بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
کد خبر : ۱۳۶۱۴۳
خبرگزاری ایرنا:برخی از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کرده اند که در آن نحوه برخورد با کشف حجاب در وسایل نقلیه، پوشش نامناسب زنان در انظار عمومی و نیز واحد های مسکونی که ماهواره نصب کرده اند، مشخص شده است.

این طرح که در جلسه علنی 17 مهر مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد ' صیانت از حریم عفاف و حجاب' نام دارد و به امضای 36 نماینده همچون روح الله حسینیان، حسین نجابت، غلامرضا مصباحی مقدم، مهرداد بذرپاش، ابراهیم کارخانه، زهره طبیب زاده، فاطمه آلیا، نیره اخوان بیطرف، لاله افتخاری و حسن کامران رسیده است.

در یکی از مواد این طرح از نیروی انتظامی خواسته شده با بکارگیری نیروهای زن آموزش دیده در انظار و امکان عمومی به بانوان فاقد حجاب شرعی تذکر بدهد و زنانی که با پوشش غیرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جریحه دار می کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره های آموزشی و سپس محکوم به پرداخت جریمه نقدی از دو تا ده میلیون ریال کند.

در ماده یک این طرح هم آمده است ' چنانچه راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه اقدام به کشف حجاب، روزه خواری، مزاحمت برای نوامیس یا حرکات غیرمتعارف خلاف عفت عمومی' کنند باید یک میلیون ریال جریمه شوند و در صورت تکرار علاوه بر 10 نمره منفی، وسیله نقلیه به مدت 72 ساعت توقیف می شود.

طبق ماده پنج این طرح، اشتغال به کار بانوان در واحدهای صنفی باید با رعایت حرمت آنها و پرهیز از اختلاط با مردان و در ساعات متعارف یعنی 7 صبح تا 10 شب باشد.

عدم رعایت از این ماده تخلف صنفی محسوب می شود و واحد صنفی متخلف از طریق نیروی انتظامی به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه تعطیل خواهد شد.

مشاغل پرستاری، پزشکی و مهمانداری هواپیما از شمول این ماده خارج است، ضمن آن که خاطرنشان شده اشتغال در ساعات شبانه برای مشاغلی که به خدمات بانوان نیاز دارند با دریافت مجوز از اماکن نیروی انتظامی مجاز است.

نمایندگان امضا کننده این طرح در ماده 7، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره را ممنوع کرده اند و مرتکب را در مرتبه اول محکوم به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار مشمول حبس دانسته اند.

مدیران ساختمان ها هم موظف هستند نسبت به جمع آوری تجهیزات مرکزی غیرمجاز ماهواره اقدام و به ساکنین تذکر کتبی بدهند.

در صورتی که تا یک ماه پس از تذکر به ساکنان اقدامی صورت نگیرد ، مدیر ساختمان باید موضوع را به نیروی انتظامی گزارش کند. عدم تذکر به ساکنان آپارتمان ها و یا عدم ارسال گزارش به نیروی انتظامی موجب محکومیت مدیر ساختمان به جزای نقدی خواهد شد.

در ماده دو این طرح با استناد به بندی از قانون تخلفات اداری که مجازات هایی برای کارکنان دستگاه های اجرایی در صورت رعایت نکردن حجاب اسلامی در نظر گرفته، تاکید شده است که هیات های رسیدگی به تخلفات اداری متخلفان را به توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی محکوم خواهند کرد و در صورت تکرار، خاطیان به کسر حقوق و فوق العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر تا یک سوم از یک ماه تا یک سال محکوم می شوند.

البته در تبصره آمده است که این قانون مانع از تعقیب کیفری خاطیان نخواهد شد.

طبق ماده سه این طرح تمامی دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند که ورود و حضور بانوان مراجعه کننده با رعایت حجاب شرعی باشد.

درآمد ناشی از اجرای این قانون در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت تا صرف برنامه های آموزش و تبلیغ حجاب و عفاف شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تکنیکال بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
ببین کسری بودجه که هیچ نبود بودجه باعث میشه که دس به چه کارهائی برنن
ناشناس
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
تشکر می کنیم که داعشی عمل و برخورد نمی کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
بنده ماهواره ندارم و ان را مضر جهت تربیت فرزندانم میدانم
اما اینگونه قوانین فقط بی اعتنایی ودور شدن قشری از مردم را از مسئولین موجب میشود

باید راهکار حکیمانه جذب حداکثری همیشه در ذهن ونیتمان ودر رفتار وکردارمان نمود کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
الان همه چيزه كشور مادرسته فقط حجاب ايراد داره
يه نگاه به نماينده هايي كه طرحو فرستادن بندازين همه دارو دسته احمدي نژاد
به جاي اينكه فكر كارو مسكن مردم باشن با راي مردم نشستن چيكار ميكنن
محمد
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کی احمدی نژاد دغدغش حجاب و ماهواره بود؟ اتفاقا حرف احمدی نژاد هم همین بود که : "مگر مشكل كشور ما تار موي جوانان است"
امیر
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
اون حرفا رو وقتی میزد که نیاز به کسب رای داشت وگرنه که دیدیم بعدش چه به حال و روز مردم اورد با اون چپاولش
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
در تمام این سال ها که مجلس بدون در نظر داشتن حقوق شهروندی برای مردم تعیین و تکلیف نمودند و پیرو هیچ قانون اسلامی وقرآنی درباره حجاب و نماز روزه و استفاده از اموال شخصی که هیچ ضرری به کسی نمیزند جز دخالت در حریم خصوصی مردم و بدبین کردن مردم نسبت به نظام هیچ فایده ای ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
ایا برای رد گم کنی این کار ها انجام میشود مگر زمان بزور شلاق وچماق مردم را وادار بمشروب خواری میکردند ویا دزدی ومنکرات غیر اخلاقی وحلا باین روش چه کسانی ماهواره را وارد کردند در زمانی که بفرض از کنارک به تهران نمی توانستید یک کیلو چای بیشتر بیاورد ماموران نیروی انتظامی فوری بعوان قاچاق اضافه را ازدست شما میگرفتند سواری باید تک سرنشین بود سواری های مسافر کش جریمه میشدند حالا ماشین های تک سرنشین باید تاوان ان روز ها را با خری طرح بدهد ایا طرحی ریخته شد که مضرات نداشته باشد فقط بدیگران نگوید چکار بکنند در خلوت خودتان فکرکنید شما دراین مدت برای رضای خداوند چکار کرده اید وجکار میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
جوک خنده داری بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
به نظرم طرح خوبی است.
اینها همه مشکلات جامعه رو حل کردند حالا دارند برای این کار هم قانون می گذارند
البته سر مردم و گرم می کنند به این کارهای صد من سی شی بعد سه هزار سه هرار تو این مملکت گم میشه نه یه نماینده نه یه مسئول هیچ کس آخ نمیگه
خجالت بکشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
برای فقر و بیکاری واعتیاد وسونامی طلاق هم برنامه دارن؟یا این چیزا مهم نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
فک می کنین با این روش مشکل حله!!!!!! کله گنده هاش هر کاری بخوان می کنن،به جاش یه فکری برا فسادای مالی کنین پول کم اوردین دیگه.اینم یه روش پول جمع کردن از مردم بدبخته طرح های موتور بگیری و.........جوابگو نیس قدیم مالیات سر مردم خالی میکردن حالام....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
جناب بورس نیوز
منظور آقایان از درآمد!!! ناشی از اجرای این قانون! چیست؟
اگر درآمد مورد نظر کافی نبود آیا این قانون! در مورد مردان هم اجرا خواهد شد؟!
آیا آقایان فکر می کنند که نماینده! واقعی مردم هستند؟
آقایان یه خورده بیشتر در مورد مشکلات واقعی مردم دقت کنند. شاید همین کشف حجاب!! رضا شاهی! ناشی از همان مشکلات باشد.
آقایان نماینده محترم یا ما باید با شما همراه باشیم یا شما با ما. شما که همراه ما نیستید! لااقل سرعتتان را یه خورده پایین بیاورید تا ما هم به شما برسیم!
جناب بورس نیوز از صداقت شما سپاسگذارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
بهتر است براي عابران پياده متخلف نيز كه از پل عابر پياده عبور نكرده و كساني كه زباله روي زمين مي ريزند هم برخورد شود كه البته اين دو مهمتر است
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
ما نماینده با افکار عهد قجری نخواهیم چکار کنیم ؟
آزادی کجاست ؟ منظورم میدان نیست !!!!
امير
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
خب خودتان راي داديد حالا بايد تاوانش هم بدهيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
اعدامشون کنین بره همه راحت شن
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
دولت بايد به فكر نون شب مردم باشه كه نيست نه جمع آوري ماهواره گرسنگي باعث فساد و خود فوشي و هزار .....................................................ميشه
کریم حمیدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
بورس نیوز عزیز به نظر می رسد ارزان شدن قیمت نفت بودجه دولت را دارد پایین می اورد که بفکر منبع در امد افتاده اند هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم واقعا من از این طراحان که وکلای ما هستند تاسف می خورم حجاب را نمیشود با جریمه درمان کرد با ید فرهنگ وارداتی را که عده ای را ازخود بیگانه کرده است جنگیدمن فکر می کنم هر چیزی را که از دست رس مردم با زور دورکنند بیشتر به ان چیز کشیده میشوند وقتی که صداوسیما حرفی برای گفتن ندارد واگر شما به سریالها از جنگی گرفته تا انتظامی نگاه کنید می بییند که بیشتر داستان در دست بازیگران زن است یعنی ما این جا مرد نداریم ادارات وسازمانها وحتی مغازه ها را زنان ازدست مردان گرفته اند به این دوستان باید گفت که بیا مسئله بیکاری را درست کن وببین چرا در یک خانواده هم زن شاغل است وهم مرد معلوم است که حجاب این میشود در قدیم مرد نان اور خانه بود وزن در خانه به تربیت بچه ها میرسید ونمیگذاشت که بچه هادست از پا خطا کنند ولی حالا پدر ومادر صبح از خانه بیرون می روند وبا تلفن همراه با بچه هایشان در تماس می باشند البته من یک پیشنهاد دارم که بجای اینکه ما بیایم جریمه به حجاب وماهواره ببندیم بیایم بچه هارا تا سن هیجده سالگی از داشتن تلفن همراه منع کنیم وهر خانواده فقط یک شاغل داشته باشد فرقی ندارد مرد خانه ویا زن خانه یکی باید به تربیت بچه هابرسد ودر این صورت است که دیگر نیازی به حجاب جریمه ببنداند که موجب خنده شود اگر از هرکدام از ما پرسیده شود چرا نماز می خوانی خواهیم گفت که چون پدر ومادر ما نماز خوان بودند واینگونه است که شخص تربیت شده وغرت دار خواهد شد فرقی ندارد که زن باشد یا مرد اگر درانها غرت وجوداشته باشد هرگز خود را در انظار عمومی به حراج نخواهد گذاشت زیرا فردی اگر از بچه گی بالای سرش بود وچیزی به نام غرت را به او اموخته استواما راجع به ماهواره که این باید به عهده صدا وسیما باشد که با برنامه های جذاب بتواند با دشمنی به نام فرهنگ وارداتی مبارزه کندهمانطور که می دانید انسان یک موجود انتخاب گر است سوالی که دارم این است که اگر برنامه های صدا وسیما خوب پربار باشد ایا کسی خوب را به بد ترجیع می دهد
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
در کره شمالی هم از اینگونه مجازاتها هست نگران نباشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
عجب قانون بکریه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
هر کاری بکنین مردم هم راه خودشونو میرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۴
36 نماینده همچون روح الله حسینیان، حسین نجابت، غلامرضا مصباحی مقدم، مهرداد بذرپاش، ابراهیم کارخانه، زهره طبیب زاده، فاطمه آلیا، نیره اخوان بیطرف، لاله افتخاری و حسن کامران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲
پیشنهاد میشود باطرح تردد زوج وفرد خانم ها وآقایان در در شهر مشکل بدحجابی را حل نماید و باطرح معروف حمله گازنبری ماهواره ها را.
ناشناس ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
این طرح کارشناسی شده نیست ؛ ضمنا از خیلی عملکردهای یک بام و چند هوایی عده ای رو لج افتادن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
این دولت بیکار کارهایی که در اولویت هست که انجام نمیده از زمانی که آمده گیر داده حجاب خانوما ماواره ها برو فکر نان کن که خربوزه آ.... است هر طرحی که میزارن برای قشر ضعیف جامعه هست.... که پیاده می شه.....
ساسان
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۲
يك كم تامل بد نيست . در بالانوشته طرح نماينده هاي مجلس و انتخابات مجلس از انتخاب ريس جمهور و دولت مجزاست . عزيز يكم شم سياسي نداري لا اقل كامنت نزار مجبور كه نيستي - كامنت هارو بخون تا 4 كلام يادبگيري آفرين
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
از فرداي اين طرح كسي ديگه مدير ساختمون نمي شه . !! مگه مغز خر خورده كه اينهمه مسوليت رو هم قبول كنه و هم جزاي نقدي بده!!!!
مدیر سابق ساختمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۴
آگهی سلب مسئولیت .باتوجه به طرح حکیمانه ومتفکرانه ماده 7 نماینده گان محترم مجلس .اینجانب ازمدیریت ساختمان 12واحدی به آدرس ........................... استئفائ داده و درصورت رویت موارد مطروحه هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرم و لذا منبعد ساختمان فوق الذکر مدیر نداشته وهمسایگان شخصا مسئول اعمال خود می باشند.