بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر : ۱۳۶۶۰۲

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شاتا، رئیس هیات عامل ایدرو و معاون وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران و معاونان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیران شرکت نفت و گازپارس، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران و شرکت ایزوایکو، از فازهای مختلف پارس جنوبی بازدید کردند و با این بازدید، شمارش معکوس برای راه اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی آغاز شد.

معاون گسترش پروژه های کلان انرژی و زیربنایی "ایدرو" در خصوص این بازدید اظهار داشت: در این بازدید، معاونان دو وزارتخانه بزرگ صنعت و نفت از روند پیشرفت فازهای مختلف پارس جنوبی از جمله فازهای 12، 14 و 17 و 18در منطقه عسلویه و کنگان بازدید کرده و از روند رشد فعالیت‌ها در این فاز ابراز رضایت کردند.

فرداد دلیری افزود: مقام‌های ارشد بازدیدکننده از فاز 17و18 که مراحل پایانی خود را می‌گذراند، در این بازدید اطمینان یافتند تا پایان آبان‌ماه امسال، یک واحد (Train) این فاز راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایدرو با یک فعالیت فشرده و تلاش فراوان در 6 ماه گذشته موفق شد به تدریج واحدهای مختلف فاز 17 و 18 از جمله پست های برق، اتاق های کنترل، بویلرها، هوای فشرده، تولید نیتروژن مایع، آبرسانی از دریا، کمپرسورهای تقویت فشار، تزریق به شبکه سراسری، تولید گاز شیرین و مشعل این فاز را تکمیل و وارد مرحله تولید کند.

معاون گسترش پروژه های کلان انرژی و زیربنایی ایدرو تصریح کرد: مراحل نهایی اتصال گاز ورودی به پالایشگاه در حال انجام است و تا نیمه آبان ماه این مرحله تکمیل شده و گاز وارد سیستم فرایندی و تصفیه و شیرین سازی خواهد شد.

دلیری همچنین گفت: واحدهای فرایندی پالایشگاه فاز 17 و 18 آماده است و گاز ورودی به پالایشگاه در ابتدا بطور موقت از فاز 6 و 7 و 8 تامین خواهد شد که لوله های مورد نیاز برای این منظور نیز به پالایشگاه متصل شده است.

به گفته وی، فاز 6 و 7 و 8 نیز توسط ایدرو و با مشارکت پیمانکاران خارجی راه اندازی شده و تمام فازهای بعدی پارس جنوبی تاکنون با گاز تولیدی این فاز راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با بیان این که هم اکنون بیش از 8 هزار نفر فقط در بخش ایدرو در فاز 17 و 18 مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تمامی تلاشها با هدف تحقق وعده وزیر نفت به رئیس جمهور محترم و مردم برای تامین 12.5 میلیون متر مکعب گاز تا قبل از فصل سرما توسط فاز 17 و 18 صورت گرفته است و این مهم قطعا تا پایان آبان ماه اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر