بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: با تلاش های صورت گرفته ، این استان در آینده ای نزدیک به یکی از مراکز مهم انرژی کشور تبدیل می شود.
کد خبر : ۱۳۶۴۷۰
به گزارش ایرنا سید محمد احمدی شامگاه یکشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در شیراز بیان کرد: امروز صنعت نفت و گاز یکی از صنایع مهم رشد و پیشرفت هر کشور است که استان فارس در این زمینه از آینده ای درخشانی برخوردار است.

وی افزود: اگرچه فارس در گذشته قطب کشاورزی کشور بوده اما هم اینک این استان در عرصه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در حال رشد و توسعه است.

احمدی اظهار داشت: هم اکنون در جنوب استان دو پالایشگاه گاز وجود دارد که 42 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی صنایع هفت گانه پتروشیمی در مناطق غربی و شرقی استان در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

احمدی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن پیشرفت ها و توانمندی ها و بررسی مسائل مربوط به هر صنعت، زمینه رشد و شکوفایی صنایع مختلف کشور را فراهم می کند.

وی با اشاره به نهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در فارس عنوان کرد: امیدواریم این نمایشگاه نقطه اتصال بین صنعت، دانشگاه، بخش خصوصی و دولتی باشد و مردم بتوانند پیشرفت های جوانان و دانشمندان در عرصه نفت و پتروشیمی کشور را مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس نیز گفت: استان فارس قابلیت های منحصر به فردی در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری، پزشکی و نفت و گاز دارد.

عبدالناصر اسکندری با بیان اینکه حدود 75 در صد گاز کشور در استان فارس تولید و توزیع می شود، افزود: وجود صنعت نفت و گاز در استان فارس مزیت بسیار مناسبی در جهت پیشرفت است.

وی بیان کرد: دانشگاه های بسیار خوب و توانمند و همچنین تولیدکنندگان بسیار مجربی در استان فارس داریم که باید از ظرفیت وجود این دو در کنار یکدیگر برای صدور فناوری به خارج گام برداریم.

اسکندری اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه ها موتور محرکه صنعت در بخش های مختلف اقتصادی باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر