بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر : ۱۳۶۸۹۲
هنگام نصب پرچم گروه داعش هواپیماهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش اقدام به بمباران شدید این تپه کردند که منجر به هلاکت کلیه عناصر داعش مستقر در آن شد.
تازه‌ترین تحولات سوریهگروه بین الملل مشرق-برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛تحولات میدانی جبهه «دیرالزور»، تحولات میدانی جبهه «حماه» و و تحولات میدانی جبهه «عین عرب»رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه دیرالزور

گروه تروریستی داعش پس از تصرف سه مقر ارتش سوریه (مقر تیپ 33 زرهی ، مقر لشکر 17 ، فرودگاه نظامی طبقه) در استان "رقه" واقع در شرق سوریه و تسلط کامل بر امورات این استان و استقرار گسترده نیروهایش در آن ، خیز بلندی برای پیاده کردن همان سناریوی اجرا شده برای اشغال رقه در استان دیرالزور برداشته است.عناصر گروه تروریستی داعش بلافاصله پس از اشغال فرودگاه طبقه شهر رقه ، با سرعت هر چه تمامتر خود را به دیرالزور رساندند تا در اطراف مراکز ارتش سوریه در برخی محلات این و اطراف فرودگاه نظامی واقع در حاشیه شهر مستقر شدند.

اما ارتش سوریه که دست داعش را خوانده بود ، با اعزام نیروهای کمکی مجرب از گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه و ارسال همه امکانات لازم و استقرار تسلیحات سنگین و مواضع خود در شهر و فرودگاه نظامی، دیرالزور را تثبیت و تقویت کرد. به موازات آن نیروهای ارتش سوریه با طرح ریزی عملیاتهای هجومی متعدد شروع به پیشروی و ناامن سازی محلات شهر و روستاهای اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور کردند.فرماندهی نظامی ارتش سوریه در دیرالزور بر عهده "سرتیپ عصام زهر الدین ملقب به ابویعرب"(از طایفه درزی) قرار دارد که در کنار "سرهنگ سهیل حسن معروف به ببر" یکی از معروف ترین و با لیاقت ترین فرماندهان ارتش سوریه است.

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه
دو تصویر از سرتیپ عصام زهر الدین معروف به ابویعرب ، فرمانده ارشد ارتش سوریه در استان دیرالزور

کانون درگیریهای نظامی میان دو طرف در محلات داخل شهر دیرالزور مانند "حویجه الصکر ، الصناعه ،الحویقه شرقی و غربی" قرار دارد.در همین راستا در چند روز اخیر درگیریهای سنگینی در محلات ذکر شده میان دو طرف در جریان بوده است که تا کنون نیز ادامه دارد. روز گذشته نیروهای ارتش در محله الصنایع و حویجه الصکر اقدام به نصب دو کمین سنگین علیه واحدهای داعش کردند که منجر به تلفات سنگین در صفوف نیروهای داعش شده است. در این درگیریها نیروی هوایی ارتش سوریه نیز با بمباران سنگین و مداوم مواضع داعش در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور اجازه احداث خطوط نظامی و استقرار گسترده نیرو برای تهاجم به محوطه فرودگاه را نمی دهند. در داخل شهر نیز روز گذشته سه موشک زمین به زمین ارتش سوریه به محله الصناعیه اصابت کرده است که مبدا پرتاب آنها فرودگاه نظامی دیرالزور بوده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه
کشته های داعش در عملیات کمین روز گذشته در محله الصناعیه

تازه‌ترین تحولات سوریه
نمایی از محله حویجه الصکر شهر دیرالزور که در هفته های اخیر صحنه عملیات ارتش سوریه بوده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه
بمباران مواضع تروریستها در محله الصناعیه

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه

همچنین فیلم مرتبط بادرگیریهای میان ارتش سوریه و تروریستهای داعش در حویجه الصکر دیرالزور را می توانید ازاینجادریافت کنید.

تحولات میدانی جبهه حماه

تصرف کامل شهر مورک در حاشیه شمالی حماه: مقصد بعدی کفرزیتا

نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی سرهنگ سهیل حسن (ببر) پس از چندین هفته نبرد سنگین با گروههای تروریستی تکفیری جبهه النصره،حرکه حزم و ارتش آزاد ، جبهه الثوار سوریا و ...بالاخره شهر مورک واقع در حاشیه شمال حماه را بطور کامل بازپس گرفت . عصر روز گذشته نیروهای ارتش سوریه طی یک حمله سریع منطقه تل مورک که مشرف بر محلات داخل شهر مورک است را نیز به تصرف خود درآورد.

به گزارش یک منبع میدانی وابسته به ارتش سوریه هم اکنون نیروهای ارتش و دفاع وطنی مشغول استقرار و تثبیت موقعیت خود در محلات مختلف این شهر هستند .

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه
سرهنگ سهیل حسن فاتح مورک

عصر روز گذشته نیز نیروهای ارتش سوریه مجددا مقر گردان تانک و تپه مجاور آن را که مشرف بر شهر و جاده مورک– خان شیخون (دراستان ادلب) می باشد را پس از دوازده بار دست بدست شدن میان دو طرف به تصرف کامل خود درآورده و موقعیت خود را در آن تثبیت کرده بودند.با تصرف مقر گردان تانک عملا ارتش موفق به قطع کامل راه پشتیبانی تسلیحاتی و امدادی گروه تروریستی جبهه النصره در شهر مورک شده و همین موضوع سبب پیش رویهای بعدی و در نهایت تصرف این شهر شد.

دویست نفر از پیشمرگه‌ها وارد کوبانی شدند/ کانون درگیری‌های دیرالزور کجاست؟// + فیلم و عکس
گوشه ای از درگیریهای اطراف گردان تانک در شمال شرق شهر مورک که علی رغم حملات تروریستها بطور کامل تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است. توضیح اینکه حرکه حزم یکی از گروههای تروریست میانه روی مورد حمایت آمریکا است که در بسیاری ازمناطق درگیری با ارتش سوریه، با جبهه النصره هم پیمان شده است.

فیلم مرتبط با درگیری های شهر مورک ازاینجاقابل دریافت است.

همزمان با تشدید عملیات ارتش سوریه در مورک و احتمال حرکت سریع آنها به سمت کفرزیتا، آخرین مقر باقیمانده تروریستها در حاشیه شمالی حماه ، رسانه های وابسته به جبهه النصره و گروههای هم پیمان آن پیامهای کمک خواهی خطاب به همه گروههای تروریستی مستقر در حماه و مناطق همجوار آن بخصوص در مناطق جنوبی استان ادلب منتشر کرده بودند کهبه دلیل اینکه نیروهای ارتش سوریه شهر را در حالت شبهه محاصره خود داشته و بر راههای امدادی ورودی و خروجی شهر تسلط کامل داشته اند ، امکان هیچگونه کمک رسانی به تروریستهای حاضر در شهر مورک وجود نداشته است.

هواپیماهای جنگنده و پهبادهای شناسایی ارتش سوریه لحظه ای آسمان منطقه را ترک نمی کنند و به گفته یک منبع میدانی نزدیک به ارتش سوریه ، نیروی هوایی در این درگیریها نقش بسیار مهم و پررنگی ایفا کرده است بهنحوی که در 24 ساعت اخیر حداقل 15 عملیات بمباران هوایی علیه مواضع تروریستها در داخل و حاشیه شهر مورک و روستاهای اطراف آن انجام داده است.بالگردهای جنگی ارتش سوریه نیز چندین بمب بشکه ای را بر روی مواضع تروریستهای جبهه النصره در مورک و کفرزیتا پرتاب کرده اند که تلفات بسیار سنگینی به آنها وارد کرده است که این اقدام با هدف جلوگیری از هرگونه امداد رسانی به گروههای مسلح تروریستی مستقر در کفرزیتا و مناطق اطراف آن صورت می پذیرد.

دویست نفر از پیشمرگه‌ها وارد کوبانی شدند/ کانون درگیری‌های دیرالزور کجاست؟// + فیلم و عکس

پیشتر گروه تروریستی جبهه النصره با درک خطر سقوط مناطق باقیمانده این گروه در حاشیه شمالی حماه ، تلاش کرده بود تا با گشودن جبهه جدید نظامی در مقابل ارتش سوریه ، از فشار عملیات نظامی ارتش بر مواضع تروریستهای مستقر در مورک بکاهد. در همین راستا عصر روز چهارشنبه حملات متمرکزی را در اطراف شهر سلمیه در حاشیه جنوب شرقی شهر حماه و از طریق روستاهای "تل دره،سطیحات،عیدون،دلاک و بریغیث به سمت مواضع ارتش و دفاع وطنی سوریه مستقر در این مناطق آغاز کردند که با هوشیاری نیروهای جبهه خودی و واکنش بسیار سنگین توپخانه و موشکی و هوایی نیروهای ارتش سوریه موفق به نیل به مقصود نشدند.

دراینجافیلمی از انهدام یکی از مواضع تروریستهای جبهه النصره در اطراف شهر سلمیه واقع در جنوب شرقی شهر حماه بدست رزمندگان دفاع وطنی را می توانید دریافت گنید.

گفتنی است شهرهای مورک و کفرزیتا از 9 ماه پیش طی حملات گروههای تروریستی جبهه النصره،حرکه حزم،ارتش آزاد و جبهه اسلامی به اشغال تروریستها در آمده بود.تروریستها از ماه گذشته با استقرار هزاران نیروی مسلح به شهر و فرودگاه نظامی حماه حمله ور شده بودند که با اقدام به موقع ارتش سوریه هم اکنون نه تنها به اهداف از پیش تعیین شده خود نرسیدند بلکه طی عملیاتهای مکرر ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن در حال از دست دادن کلیه شهرهای حاشیه شمالی حماه هستند.

هم اکنون تنها دو شهر مورک و کفرزیتا در اشغال تروریستهاست که ارتش سوریه در حال اجرای عملیات پاکسازی این دو شهر می باشد. با تصرف مورک بدست ارتش سوریه، نوک پیکان حملات ارتش سوریه به سمت "کفرزیتا" آخرین شهر حاشیه شمالی حماه که از کنترل ارتش و دولت سوریه خارج مانده دوخته شده است.برخی منابع رسانه ای نزدیک به گروههای تروریستی فعال در مورک از تلفات 200 نفری در درگیریهای روز گذشته برای فتح کامل مورک بدست ارتش خبر داده اند اما هنوز آمار رسمی و دقیقی از تلفات دو طرف منتشر نشده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه
تصاویر اولیه منتشره از داخل شهر مورک پس از 9 ماه اشغال توسط گروههای تروریستی تکفیری

تحولات میدانی جبهه عین عرب

از صبح روز چهارشنبه دور جدیدی از حملات داعش از سه محور در قالب پیش روی زمینی همراه با پشتیبانی گسترده آتش سلاحهای توپخانه و سنگین علیه مواضع کردهای مدافع شهر عین عرب واقع در شمال شرقی سوریه آغاز شده است.کانون زد و خوردها میان دو طرف در اطراف مربع امنیتی (واقع در شمال غرب شهر) ، مرکز فرهنگی شهر عین عرب (واقع در جنوب شهر و نزدیک اتوبان عین عرب – حلب) و اطراف گذرگاه مرزی "مرشد پینار" که تنها مسیر امدادی باقیمانده برای مدافعان و مردم شهر عین عرب است قرار دارد.

دویست نفر از پیشمرگه‌ها وارد کوبانی شدند/ کانون درگیری‌های دیرالزور کجاست؟// + فیلم و عکس

نیروهای داعش عصر پنجشنبه طی عملیاتی موفق به بازپس گیری تپه استراتژیک "تل شعیر" واقع در حاشیه غربی شهر عین عرب شدند. این تپه که اشراف بصری کاملی به شهر عین عرب از بخش غربی آن دارد ، در درگیریهای هفته گذشته میان کردها و داعش به دست کردهای مدافع شهر افتاده بود اما داعش روز گذشته پس از زد و خوردهای سنگین موفق به اشغال مجدد آن شده است. نکته جالب اینکهدر هنگام نصب پرچم گروه داعش (به شیوه مرسوم این گروه) هواپیماهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش اقدام به بمباران شدید این تپه کردند که منجر به هلاکت کلیه عناصر داعش مستقر در آن شد.

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه

از دیگر تحولات میدانی عین عرب در دو روز اخیر ورود 200 نفر از نیروهای پیشمرگه کرد استان کردستان عراق در این شهر بود که پس از موافقت دولت ترکیه از مرز زمینی این کشور وارد شهر شده اند.

گفتنی است درگیریها در شهر عین عرب سوریه از حدود یک ماه پیش و پس از تلاش گروه تروریستی داعش برای کنترل شاهراه تدارکاتی – پشتیبانی مرز سوریه و ترکیه و اقدام این گروه برای تصرف کامل همه مناطق مرزی کشور سوریه با ترکیه آغاز شده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر