بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
قیمت نفت برنت که تعیین کننده قیمت فروش بخش عمده ای از نفت های جهان است، تا مرز 83 دلار در هر بشکه سقوط کرده که این امر احتمال کاهش تولید نفت از سوی اوپک برای اولین بار از سال 2008 را افزایش میدهد.
کد خبر : ۱۳۶۴۸۶

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از ایتارتاس، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر روز پنجشنبه با 0.1 درصد کاهش قیمت به 82 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید.

طی سه ماه گذشته قیمت نفت برنت از 108 دلار و 77 سنت در هر بشکه 24 درصد کاهش یافته است.

نشست وزرای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) قرار است 27 نوامبر در وین برگزار شود تا درباره کاهش تولید مذاکره و برای متوقف کردن روند نزولی قیمتها و بازگرداندن آن به محدوده 100 دلار در هر بشکه تلاش کنند.

تحلیلگران می‌گویند عرضه روزانه نفت اوپک باید دستکم یک میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

اوپک که 40 درصد نفت جهان را تامین میکند ماه گذشته روزانه 30 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

وزرای اوپک تاکنون درخصوص کاهش تولید به توافق نرسیده اند. در شرایطی که ونزوئلا و ایران از کاهش تولید حمایت می‌کنند، کویت هیچ احتمالی برای کاهش تولید هماهنگ از سوی اوپک متصور نیست و پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت 14 درصد کاهش دیگر را تجربه می‌کند و تا 76 دلار در هر بشکه پایین می‌آید.

هری چیلینگوریان رئیس استراتژی بازار در بانک بی ان پی پاریباس لندن روز چهارشنبه به بلومبرگ گفت: ما تقریبا به قیمت کف بازار رسیده ایم. به نفع اوپک نیست که قیمتها برای یک دوره طولانی در این سطح باشد.

وی پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در محدوده 80 تا 85 دلار خواهد بود تا پایان سال به 95 دلار در هر بشکه بازخواهد گشت.

اوگن وینبرگ رئیس تحقیقات بازار در کامرزبانک فرانکفورت به بلومبرگ گفت: 80 دلار در هر بشکه کف قیمت بازار برای نفت است. با توجه با التهاب شدید بازار، اگر اوپک اقدامی اتخاذ نکند، قیمتها حتی ممکن است بیش از این پایین بیاید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر