر 6 هزار و 800 تن از محصول مس از شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس کالا معامله شد و رکوردی بی سابقه در میزان حجم معاملات محصول مس در 10 سال گذشته را رقم زد.

در همین راستا مدیر سرمایه گذاری و سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: نیاز داخل کشور به محصول مس در یک بازه زمانی یکساله حدود 100 هزار تن می باشد که میزان تقاضا نسبت به عرضه هفته ای دو هزار تن برآورد می گردد.

رحمتی در ادامه افزود: عرضه 40 هزار تن از محصول مس در بورس کالا طی هفته گذشته اقدامی غیر منطقی بود که از این میزان عرضه تنها 6 هزار و 800 تن از محصول مس نیز مورد معامله قرار گرفت که این خود رکوردی بی سابقه از شرکت ملی صنایع مس ایران در 10 سال گذشته محسوب می گردد.

وی چشم انداز قیمتی فلز روی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قیمت جهانی محصول مس تا پایان سال 2014 میلادی در حدود 6 هزار و 500 تا 7 هزار دلار ثبت شده است و سایر فلزات نیز در نوسانی 500 دلاری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به رکود اقتصادی در داخل کشور و تأثیر آن در میزان تقاضا در فلزات اساسی یادآور شد: رکود اقتصادی مانع از ساخت پروژه های داخل کشور شده که این امر باعث کاهش مصرف فلزات اساسی از جمله مس، فولاد و همچنین آلیاژ که در ساخت پروژه ها مصرف می شوند، شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ثبت میزان تقاضای محصول مس در هفته گذشته نشان از وضعیت مطلوب این محصول در داخل کشور را دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر