بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری بیمه اتکای ایرانیان عنوان شد:

دلایل ایجاد رونق در بازار سهام/افزایش هیجانی تقاضا طی روز اخیر

دلایل ایجاد صف های خرید سهام و اقبال خریداران به بورس طی روزهای اخیر نسبت به اغلب شرکت های بورسی مربوط به چهار عامل اساسی بوده که طی روز گذشته منجر به صعود قابل توجه قیمت ها و شاخص ها شده است.
کد خبر : ۱۳۶۶۱۰
نویسنده :
محمدآموخته
دلایل ایجاد صف های خرید سهام و اقبال خریداران به بورس طی روزهای اخیر نسبت به اغلب شرکت های بورسی مربوط به چهار عامل اساسی بوده که طی روز گذشته منجر به صعود قابل توجه قیمت ها و شاخص ها شده است.

مدیر سرمایه گذاری بیمه اتکای ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: رونق بازار سهام طی چند روز اخیر تحت تأثیر عواملی از جمله کاهش نرخ سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از 13 به 10 درصد، کاهش نرخ سود سپرده گذاری های موجود در بانک ها، خوش بینی از نتایج مذاکرات طی 3 آذر ماه سال جاری و همچنین اجازه بانک مرکزی به شرکت های صادراتی مبنی بر امکان عرضه ارز حاصل از فروش محصولات خود با نرخ ارز آزاد در بانک ها بوده است.

جاویدی افزایش تقاضای روز گذشته سهام شرکت های بورسی را هیجانی عنوان کرد و گفت: روز گذشته ایجاد صف های خرید سهام شرکت های بورسی نشان از آغاز روندی مثبت در بازار سهام همراه با شیبی صعودی داشته و در مجموع بازار سهام، از پتانسیل بازگشت به روزهای اوج خود برخوردار است.

وی در خصوص رتبه بندی صنایع پرپتانسیل بازار سهام با توجه به شرایط کنونی گفت: در چند ماه اخیر سهام اکثر بانک ها در حالت سکون و اغلب در مدار منفی قرار گرفته بودند و با توجه به کاهش نرخ سپرده گذاری های موجود در بانک ها، این امکان برای رشد قیمت سهام شرکت های بانکی مهیا شده است.

جاویدی در ادامه رشد قیمت سهام شرکت های پتروشیمی را منوط به اعلام نرخ خوراک گازی آن دسته از شرکت هایی که از گاز به عنوان ماده اولیه خود استفاده می نمایند، عنوان کرد و گفت: سهام شرکت های خودرویی نیز تا حدودی به سقف قیمتی خود رسیده اند و با توجه به اعلام وضعیت بنیادی خود می توان روندی متعادل را برای این گروه پیش بینی کرد.

مدیر سرمایه گذاری بیمه اتکای ایرانیان با اشاره به کاهش قیمت جهانی مواد اولیه مجتمع های پتروشیمی و همچنین افزایش نرخ دلار افزود: کاهش قیمت های جهانی مواد اولیه شرکت های پتروشیمی منجر به ایجاد حاشیه سود مناسب تری برای آنها می گردد؛ ولی در کاهش نرخ فروش صادراتی محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی تأثیرگذار است باشد و بایستی در خرید سهام برخی از شرکت های پتروشیمی دقت لازم لحاظ گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
حجم معاملات بسيار افزايش پيدا كرده و نويد روزهاي خوبي را مي دهد.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
بنده به عنوان یک سهامدار امیدوارم سهام شرکتهای بورسی روند رو به رشد به خود بگیرند،متاسفانه بالا رفتن ناگهانی شاخص طی امروز و به طور کرات در ۳-۴ ماه اخیر تاثیر بسیار کمی بر اکثر صنایع بورسی گذاشته که به طور مثال در معاملات امروز به جز گروه بانکی و شرکتهای کوچک بورسی تمام صنایع روند منفی داشته اند و این روند بورس باعث شده تا هیجان افت و خیز سهامهای بورسی بیشتر شود تاکید بنده اینست مسولین سازمان بورس به این موضوع توجه اکیدی داشته باشند.