بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸
مدیرعامل سابق نفت و گاز پارس در گفت‌وگو با تسنیم:

عدم تأمین شناور FPSO دلیل تأخیر در تولید نفت از پارس جنوبی است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سابق نفت و گاز پارس گفت: در برنامه تولید نفت از پارس جنوبی، استفاده از شناور FPSO نقش کلیدی دارد و تا زمانی که این شناور تأمین نشود، برداشت نفت به تأخیر خواهد افتاد.
کد خبر : ۱۳۶۵۸۳

محمدرضا زهیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: معطل ماندن برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی به عوامل مختلفی برمی گردد که مهمترین آنها تأمین شناور FPSO است.

وی افزود: در برنامه تولید نفت از پارس جنوبی، استفاده از شناور FPSO نقش کلیدی دارد و تا زمانی که این شناور تأمین نشود، برداشت نفت به تأخیر خواهد افتاد.

مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه می توانستیم در دولت دهم برداشت نفت از پارس جنوبی را آغاز کنیم، گفت: البته باید مورد توجه قرار داد که عوامل متعددی در برداشت نفت از لایه های نفتی پارس جنوبی دخیل است که از آن جمله می توان به تکمیل حفاری ها نیز اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، در دولت دهم عنوان شده بود که توسعه پروژه تولید نفت از لایه های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی با پیشرفت مناسبی در حال اجراست و تا پایان سال 91 شاهد تولید نفت از این میدان مشترک خواهیم بود اما با وجود گذشت 2 سال از این وعده، هنوز تولید نفت ایران از پارس جنوبی صفر است.

رکن الدین جوادی – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران – اخیرا در جمع خبرنگاران در خصوص برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی گفته است که در شرف امضای قرارداد برای تأمین شناور FPSO برای تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی هستیم و در تأمین مالی خرید این شناور مشکلی نداریم.

شناور FPSO شناوری با کاربری‌های تولید (Production)، ذخیره (Storage) و تخلیه (Offloading) نفت خام است که در تولید نفت و گاز طبیعی در مناطقی بدون زیر ساختهای کافی برای ذخیره و انتقال نفت تولیدی کاربرد بسیاری دارد. هم اکنون بیشترین کاربرد این نوع شناور در تولید نفت در میادین نفتی دریایی غرب آفریقا و حوزه‌های نفتی کوچک در دریای شمال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر