بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
چنانچه مصوبه مجمع عمومی شرکت اختیار افزایش سرمایه را به هیت مدیره تفویض نموده باشد که تا زمان صدور مصوبه از سوی هیت مدیره حداکثر تا 5 سال قابل تعیین میباشد و هیت مدیره میتواند افزایش سرمایه را به تاخیر انداخته و حداکثر تا 5 سال تمدید نماید.
کد خبر : ۱۳۵۷۸۲
نویسنده :
خاصه باف
سوال یکی از سهامداران در خصوص افزایش سرمایه بانک پارسیان بوده که دادستان بورس در ذیل به آن پاسخ داده است:

پرسش:

با سلام بانک پارسیان افزایش سرمایه پارسال رو هنوز اعمال نکرده باید تا کی صبر کنیم سود امسال رو پرداخت کرده در صورتی که سود امسال هم باید به این افزایش سرمایه میخورده


پاسخ وکیل بورس:

وفق ماده 162 قانون تجارت مجمع عمومی فوق العاده میتواند به هیات مدیره اجازه دهد که ظرف مدت معینی که نباید از پنج سال تجاوز کند سرمایه شرکت را تامیزان مبلغ معینی به یکی از طرق پیش بینی شده در قانون تجارت افزایش دهد .

لذا چنانچه مصوبه مجمع عمومی شرکت اختیار افزایش سرمایه را به هیت مدیره تفویض نموده باشد که تا زمان صدور مصوبه از سوی هیت مدیره حداکثر تا 5 سال قابل تعیین میباشد و هیت مدیره میتواند افزایش سرمایه را به تاخیر انداخته و حداکثر تا 5 سال تمدید نماید.

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ1392/02/31و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ1392/11/12با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ13,200,000میلیون ریال به‌مبلغ15,840,000میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ2,640,000میلیون ریال،و عدم ثبت افزایش سرمایه تا روز مجمع عمومی عادی مورخ 5/03/1393 لذا مجمع عمومی عادی با سرمایه 13,200,000 میلیون ریال تشکیل و سود تقسیمی 250 ریالی مورد تصویب قرار گرفت. بدیهی است با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه سود تقسیمی به دارندگان حق تقدم تعلق نخواهد گرفت.

در ضمن زمان مشخصی در خصوص التزام شرکت به پرداخت وجه حاصل از فروش حق تقدم سهام در قانون وجود ندارد لذا چنانچه از راههای متعارف موفق به دریافت مطالبات خود نشدید می توانید به مراجع قضایی مراجعه نموده تظلم نمایید.


                                                                                                              هادی مقصودی- وکیل پایه یک دادگستری



اشتراک گذاری :
ارسال نظر