بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
کیش - ایرنا - نخستین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک ، بیمه ، بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور جمعه شب به فعالیت چهار روزه خود درکیش پایان داد.
کد خبر : ۱۳۶۹۰۹
به گزارش خبرنگار ایرنا ، نخستین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک ، بیمه ، بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشورکه از 29 مهر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شده بود شب گذشته به کار خود پایان داد .

در این دو نمایشگاه که به دلیل همپوشانی برخی حوزه ها همزمان فعالیت خود را آغاز کرده بود 105 شرکت داخلی و 15 شرکت خارجی در قالب پاویون اتحادیه اروپا از کشورهای روسیه ، یونان ، کانادا ، هلند و قبرس، آلمان ، انگلستان ، استرالیا ، دانمارک ، هلند ، ونزوئلا ، تاجیکستان و عراق شرکت داشتند .

معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی ، معرفی توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه ای کشور،انتقال تجربیات و دانش بین المللی بازار سرمایه به نهادهای مالی داخلی ،معرفی محصولات و توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار در صنایع مختلف ، کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی ،معرفی خدمات نوین بانکی در حوزه بازار پول کشور،افزایش ظرفیت ها در جهت رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه در منطقه و معرفی خدمات نوین بیمه ای در حوزه صنعت بیمه از اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

برگزاری نشست های تخصصی به مدت دو روز با حضور کارشناسان و متخصصان در این حوزه از برنامه های جنبی در طول برگزاری نمایشگاه بود .

معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ، بررسی قوانین و مقررات بانکی، بیمه ای و بازار سرمایه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، معرفی روش ها و مزایای تامین مالی در بورس اوراق بهادار تهران ، فرصت های نوین سرمایه گذاری در ایران در افق تامین کالا و خدمات مورد نیاز در بازار عراق ، معرفی فرصت های سرمایه گذاری از طریق خصوصی سازی در ایران ، بررسی مشوق ها و مقررات سرمایه گذاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، بررسی فرصت های موجود تالار صادراتی بورس کالای ایران در منطقه آزاد کیش، برای توسعه تجارت با عراق و سرمایه گذاری در خارج از کشور و جذب سرمایه های خارجی عناوین نشست های تخصصی این نمایشگاه ها بود.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت بیش از 14 هزار متر مربع و یکصدغرفه در محل نمایشگاه های بین المللی کیش فعالیت خود را آغاز کرد .

ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور نیز همزمان با نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه با تمرکز بر حوزه های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، مسکن و شهرسازی و عمران و با هدف آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در پروژه های دارای توجیه اقتصادی و ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به مشارکت در این طرح ها برگزار شد .

معرفی جدیدترین فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های کلان ملی به ویژه طرح های قابل سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، عمران و شهرسازی، مسکن و انرژی،معرفی جدیدترین طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران جدید ، ارائه جدید ترین مدل ها و الگو های تامین مالی جهت پروژه های سرمایه گذاری ،تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران، مجریان طرح های سرمایه گذاری، دست اندرکاران بازار سرمایه و شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه ،تشویق مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با حوزه های برگزاری نمایشگاه و شناساندن فضای حاکم بر کشور به سرمایه گذاران خارجی و توصیف موقعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، تبادل اطلاعات و ارتقاء هماهنگی و همکاری بین دست اندرکاران از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه بود .

این دو نمایشگاه با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش ، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ، سازمان بورس اوراق بهادار ، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ، سازمان خصوصی سازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و برخی فعالان حوزه سرمایه گذاری کشور برگزارشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر