بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت پس از 44 روز

معاملات امروز بازار سهام در آخرین هفته مهر ماه در حالی آغاز شد که در روز پایانی معاملات هفته قبل بازار سهام نیم نگاهی به مذاکرات ایران با گروه 1+5 داشت.
کد خبر : ۱۳۶۳۳۱
نویسنده :
کیوان فر
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.07.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 52 واحد رشد به رقم 52986 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 79 واحد افت عدد 142080 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 37 واحد افزایش به رقم 72016 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رمپنا" با 52 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 64 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افت به رقم 826 واحد رسید.

در این شرایط امروز "حسینا" با 0.38 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "زاگرس" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1217 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 723 میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، معاملات امروز بازار سهام در آخرین هفته مهر ماه در حالی آغاز شد که در روز پایانی معاملات هفته قبل بازار سهام نیم نگاهی به مذاکرات ایران با گروه 1+5 داشت.

گرچه در این دور از گفتگوها هم نتیجه ای حاصل نشد تا تیم مذاکره کننده دست خالی به کشور باز گردند. البته در شروع دیدارها وزیر امور خارجه کشورمان آب پاکی را روی دست همه ریخت و بر عدم امکان حصول نتیجه قطعی در این دور از مذاکرات تأکید کرده بود تا کسی به این دیدارها دل خوش نکند. گرچه در مجموع فضای حاکم بر مذاکرات مثبت بود تا همچنان خوش بینی ها به حصول توافق تا آذر ماه امسال وجود داشته باشد.

برهمین اساس آغاز معاملات امروز به دور از هیجانات بود و کلیت مثبت شاخص کل توسط نمادهای "رمپنا"، "حکشتی" و نیز "خودرو" رقم خورد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع:

"رمپنا": این نماد تجهیزاتی که در صعود شاخص کل بیشترین تأثیر مثبت را اعمال کرد، امروز با صف میلیونی خریداران همراه بود؛ گرچه در اواسط روز این صف واگذار گردید و سهم برای مدتی متعادل شد. با این حال در پایان معاملات نیز حدود 1.8 میلیون تقاضای خرید برای سهام "رمپنا" بدون پاسخ ماند. علت این اقبال به سهم مذکور افت های اخیر قیمت این سهم بود که واکنش تکنیکی را در روند قیمتی آن موجب شد.

"خپارس": این نماد خودروساز امروز با توقف نماد مواجه شد و طبق پیگیری ها تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم علت این توقف نماد بوده و به احتمال زیاد طی روزهای آتی شاهد بازگشت این نماد به تابلوی معاملات خواهیم بود.

"آینده": این نماد فرابورسی که از سال گذشته به بازار پایه توافقی منتقل شد، پس از توقف 40 روزه با نوسان قیمتی حدود هشت درصد مثبت معاملات خود را از سرگرفت و این در حالی است که ابهامات آن پیرامون نحوه شناسایی سود شرکت اصلی و صورت های تلفیقی آن همچنان پابرجا بوده و شفاف سازی دقیقی پیرامون آن صورت نگرفته است.

"صنعت بانکی": بانکی ها معاملات سهام خود را در حالی با روند منفی قیمت سهام خود پیگیری کردند که کاهش نرخ سود بانکی به صورت رسمی در دستورکار شورای پول و اعتبار قرار گرفت که این اقدام در راستای کاهش نرخ تورم صورت گرفته است.

"حسینا": این نماد پرحاشیه بازار هم امروز تحت تأثیر پایان زمان مهلت پذیره نویسی حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه در روز جاری قرار داشت و در پایان معاملات نیز صف خریداران در نماد "حسینا" به چشم می خورد. به نظر می رسد با توجه به توقف نماد حق تقدم این شرکت فرابورسی بازهم شاهد عرض اندام و آغاز مجدد بازی های قیمتی برای سهام مذکور باشیم.

"سمگا" و "وگردش": این دو سهم نیز این روزها همانند دو قلوهای به هم چسبیده شده و رفتاری مشابه یکدیگر را از خود به نمایش می گذارند. بطوریکه هر دو نماد مذکور با پایداری صف خرید سهام معاملات روزانه خود را به پایان رساندند.

البته امروز بانک گردشگری از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام جهت تصویب اساسنامه مصوب شورای پول و اعتبار بانک مرکزی در پنج آبان ماه امسال نیز خبر داد.

و در پایان هم جا دارد از تلاش های بی دریغ شاخص کل تشکر ویژه داشته باشیم؛ چراکه پس از 44 روز تلاش بالاخره توانست در کانال 72 هزار واحدی تثبیت شود و روند حرکتی روزانه خود را بالای مرز مذکور به پایان رساند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
پس گزارش داغ داغتون از فولاد آلیاژی چی شد ؟ !!