بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر : ۱۳۶۹۰۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن می‌خواهد حوادث اخیر اصفهان را همانند آنچه که در سال ۸۸ اتفاق افتاد به برخی از نیروهای ارزشی و مومن نسبت دهد و در این زمینه از طریق رسانه‌های خود سعی در تنش‌آفرینی و القای ناامنی در کشور دارد.
حوادث امروز اصفهان مشابه چیزی است که در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد/ وصله‌ حوادث اخیر اصفهان به نیروهای ارزشی نمی‌چسبد
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز، سردار محمدرضا نقدی شب گذشته در مراسم اختتامیه اجلاسیه ملی شهدا که در شهر نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط سخت امروز که با وجود تمامی فشارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی دشمن علیه ملت ایران، برخی زمزمه سازش و کنار آمدن با مستکبران را جهت کاستن از چنین حملات و توطئه‌هایی مطرح می‌کنند، باید برای پیدا کردن راه درست دست به دامان شهدا شویم.

وی افزود: امروز خون شهیدان ما فراتر از مرزهای جغرافیای ایران با سرعت زمینه‌ساز پیروزی ملت‌های مختلف شده و کشورهایی مانند عراق، افغانستان، لبنان و یمن بخشی از این صحنه‌های درخشان ظفر یافتن تفکر انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمن به دلیل شکست سنگینی که از تفکر انقلاب اسلامی خورده است در شرایط کنونی به جنگ و توطئه شدید فرهنگی و اعتقادی روی آورده و در این مسیر از رسانه‌های گروهی به صورت گسترده استفاده می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوعاتی مانند قرار گرفتن کشور در شرایط شعب ابی‌طالب یا القای فضای ناامنی به دلیل چند مورد اسیدپاشی عوامل خودفروخته در سطح کشور، گفت: برخی مدعی‌اند برای کاهش فشار دشمن در عرصه‌های مختلف چاره‌ای جز تعامل با آنها و کوتاه آمدن در برابرشان نداریم، اما واقعیت این است که این ملت سخت‌تر از این شرایط را در طول سه دهه اخیر تحمل کرده و هیچگاه حاضر به تسلیم در برابر آنها نشده و در آینده نیز این امر اتفاق نخواهد افتاد.

نقدی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در اصفهان بیان کرد:‌ حوادث امروز اصفهان مشابه آن چیزی است که در فتنه سال ۸۸ اتفاق افتاد و در آن عوامل دشمن با انجام برخی اعمال، آنها را به نیروهای ارزشی و مومن نسبت داده و رسانه‌های آنان نیز با دامن زدن به آن سعی در تنش‌آفرینی و القای ناامنی در کشور داشته‌اند.

وی اضافه کرد:‌ دفع شیطنت‌های دشمن در عرصه‌های مختلف از جمله عواملی که سبب ایجاد تفرقه و دودستگی در جامعه می‌شود و دشمن در چنین مواقعی از آن سوء‌استفاده می‌کند، از ضروریات است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر نزدیک بودن پایان حیات رژیم صهیونیستی و به شماره افتادن آخرین نفس‌های صهیونیست‌ها در کنار دعا برای عملی شدن قول ایستادگی در مسیر آزادی قدس در برابر شهدا گفت: ‌آرزو می‌کنم، روزی برسد که اقامه نماز در قدس به امامت رهبر معظم انقلاب انجام شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در شهر نجف‌آباد، افزود: نجف‌آباد همواره در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس الگوی دیگر نقاط کشور بوده و امید می‌رود در صحنه جدید جنگ فرهنگی نیز مردم این دیار باز هم خط‌شکن بوده و با برگزاری برنامه‌هایی مانند این اجلاسیه بتوانند گام‌های موثرتری در این مسیر بردارند.

وی همچنین به رشادت‌های شهید سردار حاج احمد کاظمی اشاره کرد و گفت: امثال شهید حاج احمد کاظمی با دست‌های خالی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و همچنین شهدایی همچون شهید محمد منتظری‌ها بودند که در شرایط سخت دوران مبارزه با رژیم پهلوی قدرتمندانه تحمل کرده و توانستند امنیت را به این ملت تقدیم کنند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
حالا كه چسبيده -
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
چی رو چسبیده عزیز من.چرا بدون دلیل و مدرک حرف میزنی.اینا همش به دلیل استفاده زیاد از ماهوارست.فکر و ذهنمون رو عاریه دادیم به اجنبی.هر چی اونا میگن ما هم میگیم.قدرت تفکر رو ازمون گرفتن.اینا میخوان مردم رو در مقابل هم قرار بدن.امر به معروف لفظیه.تازه اون هم شرایط خاص خودشو داره.چطور وقتی که اراذل و اوباش که مزاحم نوامیس مردم می شدن شهید خلیلی رو به قتل رسوندن کسی معترض نبود.حالا این ماجرای اصفهان کار آمرین به معروفه.بعضی از همین بچه ها توی جبهه جونشون رو کف دست گرفتن.چند جای بدنشون ترکش خورده.رفتن تا در مقابل اجنبی بمونن تا ناموس من و تو حفظ بشه.حالا اینجور بهشون تهمت زده میشه.واقعا اینا مظلومن.خوبع آدم اول فکر کنه بعد حرف بزنه.تازه کدوم مدرک هست که نشون بده کار همین بچه هاست.چرا قصاص قبل از جنایت می کنیم.دولت هم سکوت کرده و حرفی نمیزنه متاسفانه.صرف ریش دلیل بسیجی بودن نیست.خیلی از اراذل و اوباش هم ریش میذارن.درون آدم هم مهمه.اینقدر پای ماهواره هستیم فکر و ذهنمون رو عاریه دادیم به اجنبی.قدرت هر کاری رو ازمون گرفتن.بسه به خدا.دشمن میخواد وحدت رو ازمون بگیره.باید خیلی حواسمون جمع باشه.این همه حرف اونا رو تکرار نکنیم
ساسان
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹
من ماهواره ندارم و نگاه نمي كنم . ولي كله شق ها رو خوب مي شناسم و شعبون بي مخ ها رو
خیرالله
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
احمد عزیز
نوشتی: "درون آدم هم مهمه"
واقعا اعتقاد داری به این حرف؟ خیلی وقته مردم دارن این حرف رو میزنن ولی دوستان و همفکران شما اصلا اعتنایی به این حرفها ندارن. چیزی که براشون مهمه ظاهره. میخوان مردم همونطوری باشن که اونها میخوان.
دوست گرامی حرف حق همیشه حقه. اینطور نیست که اگر خلاف منافع من باشه بشه ناحق ولی در بقیه موارد همون حق بمونه.
اگر شماها واقعا به این حرف اعتقاد داشتین جامعه ما دچار دودستگی نمیشد.
313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
راه های کاهش تبعات سوختگی با مواد شیمیایی
و اسید



سوختگی‌های شیمیایی ممکن است برای هر کسی رخ بدهد.
- تعداد موارد سوختگی با اسید باتری بسیار فراوان است.
- سوختگی با مواد شوینده و جرم‌زدا که در خانه‌های زیاد استفاده می‌شوند.
- سوختگی با مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها
- سوختگی با مواد شیمیایی در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها
- حتی سوختگی با مواد سفیدکننده دندان و کلر آب استخر!
پس می‌بینید که شما به عنوان یک بانوی خانه‌دار یا یک دانشجوی رشته شیمی یا کارگر هم تا حدی باید از مسأله اطلاع داشته باشید. ماهیت ماده ایجادکننده سوختگی شیمیایی: سوختگی ممکن است با اسید، باز، مواد خورنده، اکسیدکننده، حلال‌ها یا حتی تسلیحات شیمیایی مثلاً گاز خردل یا عوامل تاول‌زا مانند فسژن رخ بدهند. ph ماده، مقدار آن، مدت تماس بدن با آن، وسعت پوست درگیر و نقطه‌ای که دچار مصدومیت شده، عوامل تعیین‌کننده در میزان آسیب و شدت آن هستند. سوختگی‌های قلیایی خطرناک‌تر از سوختگی‌های اسیدی هستند و بیشتر در بدن نفوذ می‌کنند. سوختگی با موادشیمیایی همیشه پوستی و سطحی نیست و ممکن است مخاط سیستم تنفسی، دهان و دستگاه گوارش به خاطر برخورد استنشاقی یا خوراکی با موارد شیمیایی - مثلاً به خاطر خودکشی - بشدت آسیب ببینید.
پس چه باید کرد؟
۱- مصدوم ممکن است کاملاً ناآرام و مشوش باشد. او ممکن است به خاطر از دست رفتن بینایی، اصلاً شما را نبیند، سعی کنید با عبارات آرامش‌بخش و واضح به او اطمینان بدهید. به او اعلام کنید که قصد یاری‌اش را دارید و حتماً به او بگویید که چه می‌خواهید بکنید.
۲- در حد امکان عامل آسیب‌رسان را از بدن بیمار دور کنید. ممکن است در کارگاه‌ها پودر فشرده قلیا روی بدن مصدوم ریخته باشد، در این صورت قبل از هر کاری باید پودر را از بدن مصدوم بزدایید.
۳- آب و فقط آب!
خمیردندان، جوش شیرین و پانسمان کردن را فراموش کنید. آب را به بدن بیمار برسانید. نیازی نیست که شما در خارج بیمارستان از سرم شست‌وشو استفاده کنید. آب معدنی و آبی که برای ریختن در رادیاتور حمل می‌کنید، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگر دسترسی به جریان آب لوله‌کشی شیر دارید، جریان ملایم آب را روی سطح بدن بیمار برقرار کنید. در غیر آن صورت با همان ظرف آب خودتان جریانی ملایم و مداوم را برقرار کنید.
بیمار باید حدود ۳۰ دقیقه با این آب شست‌وشو شود. لازم نیست که با دست روی محل دچار آسیب بکشید. همزمان به اورژانس اطلاع بدهید و تا پیش از آمدن آمبولانس، کار را متوقف نکنید. حتی اگر سوختگی به نظر خودتان و مصدوم جزئی باشد، همچنان به کارتان ادامه بدهید. در مورد سوختگی چشم، بهترین و ساده‌ترین نوع شست‌وشو آن است که شخص، چشمش را در ظرف آبی بنهد و باز و بسته کند.
۴- لباس و زیورآلات بیمار را از تنش خارج کنید
لباس‌های آغشته به مواد شیمیایی همه زحمات شما را به باد می‌دهند. شما از یک سو بیمار را شست‌وشو می‌دهید و از سوی دیگر، اسید یا باز کم کم دوباره روی بدن بیمار نشت می‌کنند.
۵- به یاد داشته باشید که مصدوم ممکن است همیشه آسیب خالص سوختگی شیمیایی نداشته باشد. مثلاً ممکن است کسی راننده یک محموله مواد شیمیایی باشد و بعد از واژگونی هم دچار سوختگی شیمیایی شود و هم آسیب‌های دیگری مانند خونریزی، شکستگی، آسیب ستون‌مهره‌ها. یا ممکن است محفظه یک ماده شیمیایی در کارگاهی منفجر شود و کارگر مصدومیت‌های همراه دیگر هم داشته باشد. در این صورت علاوه بر اقدامات بالا، شما باید شیوه‌های ابتدایی برخورد با یک مصدوم را هم بلد باشید که در فرصتی دیگر در مورد آن توضیح خواهم داد.
۶- همین اقدامات ساده بالا، بیشتر مواقع مهم‌تر از همه کارهای پیشرفته‌ای هستند که در بیمارستان‌ها ممکن است برای بیمار انجام شوند. پانسمان، دبردیمان، تزریق مسکن، آنتی‌بیوتیک، واکسن کزار، ارزیابی حدت بینایی، ارزیابی نوع ماده سوزاننده، محاسبه وسعت سوختگی و میزان تجویز سرم، ارزیابی همولیز یا هموگلوبینوری و هایپوکلسمی و جراحی‌های ترمیمی را به پزشکان واگذار کنید. چیز مهم واکنش منطقی، خونسردانه، سریع شما در لحظات و دقایق اولیه بروز حادثه است. البته باید گفت که پیشگیری‌های فردی و اجتماعی می‌تواند از وقوع فاجعه جلوگیری کند.
- مواد شیمیایی را از دسترس کودکان دور نگه داشته و در محل مناسب نگهداری کنیم.
- مواد شیمیایی باید در جایی نگهداری شوند که تهویه مناسبی دارند.
- برچسب درست و واضح روی ظرف‌های مواد شیمیایی بزنید.
- تا جایی که ممکن است بی‌جهت از مواد شیمیایی استفاده نکنید. مثلاً موردی که زیاد مشاهده می‌شود مخلوط کردن سفیدکننده و جرم‌زداها برای تمیز کردن سرویس‌ها و حمام‌ها، آن هم بدون ماسک و با پنجره بسته است.
- ازلباس و دستکش و عینک‌های محافظ چشم هنگام استفاده از مواد شیمیایی استفاده کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
هه هه این تزا از کجا میان
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
هیچم نچسبیده این طرز تفکر شماست که ناشی از دیدن و قبول داشتن اخبار شبکه های ماهواره ای ، شماها قدرت تفکر و تعقل ازتون گرفته شده و هر چی اونا بگن رو دست میدونید ، به جای تفرقه انداختن بیایید متحد باشیم تا هم مشکلات داخلی و هم مشکلات خارجی رو با وحدتمون حل کنیم ، نه اینکه به اختلافات دامن بزنیم.
اصفهاني نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
اشکال کار اونجا بود که انصار حزب الله بدون هماهنگی با هیچ نهادی اعلام کرد که میخواهد امر به معروف و نهی از منکر را با گشت موتوری راه بیاندازد كه روزنامه ها وسايتهاي داخلي وخارجي هم با آب وتاب نوشتند خب برادران من کمی تامل و اندیشه هم خوبه چرا حرفی میزنید که عاقبتش این میشه ؟ یک عده منتظرند این مملکت رو به سمت نا امنی ببرند تو رو خدا اینقدر ترمز بریده عمل نکنید. واينقدرماهواره ماهواره نكنيد وقتي خودتان مدرك دست بيگانگان ميدهيد آنوقت انتظار داريد مردم حرف شما را باور كنند؟