بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
بانک های انصار و ملت به دلیل برخورداری از پتانسیل بالا در بازار سرمایه به طور کامل از لحاظ تحلیلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و سایر بانک ها از جمله حکمت، گردشگری و همچنین بانک دی به طور مختصر مورد بحث قرار می گیرند.
کد خبر : ۱۳۶۷۴۳
نویسنده :
محمدآموخته
باشگاه مشتریان بورس نیوز با همکاری شرکت کارگزاری بهمن در تاریخ 20 و 21 آبان ماه سال جاری اقدام به تحلیل بنیادی صنعت بانکداری کشور با محوریت 5 نماد معاملاتی طی برگزاری دو جلسه تحلیلی می نماید.

در همین راستا، مدیر عامل کارگزاری بهمن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز دلایل انتخاب تحلیل بنیادی صنعت بانکداری کشور از سوی شرکت کارگزاری بهمن را سهم 11 درصدی گروه بانکی در ارزش کل بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: در سال 92 علی رغم آغاز تحریم های بانکی علیه ایران، رشد قابل توجهی از سهام شرکت های بانکی در بازار سهام را شاهد بودیم که علی رغم شرایط فوق که به کاهش ارزش پول ملی انجامید توانستند با استفاده از روش های دیگری از جمله تجدید ارزیابی دارایی ها و همچنین فروش بخشی از اموال مازاد خود سودهای پیش بینی شده خود در سال مالی اخیر را پوشش دهند.

سیاوش وکیلی در ادامه افزود: در شرایط کنونی، اختلاف نظری میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گروه بانکی کشور مبنی بر تعیین نرخ بهره سپرده گذاری های نزد بانک ها و همچنین ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر فروش اموال مازاد بانک ها در هاله ای از ابهام قرار دارد که بایستی در جلسه فوق موانع موجود در این گروه مورد بررسی قرار گیرد.

وی میزان درآمدزایی بانک ها از طریق پرداخت تسهیلات را در معرض خطر دانست و افزود: بانک ها با توجه به پرداخت نرخ بهره بالا به سپرده های خود، توانایی لازم در سودآوری از سوی ارایه تسهیلات را ندارند و همواره سودهای پیش بینی شده سال مالی خود را از طریق محل های غیر عملیاتی تأمین می نمایند.

مدیر عامل کارگزاری بهمن در خصوص تأثیر لغو تحریم ها در صنعت بانکداری کشور گفت: توافق هسته ای کشورمان با گروه 1+5 و لغو تحریم ها علیه ایران و همچنین برنامه دولت مبنی بر خروج از رکود اقتصادی کشور منجر به تأثیرگذاری مثبتی در صنعت بانکداری کشور و علی الخصوص بانک های صادرات و ملت به دلیل دارا بودن بیشترین شعب بانکی در کشورهای خارجی می گردد.

وی از تحلیل بنیادی 5 نماد معاملاتی گروه بانکی در 20 و 21 آبان ماه سال جاری در شرکت کارگزاری بهمن خبر داد و گفت: بانک های انصار و ملت به دلیل برخورداری از پتانسیل بالا در بازار سرمایه به طور کامل از لحاظ تحلیلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و سایر بانک ها از جمله حکمت، گردشگری و همچنین بانک دی به طور مختصر مورد بحث قرار می گیرند.

وکیلی فواید برگزاری نشست تحلیلی صنعت بانکداری کشور را عاملی بر افزایش آگاهی فعالان بازار سرمایه با هدف حرکت به سوی بازار کارا عنوان کرد و گفت: ارتقای جایگاه و برند شرکت کارگزاری بهمن و همچنین ارایه خدمات کارگزاری مذکور به مشتریان و فعالان بازار سهام از جمله عوامل مؤثر در برگزاری نشست تحلیلی فوق می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان بازار سرمایه منجر به نهادینه شدن رفتار سرمایه گذاران و همچنین افزایش سطح تحلیلی فعالان بازار سهام می گردد و مطابق آن شاهد افزایش سرمایه و نقدینگی در بازار سهام خواهیم بود.


لینک ثبت نام نشست دوروزه تحلیل بانکها در بورس 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر