بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
چین اعلام کرد که از هر فکر و پیشنهادی به منظور پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای گروه ۱ + ۵ پشتیبانی می کند.
کد خبر : ۱۳۶۶۱۴

به گزارش ایرنا، «هوا چونگ اینگ» در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: پیشبرد در مذاکرات هسته ایران به منظور رسیدن به توافق کامل برای چین مهم است و پکن از روشهایی که این مذاکرات را به نتیجه مثبت برساند، حمایت و استقبال می کند.

«چونگ اینگ' در عین حال یادآور شد که کشورش به همراه سایر کشورها برای حصول توافق کامل به صورت عادلانه و متعادل که به سود طرفین باشد از هیچ تلاشی فروگذاز نخواهد کرد.

وی ضروری ترین اقدام در شرایط کنونی برای نزدیک تر شدن به این هدف را 'تسریع روند مذاکرات و حصول توافق در زمان مقرر' دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین تاکید کرد که افزایش نیروی محرکه سیاسی بیشتر و ایده های جدید می تواند برای پیشبرد مذاکرات بسیار مهم و ارزشمند باشد.

وی همچنین از طرف های مذاکره کننده خواست، حتی با وجود یک درصد امید به پیشرفت، به تلاش خود برای رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهند.

هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه (۱۴تا ۱۵ اکتبر) با محوریت دیدار با هیات آمریکایی در سطوح سیاسی و کارشناسی برگزار شد و طرفین ساعت ها با یکدیگر بر سر اختلافات اساسی باقیمانده همچون میزان غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو تحریم ها و طول مدت زمان توافق جامع بحث و مذاکره کردند.

این مذاکرات ابتدا در سطح معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با حضور معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و سپس کارشناسان دو طرف وارد بحث و گفت و گو شدند.

 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر