بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر : ۱۳۶۷۶۸
لیه نهادها و تشکل های انقلابی و حزب اللهی بایستی با هوشمندی و بصیرت٬ برنامه های فرهنگی خود را پیاده نمایند تا ناخواسته در برنامه ریزی دشمن نقشی ایفا نکرده باشند
اسیدپاشی مشکوک و فتنه‌ای جدید / آيا پروژه ندا آقاسلطان-۲ و سینما رکس درحال طرح‌ريزی است؟
گروه جامعه جهان نيوز - سید احسان رییس الساداتی:پروپاگاندای رسانه ای و بحران سازی به منظور بهره برداری خاص، یكی از مهمترين راهبردهای نظام سلطه است. در جريان فتنه۸۸ و بعد از مرگ مشکوک ندا آقاسلطان و حتي بعد از فوت بسیاری دیگر از شهروندان تهرانی به خاطر اصابت گلوله هایی ناشناس كه بلافاصله شاهد انعکاس سریع آن در رسانه های بیگانه و اپوزیسیون بوديم؛ حالا انگار قرار است از فتنه ای جدید رونمایی شود.

اسیدپاشی مشکوک یک یا چند موتور سوار روی صورت حداقل دو دختر جوان در شهر اصفهان٬ موج جدیدی از تهمت و افترا را علیه جریان مومن و انقلابی رغم زده که طبق معمول رسانه های بیگانه پرچمدار و فرمانده آن و چند روزنامه و سایت غافل یا خائن داخلی همسو با آنان اقدام به تحلیل های فتنه گرانه زده اند.

ضمن همدردی با قربانیان این واقعه و خانواده ایشان، اگر بدبينانه به قضيه نگاه كنيم و به راحتي مغلوب اين موج سواري بشويم؛ نهايتا درباره وقوع این حادثه چهار فرضیه محتمل است:

یکم. این اقدام از سوی افراد خودسر [افرادی با قیافه های مذهبی ولی فاقد عقل و تدبیر و علم] بوده که به خیال خود توانسته اند با این کار احمقانه و غیرانسانی مقابل بدحجابی بایستند که با این اوصاف با يد گفت كه "بدا به حال جریان مومن و انقلابی" که هنوز نتوانسته مجانین و عناصر حامل پتانسیل‌های تهدیدزایی از این دست را در خود حل و هضم کند. البته این فرضیه به دلايل بسيار نمی‌تواند صحیح باشد چرا که اگر چنین بود بایستی زودتر از اینها این اقدامات صورت می گرفت و از طرف دیگر اسیدپاشی های دیگری هم وجود داشته ولی رسانه های بیگانه این گونه برآن موج سواری نمی‌کردند که خود مشکوک می‌نماید.

همچنین این اقدامات وحشی‌گرانه از تنها کسانی که بعید است همین جریان مومن و انقلابی است که به خاطر اعتقادات مذهبی و دینی قطعا دست به این جنایات نمی زنند.

دوم.پیش از انقلاب نیز رژیم شاه برای بدنام کردن نیروهای انقلابی، اقدام به آتش زدن سینما رکس آبادان کرد. در فاجعه آتش ‏سوزی عمدی سینما رکس آبادان که از سوی ساواک و عوامل رژیم پهلوی جهت بدنام کردن انقلاب اسلامی مردم ایران به وقوع پیوست، ۳۷۷ نفر به طرزی فجیع کشته شدند. در جریان این آتش ‏سوزی، تماشاگران سینما که در آن روز، حدود ۷۰۰ نفر بودند برای فرار از مهلکه به طرف درهای خروجی روی آوردند، ولی درها را بسته یافتند. انتشار این خبر و نمایش فیلم‏ها و عکس‏های این فاجعه، افکار عمومی را به شدت جریحه ‏دار ساخت. اما رژیم شاه با متهم کردن نیروهای انقلابی در این حادثه ضد انسانی، قصد داشت تا انقلابیون مسلمان را افرادی متحجّر و مخالف با هُنر و ضد مردم نشان دهد که در این هدف خود ناکام ماند و مردم بیشتر حرف مخالفان که رژیم را در این فاجعه متهم می‏ کرد، می‏ پذیرفتند.

سوم.واقعه اسیدپاشی در اصفهان از جنس ترورهای ابتدای انقلاب است. در آن سالها منافقین مردم را از هر قشر و شغلی برمی‌گزیدند و دست به کشتار٬ ترور و جنایت های کور می زدند. اینان حتی فراتر از این و برای مظلوم نمایی و متهم جلوه دادن حکومت اسلامی در زندان ها اقدام به خودزنی می کردند تا بتوانند دیدگان غافل و احمق را به سمت خود جلب و متعاقب آن نظام را در مظان اتهامات حقوق بشری قرار دهند.

چهارم.این یک اقدام کور جهت ایجاد فتنه ای جدید از جنس مسائل فرهنگی و اعتقادی است با معاونت یا مباشرت رسانه های ضد انقلاب خارجی که از آن فتنه ای بسازند و از آب گل آلود آن ماهی های ضد انقلابی و ضد دینی صید کنند.

از سوی دیگر وقوع این اقدام جنایت کارانه را در حالی شاهد هستيم كه برنامه های ضد بدپوششی برخی نهادهای حزب اللهی با آن نيز متقارن شده و دست بر قضا هر روز تيتر اول روزنامه هاي اصلاح‌طلب است! برنامه یکی از این نهادها که ادعای تشکیل تیم ها و گروه های ناهی از منکر را داشته و احتمالا برنامه ریزی چنین جنایتی در این روزها برای در مظان اتهام قرار دادن این نهاد حزب اللهی باشد خود نشان از پشت پرده اين اتفاقات دارد. از این رو کلیه نهادها و تشکل های انقلابی و حزب اللهی بایستی با هوشمندی و بصیرت٬ برنامه های فرهنگی خود را پیاده نمایند تا ناخواسته در برنامه ریزی دشمن نقشی ایفا نکرده باشند و تهدیدات فرهنگی موجود را به نهادهای فرهنگی مومن واگذار کرده و اقدامات عملیاتی خود را همسو با سیاست های کلی نظام٬ شکل و سامان دهند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
ما هم باور کردیم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
متوهم
متقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
لعنت بر آن احمق نجس کثافتی که اسید پاشی را رواج داد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
مقصر را دستگیر کنید تا بگوید از طرف چه کسی مسئولیت چنین عمل شومی را برعهده گرفته است . مثل بچه ها بر سر هم نپرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
بهتر نیست بجای قرقره کردن حرفای بی بی سی یکمی تامل و تجزیه تحلیل کنیم ؟ چرا یهو بعد از طرح حمایت از امر به معروف داره این اتفاقات میفته و بی بی سی هم این تحلیل از اسید پاشی ها داشته ؟ چرا همیشه وقتی یک طرح در مجلس مطرح میشه این اتفاقات و تحلیل ها به راه می افته در بی بی سی ؟ مگه بی بی سی نگفت استیضاح وزیر علوم بخاطر بورسیه هاست ؟ پس چی شد ؟ چرا بورسیه های غیر قانون رو نکردن ؟
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
از نظرات مردم میشه فهمید که به سادگی گول نمیخورند. قبول کنید که امر به معروف و نهی از منکر یعنی دخالت در زندگی و بر هم زدن آرامش مردم. همین مردم بی حجاب بودند که انقلاب کردند بدون امر و منکر و فقط با شعور خودشون پس به شعور و خواسته های مردم احترام بزارید