بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۴
در راستای جلوگیری از خام فروشی نفت انجام می گیرد:

مذاکرات "شاوان" با شرکت های پتروشیمی

شرکت پالایش نفت لاوان در حال پیگیری مذاکرات خود با شرکت های پتروشیمی در راستای فرآوری نفت خام و جلوگیری از صادرات نفت خام به کشورهای خارجی می باشد.
کد خبر : ۱۳۶۱۱۰
نویسنده :
محمدآموخته
شرکت پالایش نفت لاوان در حال پیگیری مذاکرات خود با شرکت های پتروشیمی در راستای فرآوری نفت خام و جلوگیری از صادرات نفت خام به کشورهای خارجی می باشد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: صادرات محصولاتی از جمله نفتای سنگین منجر به افزایش سودآوری شرکت های پالایشی می گردد و برهمین اساس شرکت پالایش نفت لاوان نیز در حال پیگیری مذاکرات خود با شرکت های پتروشیمی در راستای فرآوری نفت خام و صادرات آن به کشورهای خارجی می باشد.

محمدعلی دادور خاطر نشان کرد: تیر ماه سال جاری مجوز صادرات محصولات نفتای سنگین تولیدی شرکت پالایش نفت لاوان از سوی شرکت ملی پالایش و پخش اخذ شده و اولین محموله صادرات نفتی شرکت مذکور نیز به میزان 35 هزار تن با احتساب نرخ فوب خلیج فارس به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر گردید.

وی در خصوص تأثیر صادرات محصولات نفتای سنگین "شاوان" در افزایش سودآوری شرکت فوق افزود: سودآوری حاصل از صادرات اولیه محصولات نفتای سنگین مبلغ قابل توجهی برای شرکت ها نبوده و اکنون با این اتفاق ارسال این محصول منجر به تغییر مسیر توسعه اقتصادی کشور و افزایش سودآوری شرکت های پالایشی خواهد شد.

دادور با اشاره به اخذ مجوز سایر شرکت های پالایشی در صادرات محصولات نفتای سنگین تولیدی گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز مجوز صادرات محصولات فرآوری شده را دریافت کرده است که این امر باعث جلوگیری از خام فروشی نفت ایران به کشورهای وارد کننده می گردد.

وی با اشاره به اینکه همچنان نرخ نفت خام تحویلی به مجتمع های پالایشی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش اعلام نشده است افزود: با اعلام قیمت نهایی نفت خام تحویلی به مجتمع های پالایشی و همچنین فروش فرآورده های تولید شده منجر به تعیین تکلیف در صورت مالی شرکت های مذکور می گردد و در نهایت شاهد بازگشایی نماد شرکت های پالایشی در بازار سهام خواهیم شد ولی تاکنون هیچگونه ابلاغیه ای به مجتمع های پالایشی اعلام نشده است.

دادور در پایان گفت: شرکت پالایش نفت لاوان در عملکرد 6 ماهه خود از آمار قابل قبولی برخوردار می باشد ولی از لحاظ مالی همچنان پیگیر موضوعات متعدد در راستای بهبود شرایط فعلی شرکت می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
جناب دادور چرا تا قبل از مجمع پیگری مطالبات و برداشت غیر قانونی به قول خودتان سهم 26درصد صندوق توسعه ملی نبوده اید و همچنین چرا طی یک سال شفاف سازی نکردید . و گزارش برداشت 380هزار میلیارد از حقوق سهامداران را به اصلاع سهامدارران نرسوندید و مجمع برگزارکردید.
سيروس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
با توجه به اعلام اقاى دادور در مورد عدم تعيين خوراك پالايشى ها توسط شركت ملى پالايش و توقف نماد هاى شركت هاى پالايشى و بلوكه شدن دارايى سهامداران حقيقًى و ضرر وزيان انها بايد پرسيد گناه سهامداران كه با تبليقات دولت تدبير واميد در بورس سرمايه گذارى كرده اند چيست وچرا بايد به دليل عدم تصميم سازى در وزارت نفت وشركت ملى پالايش متحمل زيان شوند . چرا رسيدگي و تصميم سازى نشده است .
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
شرکتی که با سرمایه سهامداران چنین میکند و حسابهای خود با صندوق توسعه ملی را از حقوق سهامدارانی که برخا 70% با خرید سهام شاوان هم اکنون در ضرر هستند تامین میکند، و آن هم بدون اطلاع رسانی و شفاف سازی قبلی دیگه برای من نوعی که تا حالا سهامدارش بودم اعتباری نداره و به محض گشایش از اون خارج میشم. این نوع عملکردها باید بصورت قانونی پیگری بشه