بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
مستطيل شيشه اي تالار

امیدواریم به یک دلیل

حجم و ارزش معاملات نیز در روز جاری با رشد قابل توجهی همراه بود بطوریکه در دو بازار بورس و فرابورس شاهد ارزش معاملاتی بیش از 428 میلیارد تومانی بودیم که این رقم نیز همانند معاملات روز گذشته رکوردی قابل قبول در سال جاری بود.
کد خبر : ۱۳۶۶۲۹
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.07.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 481 واحد رشد به رقم 54648 واحد رسيد. همین عکس وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 638 واحد افزایش عدد 145408 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 558 واحد افزایش به رقم 74109 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 93 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وامید" با 51 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 846 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "زاگرس" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2939 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1459 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری نیز توانست با رشدی بیش از 558 واحدی وارد مدار 74 هزار واحدی شود که در این راه اغلب بزرگان بازار به کمک شاخص کل آمدند.

بنابرگزارش بورس نیوز، حجم و ارزش معاملات نیز در روز جاری با رشد قابل توجهی همراه بود بطوریکه در دو بازار بورس و فرابورس شاهد ارزش معاملاتی بیش از 428 میلیارد تومانی بودیم که این رقم نیز همانند معاملات روز گذشته رکوردی قابل قبول در سال جاری بود.

نکته قابل توجه بازار امروز تداوم روند صعودی در گروه بانکی بود که تا پایان معاملات نیز پا برجا ماند. اهالی تالار معتقدند با توجه به افت قیمت بالایی که اغلب سهام این گروه تجربه کرده اند و نیز با نگاه مثبت به مذاکرات هسته ای و حصول توافق فعلاً این گروه مورد توجه بازار خواهد ماند.

در گروه خودرویی بورس نیز شاهد روندی متعادل و اغلب صعودی بودیم البته این روند برای قطعه سازی ها متفاوت بود. اهالی تالار معتقدند روند اصلاحی برای قطعه سازی ها منطقی است چون مدتی است که با اقبال بازار مواجه می باشند، اما خودروسازها با نگاه به سایت کدال منتظر انتشار گزارش 6 ماهه ایران خودرو هستند. به نظر می رسد تعیین تکلیف گروه خودروسازها فعلاً در دستان ایران خودرو می باشد.

مپنا نیز امروز توانست خود را در مدار صعودی حفظ نماید اما حجم عرضه ها در این سهم هم از سوی حقیقی و هم حقوقی بالا بود شاید تداوم این روند چندان به نفع مپنا نباشد.

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز این روزها حواشی مختلف و بعضاً مثبتی را به خود می بیند گفته می شود این شرکت سرمایه گذاری قرار است بزودی افزایش سرمایه 100 درصدی را اعمال نماید که با توجه به سود 115 تومانی این شرکت می تواند مورد توجه بازار قرار گیرد.

همچنین در نماد "حسینا" نیز شاهد تقاضای خرید بیش از یک میلیون سهمی می باشیم. این شرکت با توجه به خدمات و نیز قراردادهای در دست اجرا می تواند آینده خوبی داشته باشد اما فقط یک سوال باقی ماند، چرا در زمان حضور حق تقدم های این شرکت در بازار تنها حرکتی که از این سهام می دیدیم روند منفی بود؟ عادت و رفتار بدی است که به هر نحوی حتی به قیمت ضرر و زیان هم بازاری های خود حاضریم حداکثر تلاش را برای خریدن حق تقدم سهام پرپتانسیل در پایین ترین قیمت ممکن انجام دهیم، شاید این موضوع منع قانونی نداشته باشد اما منع معنوی فراوانی دارد.

احتمالاً فردا عرضه ها با توجه به آخرین روز معاملات در هفته جاری بیشتر از امروز خواهد بود اما آنچه که جای امیدواری دارد رشد حجم و ارزشی معاملات سهام به سقف قیمتی است به هر حال همین که شرکت ها در سقف قیمتی به صورت متعادل حتی صعودی در حال معامله هستند و شاهد صف فروش خاصی در بازار نیستیم جای امیدواری فراوان دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
مطمئن باش تا 10.5صبح عرضه زیاده بعدش بازار خوب میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
گزارشهای روزهای قبل بورس نیوزرو با امروز مقایسه کنید دیروز اززبان اهالی بازارگروه خودریی رو لیدر میدونست امروز بانکیها رو ...حالا فردا که بانکیها رو اهالی تالار انداختندبه مردم فعلا صدایی تا چند روز ازجایی درنمیاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
جذب سرمايه در بازار سرمايه
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
بنظرم تادوماه چهارشنبه جای یکشنبه سیاه را بگیرداسمش را بگذاریم چارشنبه سوزی
کارگزار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
فردا عرضه ها زیاد خواهد بود . بازار دچار افت میشه . اینجور صف خرید شدن هیچ خوب نیس حتی سهامدار ها هم راضی نیستن . باید بازار با شیب ملایم مثبت بشه که پایدار بمونه . رشد چکشی بعدش سقوط چکشیه . سهامدارن خرد محترم جوگیر نشید این دو روز موقتی مثبت شد . ولی میتونه نشونه خوبی برای اینده باشه .