بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
طی معاملات مهر ماه امسال محقق شد:

پاییز سبز بورس برای سهامداران

صنعت هتل و رستوران با هنرنمایی تک سهم آن یعنی شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری بازدهی مثبت بیش از 40 درصدی را به دست آورد و بدین ترتیب صدرنشین جدول پربازده ترین صنایع شد.
کد خبر : ۱۳۶۷۳۸
نویسنده :
جمشیدی
معاملات مهر ماه امسال تالار شیشه ای با صعود دو پله ای شاخص کل به پایان رسید، به گونه ای که نماگر بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی فصل پاییز از 71 هزار و 685 واحد آغاز به کار کرد و با عبور از دو کانال و کسب بازدهی مثبت سه درصدی در نهایت در مدار 74 هزار واحدی طی آخرین روز معاملاتی ماه گذشته ایستاد.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت هتل و رستوران با هنرنمایی تک سهم آن یعنی شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری بازدهی مثبت بیش از 40 درصدی را به دست آورد و بدین ترتیب صدرنشین جدول پربازده ترین صنایع شد.

بعد از آن، گروه های انبوه سازی و نیز حمل و نقل انبارداری و ارتباطات رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

پاییز سبز بورس برای سهامداران

حال آنکه گروه وسایل ارتباطی و در پی افت قیمتی سهام مجموعه های فعال در آن بازدهی منفی حدود هشت درصدی را به سهامداران خود تحمیل کرد.

پس از آن، صنایع محصولات چوبی و ذغالسنگ به ترتیب در ردیف های دوم و سوم جدول کم بازده ترین صنایع جای گرفتند.

پاییز سبز بورس برای سهامداران

براساس اطلاعات موجود، در حالی طی معاملات مهر ماه سال جاری بورس، سهام 421 شرکت مورد معامله قرار گرفتند که 317 نماد یعنی حدود 75 درصد از مجموعه های فعال بورسی بازدهی مثبت را به سهامداران خود هدیه کردند و 100 نماد نیز بازدهی منفی محقق ساختند. همچنین معاملات چهار شرکت بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی به پایان رسید.

در این بین بازدهی مثبت حدود 90 درصدی شرکت قند بیستون موجب شد تا این مجموعه در صدر جدول پربازده ترین سهم بورس طی ماه گذشته قرار گیرد و جایگاه های دوم و سوم به مجموعه های نوسازی و ساختمان تهران و نیز دارو امین اختصاص یابد.

پاییز سبز بورس برای سهامداران

این در حالی است که شرکت مخابراتی ایران بازدهی منفی حدود 31 درصدی را محقق ساخت و به عنوان کم بازده ترین سهم بورس مطرح شد. در پی آن نیز شرکت های قند ثابت خراسان و گاز لوله در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

عنوان نقدشونده ترین سهام طی معاملات مهر ماه امسال نیز به بانک حکمت ایرانیان و شرکت های ایران خودرو و آذرآب اعطا شد و در مقابل آن، شرکت های معدنی دماوند، کیسون و گلوکوزان در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقدشوندگی جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، در حالی معاملات بورس طی مهر ماه امسال خاتمه یافت که تعداد 280 هزار و 162 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از 14 میلیارد و 680 میلیون سهم طی بیش از یک میلیون و 296 هزار دفعه معامله، ارزشی به مبلغ 33 هزار و 997 میلیارد ریال را رقم زد. همچنین از میان شرکت های فعال بورسی، بانک پاسارگاد با حجم معاملاتی بیش از دو میلیارد و 588 میلیون سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بورس و در مقابل آن شرکت معدنی دماوند به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
اين صعود موقتي است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
با نفت 80 دلار واقعا سادگی که صعود بورس را باور کنیم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کدوم پاییز سبز بیخود جو میدید دزدها بیش از 100% تو ضرر هستم چهارتا شاخص ساز کشیدید بالا سبز سبز میکنید
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
چطوری بیش از 100 درصد تو ضرری ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
آقایان چرا اینقدر منفی بافی میکنید حقتانه تو نه که ضرر باشین .