بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
نکته جالب آنجاست که تا امروز در بازار سرمایه موردی از این دست مشاهده نشده که یک شرکت در مقابل درخواست های یک نهاد ناظر و متولی بازار سرمایه جهت ارایه اطلاعات شفاف نه تنها پاسخگو نباشد، بلکه به تهدید آن سازمان نیز اقدام کند. براین اساس جا دارد از طریق مراجع قضایی و قانونی ذی صلاح نسبت به این موضوع سریعاً رسیدگی شود تا مدیران این شرکت فرابورسی نسبت به تهدیدات خود مسئول بوده و در مقابل قانون پاسخگو باشند.
کد خبر : ۱۳۶۰۲۱
نویسنده :
کیوان فر
انتشار اطلاعیه شفاف سازی یک شرکت فرابورسی در روز یکشنبه هفته جاری از نکات جالب توجهی پرده برداشت و این اتفاق که به نظر می رسد برای اولین در بازار سرمایه مشاهده می شود، در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش بورس نیوز، نکته جالب توجهی که در این گزارش شفاف سازی به چشم می خورد، تهدید سازمان بورس توسط یک شرکت پذیرفته شده در بازار پایه فرابورس است.

شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس همان مجموعه ای است که در مورد آن صحبت می کنیم. مجموعه ای که از بدو ورود به بازار سرمایه تاکنون چندان خاطره خوشایندی را در ذهن سهامدارانش برجای نگذاشته است.

این مجموعه که در 90.10.5 با قیمت 1637 ریال پا به بازار پایه عادی فرابورس گذاشت، دو سال بعد یعنی در 92.10.18 به بالاترین قیمتی سهام خود در محدود 3552 ریال رسید. اما پس از آن روندی نزولی را در پیش گرفت تا در نهایت طی اواسط شهریور ماه سال جاری در سطحی نزدیک به قیمت اسمی ناظر بازار به دلیل ابهامات موجود در اطلاعات دریافتی از شرکت مذکور، نماد معاملاتی آن را متوقف کند.

بدین ترتیب از زمان ورود "آینده" به فرابورس سرمایه گذاران و سهامداران به صورت مداوم با اطلاعات ناقص منتشر شده توسط این مجموعه مواجه بودند؛ بطوریکه یکسال پس از پذیرش شرکت بهشت پارس در بازار پایه عادی فرابورس، نماد مذکور تحت تأثیر این ابهامات و مواجه با زیان انباشته به دلیل عدم توان در تحقق سود، به تابلوی توافقی منتقل شد.

تداوم ارایه اطلاعات غیر شفاف و نیز پابر جا ماندن ابهامات این مجموعه به گونه ای بوده که از این بابت سهامداران "آینده" تاکنون متضرر شده اند و آرشیو این اطلاعات مبهم در سایت اطلاع رسانی کدال موجود است.

اما جالب اینکه مدیران شرکت بازرگانی صنعتی بهشت پارس به جای رفع نواقص کار خود و برای جلوگیری از زیان هرچه بیشتر سهامداران، نه تنها طبق درخواست های سازمان بورس اطلاعات کاملی جهت شفاف سازی ارایه نداده، بلکه حتی این سازمان  را تهدید به شکایت کرده اند. بطوریکه این مقام ناظر که بایستی مدافع حقوق سهامداران باشد، مجبور شده در نامه های رسمی خود به تهدیدات مدیران این شرکت اشاره کند که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

تهدید سازمان بورس توسط یک شرکت

از این رو نکته جالب آنجاست که تا امروز در بازار سرمایه موردی از این دست مشاهده نشده که یک شرکت در مقابل درخواست های یک نهاد ناظر و متولی بازار سرمایه جهت ارایه اطلاعات شفاف نه تنها پاسخگو نباشد، بلکه به تهدید آن سازمان نیز اقدام کند.

تهدید سازمان بورس توسط یک شرکت!!! + تصویر نامه در سایت رسمی شرکت

براین اساس جا دارد از طریق مراجع قضایی و قانونی ذی صلاح نسبت به این موضوع سریعاً رسیدگی شود تا مدیران این شرکت فرابورسی نسبت به تهدیدات خود مسئول بوده و در مقابل قانون پاسخگو باشند.

با این حال سریال ابهامات مجموعه بهشت پارس به همین جا نیز ختم نمی شود و آنچنان زیاد و ادامه دار است که همچون مثنوی 70 مَن بوده و در قالب یک گزارش نمی گنجد. از این رو در گزارش های بعدی، رسیدگی و بررسی به این نکات مبهم ادامه خواهد یافت؛ همانطور که این پیگیری ها در خصوص ابهامات موجود بر سر سایر شرکت ها نیز انجام شده است.

در پایان گفتنی است بورس نیوز در راستای رسالت خبری و حرفه ای خود این موضوع را تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری خواهد کرد و در مقابل وضعیت شرکت های دارای اطلاعات مبهم سکوت نخواهد کرد تا شاید از این طریق بتوان از تحمیل ضررهای بیشتر سهامداران و سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه جلوگیری به عمل آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
چه مملکتی داریم. ای........................
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
سپاس فراوان بر دست اندرکاران گرامی بورس نیوز. امیدواریم در مراجع قضایی با چنین شرکتهایی که گستاخانه هر چه میخواهند با سرمایه مردم میکنند اقدام و برخورد مقتضی انجام گرفته تا درس عبرتی برای دیگر شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرابورس باشد.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
سپاس فراوان بر دست اندرکاران گرامی بورس نیوز. امیدواریم در مراجع قضایی با چنین شرکتهایی که گستاخانه هر چه میخواهند با سرمایه مردم میکنند اقدام و برخورد مقتضی انجام گرفته تا درس عبرتی برای دیگر شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرابورس باشد.
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
والا اونجور که ما یادمون میاد سهام این شرکت قرار بود به قیمت 5500 ریال به صورت بلوکی معامله بشه. تو آرشیو خبری خودتونم هست!
بعدش نمیدونیم چجور شد یهو در حالی که همه خوش و خرم تو صف خرید واستاده بودن نماد رو بردن تو بازار توافقی (مثل 13 تا شرکت دیگه) که توی آرشیو خبری خودتونم موجوده که این کار کاملا غیرمنطقی و اشتباهه.
بعدش سهام داراش یه نامه فرستادن که آقا این سهام باحالیه به خدا. نکنید این کارو ولی هیچ اتفاقی نیافتاد. مدارکشم تو ارشیو خبری خودتون موجوده!
خلاصه انقد صف فروش شد که از 3300 رسید به 1000 ریال.
نه عزیزم. برید ببینید مشکل کجاست. راستشو میگید تهدیداتشو منتشر کنید!! چرا یه طرفه به قاضی میرید و هیزم میریزید تو آتیشی که داره سهام داراشو میسوزونه؟!؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
مناسب بود که تهدید ی بوده توسط نامه یا تلفن که همه چیز قابل انتشار است آنراهم
منتشر میکردید ازتکذیب وتایید نوشته ها بعداز سالها خسته کننده است
بهلول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
اصلاً به رسالت خود وفادار نیستید چرا در باره بیمه دانا چیزی ننوشتید چرا الان نمی نویسید ! چرا در باره سهام عدالت مردم را روشن نمی کنید چر ادر مورد ورود سهام عدالت به شرکت بیمه دانا نمی نویسید ! چرا در مورد اعضاء هیات مدیره شرکتهای سهام عدالت که در اختیار یک گروه اختاپوسی است نمی نویسید ! حداق بنویسید بعضی از این حضرات هریک در چند شرکت عضو هستند و دریافتیهای خود را چگونه و برای چه مصرف می کنند .
محمد منش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
اما این رفتار رو خوب می بینم

میدانید چطور نزول کرد!؟

همان بازی بازار پایه


من جای صاحب شرکت بودم، در یک شجاعت مثال زدنی (مثل آقای پهلوان رییس پدیده شاندیز) سهام شرکت را از بورس خارج می کردم و در بیرون می فروختم

باور کنید اگر پدیده شاندیز سهامش در بورس بود الان 800 تومان هم خرید و فروش نمیشد.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
جناب بورس نیوز، چرا یه طرفه به قاضی میرید. شرکت آینده سازان بهشت پارس در نامه به سازمان بورس نوشته اگر ابهامی وجود دارد، اعلام کنید تا برطرف گردد، وگرنه حق شکایت را برای خود محفوظ میدارد. ضمنا سازمان بورس نهایت کم لطفی را به این شرکت را داشته و بدون دلیل (و صرفا به دلیل افزایش قیمت سهم در بازار) آن را به بازار توافقی ارسال کرده است. وگونه صورت های مالی تهیه شده توسط شرکت، توسط حسابرس بررسی شده و نظر مشروط ( و نه عدم اظهار نظر) اعلام شده است. شما هم بهتر است ابتدا اندک تحقیقی در خصوص ماجرا انجام دهید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
با این حال تشکر از بورس نیوز که شاید همین مسایل... بزرگ را نیز نمایان و ملت ایران را بیدار سازد
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
با سلام
جناب بورس نیوز لطفا بدون اطلاع خبر قرار ندهید.

متن نامه شرکت به شرح زیر بود:

جناب آقای بیگزاده
سلام و علیکم
خواهشمند است دلیل توقف نماد شرکت آینده سازان بهشت پارس، نماد آینده 1 در ساعت 12:22 مورخه 18/06/1393 و ادعای ابهامات موجود در اطلاعات شرکت را سریعا اعلام فرمایید تا رفع ابهام گردد. چنانچه آن مقام ناظر به جای نظارت، دخالت در امور شرکت بهشت پارس را کماکان ادامه دهد، مدیریت شرکت علی رغم میل باطنی خود، مجبور است جهت مطالبه حقوق سهام داران عزیز و مظلوم شرکت، به مراجع قضایی شکایت خود را اعلام نماید.

==========
با توجه به سابقه قبلی عملکرد سازمان در مورد شرکت این نامه ولو تهدید امیز بنظر بجا و منطقی بود.
نیکوزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
سایت محترم
در بورس ده ها شرکت حبابی وجود دارد که حتی به بازار توافقی هم تبعید نشده اند.
شما به سهمی گیر دادین که دارد به اندازه ارزش اسمی معامله می شود. این شائبه به وجود می آید که چون به بورس اعتراض کرده شما اینقدر آتشی شده اید. خوب است بی طرفی خود را حفظ کنید. تا متهم به تملق گویی سازمان نشوید. بورس هم در خصوص این سهم به دلایلی کم لطفی می کند اگر برخورد یکسان بود کسی ناراحت نمی شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
تا وقتی که سازمان بورس با آنها مماشات می کند هیچ کدام از گزارشات و اطلاعات داده شده به بورس قابل اتکا نیست. به طور مثال پیش بینی سود بیش از نود در صد شرکتها تا آخرین ماههای سال مالی آنها افزایشی است و یکباره کاهشی و بعضا هم زیان ده می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
ما سهامداران بهشت پارس تنها قربانیان مماشات سازمان بورس با این اقا هستیم تو مجمع اقا گردن کلفت میاره تا کسی حرف نزنه بعد در حالیکه شرکت پول نداره خودش به شرکت زمین میفروشه بهره 28 درصد میگیره تنها کاری که سازمان کرده اومده 50 سهام شرکت را بلوکه کرده اگه سازمان کاری نمیخواد بکنه بیاد سهام این اقا را ازاد کنه تا لاقل شرش از شرکت کم بشه
مسلم کمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
آقا باید قبول کنید یه سری نمی خوان این شرکت پا بگیره تا میاد حرکت کنه با گرز میزنن تو سرش بره پایین تر این وسط هم سهامدار بیچاره داره له میشه
تو جنگ فیل ها علف ها له میشن بورس نیوز هم جهت دار نوشته خوب برو دفاع طرف مقابل هم از متنت بیار
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
شاید پورسانت شما به موقع نرسیده که این چنین نظر میدهید،شرکتهایی هستند که صد بار بدتر از این بر سر سهامدارهاش آوردند ولی آب از اب تکان نخورده.
saman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
اگه خیلی دلسوز مردم هستین برید حسینا رو کنکاش کنید که قبل مجمع تو کدال اطلاعات ناامید کننده داد همه فروختن خودشون جمع کردن بعد وقتی بسته بود اطلاعات اصلی درز کرد تا الان دارن خودشون جمش می کنن
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
سايت محترم بورس نيوز
لطفا تحقيقات مصرانه اي را هم در خصوص شركتهاي كف و تولي پرس آغاز كنيد
سهامدار عمده اين دو شركت طي چهار سال و با يك برنامه ريزي دقيق اين دو شركت را تبديل كرد به دستمزدكار خود و تمامي راهها را بر اين دو شركت بست
بله اين فرد حالا كه اين دو شركت رو به اين روز درآورده خيلي راحت ميتونه با استفاده از امكانات ايد دو شركت هر سال سه تا پنج برابر پولي كه ميگذاره واسه توليد دستمزدي، سود كسب كنه و يك قرون هم به سهامدارهاي بدبخت نده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
اقای بورس نیوز بی طرفیتان به همه ثابت شد...
کوروش کبیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کلا" سازمان بورس در اجرای حمایت از سرمایه گزاران این شرکت رو از بورس اخراج و زیان سهامداران رو از میران آن استیفا نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
دمش گرم رئیس شرکت . چرا باید نماد ببندن اگه به احقاق حقوق سهامدارن اهمیت میدهید چرا نماد شپنا را نزدیک به یک سال بسته اید ؟ و پول مردم را بلوکه کرده اید؟ چرا سال گذشته قصد داشت در سود تقسیمی شبندر اخلال ایجاد کنه و میگفت باید 10 % سود تقسیم کنه و آقای نامور مدیر عامل شبندر قبول نکرد و سود بیشتری تقسیم کرد .
lمرتضی گلستان
-
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
ا قای بورس هوای ما رو داشته باش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
اتفاقا" نامه شرکت به سازمان بورس بسیار هم منطقی بوده و نمی توان هیچگونه تهدیدی را از آن برداشت کرد اما اینکه اطلاعات لازم را به بورس ارسال نکرده اند چیز دیگری است که باید به آن رسیدگی شود ولی نباید این موضوع را با تفسیر سلیقه ای از متن نامه شرکت , آن را به چاش کشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
ببخشید مگر شرکتها در بازار توافقی ملزم به ارائه اطلاعات هستند؟ مگر سازمان در قبال اطلاعات مسولیت داره؟ شرکتهای توافقی فقط و فقط در زمان مجمع متوقف میشوند حالا این نماد این شرکت رو بخاطر اطلاعات حسابرسی شده بستند کار سازمان صد در صد غیر قانونی هست واقعا برای بورس نیور متاسفم که این گونه سوادشو به رخ میکشه
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
به نظر من ایراد اصلی از سازمان بورسه. اونه که داره با این شرکت بد رفتار میکنه.
سهامداران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
این کار سازمان نظارتی بورس به صورت موردی است و باید دید این شرکت چه مشکلی برای سازمان بورس ایجاد کرد، باید بگویم از این شرکتها که حقوق سهامداران خرد را پایمال میکنند خیلی زیاد است
لازم به نامبردن نیست یک مثال بزنم شرکت با سود انیاشته بعد از مجمع و دروغ در تقسیم سود به نصف قیمت باز شد و مدتها به سهام شرکت اجازه رشد ندادند بنده چند بار با این سازمان نظارت تماس گرفتم و جواب دادند کار این شرکت درست است حتی برای سازمان مدرک و دلیل آوردم ولی باز حرف خودش را زد .
سرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
شرکت حق داره بورس حق نداره نماد شرکت رو به بهانه حمایت از سهامدار طولانی مدت ببنده اینطوری که بپول سهامدارا بلوکه میشه و بدتر متضرر میشن
یزدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
بعضی از شرکتهای تولیدی الیاف والیاف مصنوعی وپلی اکریل سالهاست با توجه به فعالیت وسود اوری همان 100 تومان هستند! در بورس متاسفانه بعضی از سهامداران وشرکتها بشدت اسیب واین اسیب باعث کاهش سرمایه و..... انان گردیده است ایا 20 سال انتظار وصبوری کردن زمان کمی است؟ امیدواریم کمی هم...........................................
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
بورس نیوز عزیز این قصه سر دراز دارد. الانم فقط بخاطر لج و لجبازی باید از حق سهامدارا دفاع کنن. خدا پشت و پناهشون.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
با سلام
مدیران این شرکت حق دارند شکایت کنند.مملکت یک بام و دو هوا که نمیشه.
چرا سازمان جلوی معاملات غیر قانونی پدیده را نمی گیرد؟؟؟؟؟مگر پدیده سهامی عام نیست؟ چرا پس معاملاتش را در بازار فرابورس ایران انجام نمی دهد؟ ؛طبق قوانین خودتان الان باید معاملات پدیده در بازار فرابورس انجام میشد و به اندازه یک دهم آینده هم کارشناسی میشد.
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
سلام بورس نیوز من فایل صوتی تهدیدات عابدینی تو مجمع رو از دوستانم گرفتم!!
به صغیر و کبیر رحم نمیکنه!.. رو با خاک یکسان کرد.
فایلش فروشیه اگر خواستی بسمه الله!!(جدی)
مدیر سایت
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
  سلام فایل صوتی  
را ارسال فرمایید 
بورس نیوز 
حسین
ROMANIA
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
متاسفانه با تصمیم خلق الساعه این شرکت را بدون اعلام قبلی به بازار توافقی برد و باعث ضرر سنگین سهامداران از همه جا بی خبر شد.امیدوارم پاسخگوی اعمال خود باشد
دانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
زیان آینده درمقابل بیمه دانا که چیزی نیست بیمه دانا رو 2600 با احتساب زمینهای لویزان به مردم فروختند از اون موقع ولش کردند فی امان الله ایم مروم بدبخت چکار کنند وبه کجا مراجعه کنند برای احقاق حقوقشان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
زیان آینده درمقابل بیمه دانا که چیزی نیست بیمه دانا رو 2600 تومان با احتساب زمینهای لویزان به مردم فروختند از اون موقع ولش کردند فی امان الله حالا مردم بدبخت چکار کنند وبه کجا مراجعه کنند برای احقاق حقوقشان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
چرا نظر منو تغییر دادین؟؟؟؟؟؟ معلوم شدخبرهاتونو به نفع سازمان مینویسین! چرا وقتی از سازمان انتقاد کردم نظرمو طوری تغییر دادین که انگار دارم از شرکت انتقاد میکنم و از سازمان تشکر کردم! واقعا که....