بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر : ۱۳۶۷۰۵

به گزارش پولی مالی ،عباس شعری مقدم _ معاون وزیر نفت از تاسیس صندوق توسعه پتروشیمی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: این صندوق زمینه حضور تمام سرمایه گذاران اعم از بزرگ و کوچک را برای سرمایه گذاری در پتروشیمی فراهم خواهد کرد.

شعری مقدم سه شنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش، افزود: با منطقی کردن قیمت خوراک و جذب سرمایه گذاران خارجی زمینه سرمایه گذاری در این صنعت افزایش یافته است.

به گفته وی، براساس پیشنهاد دولت سرمایه گذارانی که در این مناطق و در صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند از 30 درصد تخفیف برخورد می شوند که البته مجلس شورای اسلامی باید این امر را تصویب کند.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ادامه داد: فرآیند خصوصی سازی در پتروشیمی پایان یافته ضمن آنکه کشورهای غربی نیز با توجه به تحولات بوجود آمده، تلاش هایی را برای فعالیت در این بخش در ایران آغاز کرده اند.

وی با بیان آنکه فضای مناسبی برای صنعت پتروشیمی در زمینه توسعه پدید آمده است، گفت: در صورتی که سرمایه گذاری جدید در این صنعت انجام شود، شاهد جهش بزرگی در آن خواهیم بود.

شعری مقدم با بیان آنکه پتروشیمی همواره موتور محرک توسعه پایدار و اشتغال است، افزود: به همین دلیل این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: 11 درصد ذخایر نفتی و 17 درصد ذخایر گازی از منابع هیدروکربنی دنیا در ایران وجود دارد و به همین دلیل رتبه اول را در اختیار داریم بنابر این ذخایر یادشده می تواند ده ها سال خوراک و انرژی صنایع گوناگون را تامین کند لذا سرمایه گذاری پتروشیمی باید بدون تردید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی از اولویت ها و سیاست های اقتصادی صنعت نفت به شمار می رود زیرا ایران از تمام مزیت های نسبی و بازار مصرف و همچنین دسترسی به خوراک مناسب برخوردار است.

معاون وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی 7 تا 10 سال آینده برنامه جذب 70 میلیارد دلار سرمایه را تدوین کرده است ، ضمن آنکه اجرای 36 طرح جدید با ظرفیت اسمی مناسب در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

شعری مقدم ادامه داد: برای سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی چه به صورت ارزی چه به صورت ریالی، 80 میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز است که بخش کوچکی از آن از محل فاینانس چین، صندوق توسعه ملی و ذخایر ارزی تامین خواهد شد.

گفتنی است، هدف از تشکیل نخستین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، بازار سرمایه، خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش معرفی سازو کارهای مناسب سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور، انتقال تجربیات و دانش بین المللی بازار سرمایه به نهادهای مالی داخلی، شناسایی قابلیت ها و توانمندی های نهادهای مالی داخلی و خارجی، معرفی خدمات نوین بانکی و بیمه ای و بسترسازی برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در حوزه های انرژی، مسکن، گردشگری، عمران و شهرسازی اعلام شده است.

دراین نمایشگاه که در فضایی به وسعت 21 هزار متر مربع برگزار می شود 120 شرکت داخلی و خارجی، فعالان اقتصادی و ارکان بازار سرمایه، بانک ها، موسسات تامین مالی، شرکت های فعال در حوزه بازار سرمایه، شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، کارگزاری ها، نهاد های سرمایه گذاری، ستادهای سرمایه گذاری استان ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز مجریان و دست اندرکاران طرح های سرمایه گذاری کشور در بخش های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی حضور خواهند داشت.

شرکت هایی از کشورهای دانمارک، هلند، کانادا، انگلیس، یونان، قبرس،روسیه، کره جنوبی و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
فاتــــــــــــــــــحــــــــــــــــــــــــه صنعت پتروشيمي در ايران مرد .مجلس ختم و هفتم و چهلمي هم در كار نيست چون ورثه قاتل هم هستند و از ارث و ميراث نميخواهند خرج كنند.