بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر : ۱۳۶۶۶۷

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با پیشینه 12 سال فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و راه اندازی جامع ترین سایت فرهنگی - دینی در ایران ؛ بزرگترین مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد.سایت تبیان دارای جامعه کاربری وسیع و گسترده ای است که جوانان مجرد در سن ازدواج بخش عظیمی از این جامعه را تشکیل می دهند .

مسئله مهم و خطیرازدواج جوانان و استفاده از بستر مناسبی که فناوری اطلاعات می تواند در اختیار این امر قرار دهد ؛ موجب گردید که تبیان از همان بدو تشکیل با رویکردی نوین و نگاهی تازه به این امر وارد شود .

نگاهی که در برگیرنده اصول زیر باشد :

١ - محوریت خانواده ها

٢ - حفظ حرمت اشخاص و جوانان

٣ - امنیت اطلاعات و بالا بودن ضریب اعتماد و اطمینان

٤ - غیر انتفاعی و رایگان بودن

در طرح همسان گزینی ؛ تبیان بار دیگر گامی نوین در زمینه ازدواج آسان برای جوانان برداشته است و موجبات ورود واسطه های خیر در امر ازدواج را به عرصه فناوری اطلاعات فراهم کرده است.


قال امیرالمۆمنین على علیه السلام:

أفضَلُ الشَّفاعاتِ أن یَشفَعَ بینَ اثنَینِ فی نِكاحٍ حتّى یَجمَعَ بَینَهُما.

بهترین وساطتها این است كه میان دو نفر در امر ازدواج وساطت شود، تا سر و سامان بگیرند.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 45


مقدمه ای بر طرح همسان گزینی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

یكى از سنّتهاى نیكوى بشرى «ازدواج» است. شاید هیچ پدیده‏اى به اندازه این سنّت حیات بخش، مورد توجه بشر نبوده است، زیرا هم محتوایش بطور كامل با فطرت انسان هماهنگ است و هم موجب رشد و تربیت صحیح قواى طبیعى انسان

و ارضاى غرایز و تأمین نیازهاى اصیل او مى‏شود.

سامانه همسان گزینی با الهام گرفتن از دستورات گرانقدر پیامبر گرامی اسلامی

(صلی الله علیه و آله و سلم ) و ائمه اطهار (علیهم السلام ) در راستای گسترش فرهنگ صحیح ازدواج از طریق انتخاب صحیح و با محوریت خانواده در جهت دستیابی جوانان به ازدواجی با چهار محور خداپسندانه: به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار سعی بر آن دارد تا با برقراری ارتباطی نظام‌مند، هدفدار و مۆثر بین واسطه ها و معرفین و مخاطبین عرصه ازدواج(مجردان در سن ازدواج)؛ همیار جوانان، خانواده‌ها و جامعه در اینامر مهم باشد.

این شبکه برآن است تا خلاء وجود مجموعه‌ای پویا و هدفمند را در عرصه ازدواج با تکیه بر مبانی عمیق اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی پرنموده و مسیر یک ازدواج موفق را تسهیل نماید و جوانان و خانواده‌ها را در تشکیل و تحکیم خانواده‌هایی گرم، خوشبخت، موفق، صمیمی و استوار کمک نماید.

مراحل اجرایی طرح همسان گزینی تبیان

1 - گام اول ورود واسطه ها به این عرصه:

موسسه تبیان در گام اول نرم افزاری تحت عنوان "همسان گزینی" در اختیار واسطه های ازدواج قرار می‌دهد؛ تا اطلاعات مراجعین خود را در این نرم افزار ثبت و نگهداری کنند که باعث دسترسی آسان، هدفمند و سریع به اطلاعات متقاضیان ازدواج مورد نظرشان می‌شود. این اطلاعات فقط نزد واسطه ها در کمال امنیت در رایانه آنها ثبت می شود .

نمایی ازنرم افزار همسان گزینی برایسهولت کارواسطه ها

گام دوم – شبکه شدن واسطین ازدواج در سامانه همسان گزینی:

در گام بعدی سامانه تحت وب همسان گزینی با امکان شبکه شدن واسطه ها با یکدیگر و اتصال بانکها به یکدیگر راه اندازی گردیده است . در این مرحله واسطه ها می توانند با رعایت محرمانگی اطلاعات و اخذ اجازه از دیگر واسطه ها به اطلاعات بانک های یکدیگر دسترسی داشته باشند و فعالیت خود را گسترده تر نمایند . این امر موجب افزایش شانس ازدواج جوانان خواهد شد .

گام سوم - گسترش طرح در کل کشور و در سطح ملی :

در این مرحله به حول و قوه الهی و بهره گیری از کلیه امکاناتی که نهادها و ارگانهای ذیربط در اختیار این طرح قرار می دهند ؛ شبکه واسطین در کل کشور گسترش یافته و همسان گزینی در تمامی شهرها اجرا خواهد گردید .

کلیه متقاضیان ازدواجشامل جوانان مجردی که تاکنون ازدواج نکرده اند یا اشخاصی که بنا به دلایلی از همسر خود جدا شده یا همسر خود را از دست داده اند ؛می توانند از طریق سامانه همسان گزینی تبیان ؛مشخصات خود را به نزدیکترین یا مرتبط ترین واسطه ای که در نزدیک محل سکونت ؛ تحصیل یا کار آنان مشغول به فعالیت هستند ؛ بفرستند و منتظر معرفی فرد مناسب برای خود باشند .

مزایای راه اندازی سامانه همسان گزینی:

1 – ایجاد بانک اختصاصی برای هریک از معرفین به طور جداگانه با حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات

2 – افزایش شانس انتخاب شدن یا انتخاب کردن آگاهانه برای دختران و پسران

3– امکان دسترسی به اطلاعات سایر واسطین خیر در صورت رضایت و تمایل آنان

4– سهولت در به روزرسانی و بایگانی کردن اطلاعات و امکان مراجعه دائمی به اطلاعات

5– افزایش سرعت و دقت در یافتن موارد مناسب با استفاده از امکانات نرم افزاری و جستجوی پیشرفته آن به گونه ای که در کمتر از چند ثانیه موارد مناسب را در بانک اطلاعاتی بدون صرف وقت زیاد ؛ می توان یافت

6– صرفه جویی در وقت معرفین و بالا رفتن کارآیی ایشان به گونه ای که با صرف همان وقت قبلی می توانند افراد بیشتری را به یکدیگر معرفی نمایند.

7 – استفاده از خدمات و امکانات مشاوره ای ؛ آموزشی و اطلاع رسانی سامانه

بخشهای گوناگون سامانه همسان گزینی :

1 - شبکه اجتماعی اختصاصی واسطین خیر

2 - مرکز مشاوره ( هسته مرکزی مشاوره و گروه مشاورین خبره)

3 - سیستم مدیریت آموزشی (LMS) ویژه واسطین خیر

4 - نرم افزار همسان گزینی ( با امکان دریافت اطلاعات از طرف متقاضیان ازدواج به شکل الکترونیکی)

5 - اطلاع رسانی و اخبار

بخش همسان گزینیموسسه تبیان



اشتراک گذاری :
ارسال نظر