بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر : ۱۳۶۶۶۱

به گزارش خبرگزاری خانه ملت٬ مهدی کوچک‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در یادداشتی با انتقاد از رفتار و عملکرد برخی سایت‌ها در راستای عقده گشائی از ارادتمندان و علاقه مندان به سیره و سخن امام رضوان الله علیه و مریدان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم٬ گفت: طعنه و تمسخر و تهمت به یک فقیه به استناد اس ام اس! چوب حراج نیست.

متن یادداشت این نماینده به شرح زیر است:

آقای محقق داماد! طعنه و تمسخر و تهمت به یک فقیه به استناد اس ام اس! چوب حراج نیست؟

سایت "جماران" بار دیگر در راستای عقده گشائی از ارادتمندان و علاقه مندان به سیره و سخن امام رضوان الله علیه و مریدان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم اقدام به انتشار مطلبی از آقای محقق داماد تحت عنوان " اعدام بدون محاکمه یا چوب حراج بر موازین فقاهت و قضاوت!!"نموده که در آن آقای داماد در پاسخ به این فرمایش آیت الله جنتی حفظه الله در برنامه تلویزیونی شناسنامه که فرمودند:

"زمانی که ما در دادگاه انقلاب فعالیت می کردیم، بعضی را شک می کردیم که باید اعدام کنیم یا نه امام (ره) می فرمودند در خصوص کسی که جرم او مسلم است نباید معطلش کرد؛ زمانی که موسولینی را به دادگاه آوردند قاضی پرسید اسمت چیست جواب که داد دستور اعدام او را صادر کردند چرا که جرم وی مسلم بود؛ تنها نیاز به شناسایی بود که فرد را اشتباهی نیاورده باشند. نظر امام این گونه بود. این گونه باید همان موقع اعدام می شدند اما نشدند."

با ذکر سوابق فامیلی و خاطرات دوران کودکی خود و رفتار پدر با ایشان ٰ برای اثبات فقهی بودن سخن! و بدون توجه کافی به اصل سخن آیت الله جنتی حفظه الله و بی هیچ ارجاعی به حضرت امام رضوان الله علیه که مستند اصلی آیت الله جنتی بوده است این فقیه مجاهد را به باد تهمت و طعنه و استهزا البته با زبان طلبگی گرفته است! کاری که بدون شک ضربه مهلکی به روحانی و روحانیت و فقه و فقاهت در چشم عوام وارد می سازد!

با توجه به مراتب علمی که ایشان برای خود و اقاربشان قائلند مختصر عرض می کنم که اگر اسلام و فقه و روحانیت در دوران معاصر احیا شد و از غربت به در آمد و به کوری چشم بدخواهان علیرغم همه سختی ها و مشکلات می رود تا عرصه های گسترده ای از جهان اسلام را درنوردد حاصل علم و عمل با اخلاص و فقاهتی بود که در امام رضوان الله علیه یکجا جمع بود و هم ایشان علیرغم نظری که شما به پدر بزرگوارتان نسبت می دهید در صحیفه چند بار تاکید کرده است که آنکه باید برای او وکیل گرفت و به دفاعیاتش گوش داد "متهم" است نه "مجرم" و "مجرم" را به محض احراز هویتش باید مجازات کرد و آیت الله جنتی هم چیزی بیش از این سخن عقلانی نفرموده اند عین یکی از عبارات حضرت امام روحی فدا که با عقل هم سازگار است و قطعا فقهی است برای یادآوری شما که فقیه و مدرس حقوق هستید در پایان این نوشته درج می گردد.

ضمنا مجدد یادآور می شوم هر کس با یک بار خواندن فرمایش آیت الله جنتی متوجه می شود که ایشان فقهی بودن و صحت سخن خود را به سخن امام مستند نموده اند که فقیه بی نظیری بود که امثال شما اگر برای مردم شناخته شده و اعتبار یافته اید به دلیل عنایت آن بزرگوار بوده است و مثال اعدام موسولینی در فرمایش آیت الله جنتی نه برای اثیات حقانیت و وجاهت سخن بلکه برای ذکر مثال از یک "مجرم" که "مجرم" بودنش قطعی است ذکر شده کما اینکه امام هم در فرمایش خود نصیری را به عنوان "مجرمی" که باید به محض احراز هویتش اعدام کرد نام می برند. موجه بود جنابعالی در آنهمه باصطلاح ارجاعات فقهی و خاطرات کودکی به جستجوی نظر خود امام نیز می پرداختید.

شایسته است امثال جنابعالی برای حفظ شان و جایگاهی که به دلیل ملبس بودن به لباس پیامبر و یافتن کرسی مسئولیت در برهه ای از دوران مقدس جمهوری اسلامی از آن برخوردارید با دقت و تامل بیشتر و نه با استناد به خبر پیامکی اظهار نظر فرمائید! تا جوانانی که امام و دهها شاگرد وفادارش به اسلام ناب محمدی را شناخته و آزموده اند دچار بهت و سرگردانی نشوند !!!

امام خمینی:

"نمى‏توانم من جز این بدانم که اینها دست نشانده دژخیمان هستند. اینها دست نشانده ابرقدرتها هستند؛ نه اینکه اینها براى حقوق بشر [فعالیت‏] مى‏کنند. من توقع این را داشتم که جامعه حقوق بشر اگر راست مى‏گوید و طرفدار حقوق بشر است به ما اعتراض کند که اینها را چرا نگاه داشتید؛ این دژخیمان را باید همان روز اول کشته باشید! نه اینکه آنها را ما نگاه داشتیم و در حبسها الآن هستند- و حبسهاى ما هم مثل حبسهاى سابق نیست؛ حبسهایى است که در آنها اشخاص به هیچ وجه مورد اهانت، حتى نیستند- اینها به ما اعتراض کنند که چرا اینها را محاکمه کردید! اصلًا معنا ندارد محاکمه مجرم؛ محاکمه مجرم یک امرى است که مخالف با حقوق بشر است.

حقوق بشر اقتضا مى‏کند که ما آنها را همان روز اول کشته باشیم براى اینکه مجرمند، و معلوم است که اینها مجرم هستند. آنکه باید براى او وکیل گرفت، آنکه باید به ادعاى او گوش کرد، او متهم است نه مجرم. اینها متهم نیستند، اینها مجرم هستند. اینها اشخاصى بودند که در خیابانها مردم را کشته ‏اند، زجر دادند، و ذخایر ما را- همه را- با خیانتها از بین برده‏اند. آیا آنهایى که کشته شده ‏اند در این خیابانهاى شهرهاى مختلف ایران، اینها بشر نبودند؟ اینها حقوق ندارند؟ ... مدعیان طرفدارى از حقوق بشر نسبت به اینها که کشته شده [اند] چرا طرفدارى نمى‏کنند؟ چرا به ما اشکال مى‏کنند که شما چرا دژخیمان را مى‏کشید؟.

ما در عین حال که اینها را- همه را- مجرم مى‏دانیم و باید فقط هویت اینها ثابت بشود و آنها را باید همین که هویتشان ثابت شد کشت- نصیرى [را] همین که هویتش ثابت‏ شد که نصیرى است باید کشت- مع ذلک چند روز نگه داشتند و محاکمه کردند و اقرارات او را ثبت کردند و او را کشتند. آیا این جامعه حقوق بشر تصور نمى‏کند که مجرم را باید کشت براى حقوق بشر، براى اینکه حق خواهى کنیم ما از بشر- بشرهایى که اینها کشتند، زجر دادند، از بین بردند؟ ما اینها را مع ذلک محاکمه مى‏کنیم و محاکمه کردیم؛ ولیکن اعتقاد ما این است که مجرم محاکمه ندارد و باید کشت. لکن من متأسفم از اینکه باز غربزدگى در ماها هست، و ما ترس از این داریم که مبادا در روزنامه [هاى‏] غرب چیزى بنویسند و مثلًا مجلات غرب یک کلمه‏اى بنویسند. (1) آنها البته با عدل و انصاف مخالفند و آنها موافق به حقوق بشر نیستند. آنها حقوق اشخاصِ ابرقدرت را حفظ مى‏کنند به اسم حقوق بشر!."/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
آقای کوچک زاده خدا را به معنای کامل فراموش کرده - مردم استفاده ابزاری از کلام امام را در جهت منافع به خوبی می فهمند
بانوی ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
خداوند انسان راازحب وبغض نخوت خود بزرگ بینی در عین کوچک بودن نگه دارد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
اگر دوباره بتونه به مجلس بره پس هر چی می کشیم حقمونه!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
آقای کوچک زاده مثل همیشه کوچک فکر میکند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
آقای کوچک زاده مثل همیشه کوچک فکر میکند .