بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مستطيل شيشه اي تالار

گروهی که فراموش شد

همانگونه که پیش بینی شده بود در آخرین روز از معاملات هفته جاری شاهد افزایش عرضه در اغلب سهام شرکت ها و تشکیل روندی متعادل اما نزولی در قیمت سهام بودیم اما امروز هم مجدداً نکته قابل توجه دو روز گذشته تکرار شد.
کد خبر : ۱۳۶۷۲۳
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.07.30 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 59 واحد رشد به رقم 54707 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 228 واحد افت عدد 145179 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 23 واحد رشد به رقم 74132 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 74 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کچاد" با 25 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افت به رقم 824 واحد رسید.

در این شرایط امروز "حسینا" با 0.28 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "ذوب" با 0.1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2433 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1355 میلیارد ریال رسید.

همانگونه که پیش بینی شده بود در آخرین روز از معاملات هفته جاری شاهد افزایش عرضه در اغلب سهام شرکت ها و تشکیل روندی متعادل اما نزولی در قیمت سهام بودیم اما امروز هم مجدداً نکته قابل توجه دو روز گذشته تکرار شد بطوریکه برای تمامی عرضه های موجود تقاضا نیز وجود داشت و در تمامی سهام شرکت های پربیننده و بزرگ بورسی شاهد صف فروش و عدم حضور خریدار نبودیم.

بنابرگزارش بورس نیوز، امروز نیز همچنان شاهد افزایش حجم معاملات و رشد قیمت در اغلب سهام شرکت های فعال در گروه بانکی بودیم از سویی دیگر برخی از بانک های فرابورسی با حجم سرمایه کوچک تر با روندی نزولی مواجه شدند که طبیعی به نظر می رسد چراکه این بانک ها اندکی زودتر از هم گروهی های خود روند صعودی را شروع کرده بودند و نیاز به یک اصلاح قیمتی داشتند.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز سهام ملی مس ایران روند قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و با صف خرید بیش از 12 میلیون سهمی مواجه شد، به نظر می رسد گزارش قابل قبول 6 ماهه این شرکت منجر به جلب توجه اهالی بازار بر این نماد شده اما تنها نکته منفی که در این نماد وجود دارد حجم مبنای بیش از 10 میلیون سهمی آن است.

همچنین در گروه روی نیز شاهد تحرکات مشکوکی می باشیم بطوریکه نحوه و نوع خرید و فروش ها در نمادهای این گروه در قیمت های نزولی قابل توجه است. اهالی تالار این گروه را یکی از پرپتانسیل ترین گروه های فعال در فلزات اساسی می دانند.

در نماد کماسه نیز روند صعودی و تشکیل صف خرید قابل توجه بود، این شرکت نیز در آستانه افزایش سرمایه، گزارش 6 ماهه خوبی را طی روز جاری روانه بازار کرد.

در گروه محصولات کانی غیرفلزی روند متعادل قابل رؤیت است و در بین شرکت های این گروه شیشه همدان فعلاً با تقاضای خرید اهالی بازار مواجه است اما همچنان روند مشکوک سهام یک شرکت فعال در این گروه جلب توجه می کند، "کگاز" که این روزها نوسانات متعادل و اغلب صعودی را شاهد است نوسان هایی بسیار شبیه به سهام "کفرا" در سال 92 را دارد.

همچنین جا دارد تا یادی هم از گروه فراموش شده بورس کنیم، گروهی که به جرأت می توان گفت که از منظر فاندامنتالی و نیز سودآوری و حتی تقسیم سود در مجامع همیشه حرف برای گفتن دارد، گروه سیمانی در شرایط فعلی تنها گروه بورسی است که تمامی فعالان خود را در روندی نزولی و افت قیمت می بیند. اهالی تالار بسیار نگران روند ایجاد شده برای این گروه هستند.

در پایان اهالی تالار بر این باورند که اگر قرار باشد بازار سرمایه را از روند نزولی خارج شده بدانیم و نسبت به تداوم روند صعودی شکل گرفته در آینده به تبع ورود نقدینگی جدید امیدوار باشیم باید از معاملات هفته آینده مجدداً روند خرید و فروش های پرحجم و البته پرشور بورس مجدداً آغاز گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
بورس نیوز عزیر عرضه های حقوقی ویران کننده است من فکر می کنم مثل مکننده قوی همه پول حقیقی ها را در دو روز مکیدند. شما حساب کنید امروز اتوسعه مالی مهر آیندگان 47 میلیون ونفت عرضه کرد یا صبا تامین طی دو روز 50 میلیون بانک ملت. می دونی که هم سرمایه بازنشستگی کارکنان نفت هم سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت اقساط سرمایه گذاری هاشون به شدت به نقدینگی نیاز دارند با این عرضه های سنگین من فکر نکنم این بازار جایی برای رشد داشته باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
هركس واقعا ميخاد كمك كنه از ركود خارج بشيم هفته آينده از عرضه بي مورد پرهيز كنه
فقط يه هفته سهامداري همه بي اعتماديو از بين ميبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
بانک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
چند روز قبل اشاره به پتانسیل بسیار بالای پکرمان کردم... گزارشش هم که عالی بود... درصدر لیست خرید به همراه وتوشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
فقط مواظب سهام شرکت هایی باشید که بدون حساب و کتاب رشد کرده و حبابشان در حال ترکیدن است!